Do nové sezóny DTM s novými pravidly
Německá série mění regule na rok 2005.
Zatímco se v Mugellu týmy připravovaly na začátek nové sezóny, sešla se 10. března sportovní komise DTM, aby projednala změny pravidel, které vstoupí v platnost před letošním šampionátem. Sportovní regule německé série se rozšířily o čtyři zásadní body, které přinesou ještě tvrdší boj mezi Mercedesem, Audi, Opelem a MG.
Největší změnou oproti minulým ročníkům je zavedení váhových kompenzací, které se však nebudou vztahovat na konkrétní jezdce a vozy, ale na celou značku. Vyhraje-li jeden ze čtyř výrobců závod, nastoupí vždy všechny jeho vozy o příštím závodním víkendu s desetikilovou zátěží. Výrobce, který skončí druhý zůstane na předepsané váze a třetí i čtvrté značce v pořadí se bude 10 kilo odečítat.
Druhou změnu už naznačila loňská sezóna, kdy byla těsně před závodem v Brně rok starým vozům snížena předepsaná hmotnost. Z důvodu zvýšení konkurenceschopnosti byla nyní jejich minimální váha stanovena na 1035kg, tedy o 45 kilogramů méně než u vozů letošní specifikace.
Třetí novinkou je fakt, že vozy roku 2005 jsou oprávněny startovat bez technických změn i v následujících sezónách 2006 a 2007. Úpravy vnějšího vzhledu zůstávají povoleny. Tento krok jde ruku v ruce s krédem DTM, které představuje snahu udržet náklady na provoz týmů na snesitelné úrovni. Současně to také znamená, že radikální změna jako před loňskou sezónou, kdy musely automobilky namísto kupé vozů nasadit sedany, nás v následujících letech nečeká.
Poslední usnesení zavazuje výrobce zastoupené v DTM počínaje sezónou 2006 dodávat soukromým týmům za odpovídajících podmínek konkurenceschopné vozy.
Krátce po zveřejnění nových regulí se ke změnám vyjádřilo i vedení šampionátu. "Tato rozhodnutí udělají DTM ještě napínavější," prohlásil Winfried Urbinger, prezident německého motoristického svazu, který také věří, že změny pomohou najít cestu do DTM i ostatním značkám.
Předseda promotérské společnosti ITR Hans Werner Aufrecht k tomu dodal: "Usnesení si kladou za cíl dále důsledně šetřit náklady, zatraktivnit závody cestovních vozů pro diváky a stejně tak zajistit budoucnost série."