Sainz ztrácel hlavně na rovinkách
Renault: Jezdci se cítili dobře
Renault se svým prohlášením po závodě trochu otálel. Pro hodnocení výsledku bylo klíčové, jak dopadne jeho protest proti stáji Haas. Nakonec tedy může spokojeně konstatovat, že čtvrtou pozici v Poháru konstruktérů udržel.
Bezprostředně po VC Itálie se Haas bodově dotáhl na Renault a zaujal pozici nejlepšího týmu středu pole. Jenže po vyloučení Grosjeana je všechno jinak a Francouzi mají na čtvrtém místě desetibodový náskok.
Carlos Sainz (8. místo) startoval ze sedmé pozice. Na superměkkých pneumatikách vydržel až do 39. kola. Podeváté v sezoně bodoval a závod komentoval slovy: „S víkendem můžeme být spokojeni. Dali jsme do toho vše, co jsme dnes měli. Podařilo se získat čtyři body tam, kde jsme očekávali obtíže. Tempo bylo dobré, ale trochu jsme ztráceli na rovinkách. Na druhé straně jsme od Spa udělali pokrok a v autě jsem se cítil mnohem lépe. Teď se těšíme na Singapur, kde doufáme, že budeme konkurenceschopnější.“
Carlos Sainz byl s osmým místem spokojený
Nico Hülkenberg (13. místo) po penalizacích startoval z poslední dvacáté pozice na nové sadě superměkkých pneumatik. V úvodní pasáži se dostal do kolize a hned v závěru prvního kola si přijel pro novou sadu měkkých gum. Ve 41. kole pak nasadil další novou superměkkou sadu.
„Vždycky je těžké, když začínáte ze zadních pozic, ale dneska mám radost. Rozhodli jsme se, že se dostaneme na body tím, že po brzké zastávce budeme dlouho kroužit na měkkých pneumatikách. Nakonec jsme je museli vyměnit mnohem dřív. Jejich opotřebení bylo po 40 kolech příliš vysoké, takže se to nakonec docela nevyplatilo. Jsem rád, že jsem měl čistý závod a uviděl jsem šachovnicovou vlajku,“ svěřil se Hülkenberg.