Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Modrobílá stáj darovala D´Ambrosiovi vítězství

Modrobílá stáj darovala D´Ambrosiovi vítězství

e-prix v Marrákeši

Do konce závodu v marockém Marrákeši zbývalo zhruba deset minut. Oba monoposty BMW byly s náskokem v čele a o vítězství je mohla podle všeho připravit jen technická závada. K té nedošlo, zato se cosi porouchalo v lidské hlavě. Rázem bylo všechno jinak.

Cesta k této situaci byla ovšem dlouhá a započala již polední kvalifikací. Z ní jako držitel pole position vyšel Bird, navzdory tomu, že do Superpole nastupoval s lehce pošramoceným vozem. K úhoně došel za kuriózních okolností. Při dojezdu do boxů po základní části totiž v Dillmannově autě selhaly brzdy (alespoň pilot to tak líčil) a to se zastavilo až o Frijnsův virgin, který zase torpédoval týmového kolegu Birda.

Virginy to neměly jednoduché, nakonec ale dojely k pódiovému umístění (na snímku Frijns)

 Vedle Brita stál na roštu Vergne a čekalo se, že bude okamžitě útočit. K tomu také neprodleně přikročil, jenže tak nešťastným způsobem, že se v první zatáčce roztočil a navíc vyhnal z dráhy řadu soupeřů za sebou. V nastalém zmatku se střetl novic Wehrlein s Di Grassim a byl nucen odstoupit. Daleko se nedostali ani oba reprezentanti HWA Vandoorne a Paffett. Rozhodně tím nepotěšili přihlížejícího Tota Wolffa, vystupujícího oficiálně kupodivu v roli manžela principálky Venturi Susie Wolffové. Další z expilotů F1 Massa marně usiloval o odpoutání z poslední příčky.

Vergne, stejně jako jeho stájový druh Lotterer, jenž pokazil kvalifikaci, se pak namáhavě probíjel kupředu. I díky chytré aplikaci Attack Modu se nakonec propracoval alespoň na pátou pozici.

V čele zatím uháněl Bird, nicméně „bavoráky“ Da Costy a Simse byly na něj těsně nalepeny. Po čtvrthodině šly nekompromisně před něj a bleskově se mu vzdálily. Bird se propadal a vypadalo to, že se ocitl v problémech.

Už už to vypadalo, že Da Costa zopakuje úspěch z Rijádu

Vzhůru naopak šplhal D´Ambrosio. Dostal se až na třetí místo, jenže to se zdálo být jeho stropem. Navíc měl starosti se svými pronásledovateli, protože na bronzovou příčku si brousili zuby Di Grassi (navzdory očesanému přednímu křídlu), Frijns a resuscitovaný Bird.

Potom ovšem došlo k již zmíněné scéně. Sims se nepochopitelně rozhodl předjet Da Costu, ačkoliv k tomu neměl ani rychlost, ani prostor. Výsledek: Da Costa zaparkovaný v bariéře a na čtvrtou pozici spadlý Sims.

Na trať byl vyslán safety car a zůstal na ní nezvykle dlouho kvůli neschopnosti pořadatelů vrak odstranit. Závodilo se proto až v závěrečném kole, ale D´Ambrosio se už, k nezměrné radosti šéfa Mahindry Dilbagha Gilla, nenechal zaskočit.

Pro Belgičana jde o třetí triumf ve formuli E, ty předchozí však pocházejí už z let 2015 a 2016.

Průběžné pořadí po dvou závodech: 1. D´Ambrosio 40, 2. Da Costa 28, 3. Vergne 28, 4. Lotterer 19, 5. Frijns 18, 6. Bird 18, 7. Evans 14, 8. Sims 12, 9. Buemi 12, 10. Di Grassi 9, 11. Rowland 6, 12. Abt 5, 13. Piquet 1.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing   46:45,884 31 25
2. Robin Frijns Envision Virgin Racing   +0,143 31 18
3. Sam Bird Envision Virgin Racing   +0,461 31 18
4. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport   +0,740 31 12
5. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team   +1,232 31 10
6. Andre Lotterer DS Techeetah Formula E Team   +1,457 31 8
7. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler   +1,633 31 7
8. Sébastien Buemi Nissan e.dams   +2,455 31 4
9. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing   +2,980 31 2
10. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler   +4,014 31 1
11. José María López Geox Dragon   4,528 31 0
12. Maximilian Günther Geox Dragon   +6,034 31 0
13. Edoardo Mortara Venturi Formula E Team   +6,790 31 0
14. Nélson Piquet jr. Panasonic Jaguar Racing   +6,833 31 0
15. Oliver Rowland Nissan e.dams   +7,529 31 0
16. Oliver Turvey NIO Formula E Team   +9,241 31 0
17. Tom Dillmann NIO Formula E Team   +9,665 31 0
18. Felipe Massa Venturi Formula E Team   +10,250 31 0
  Antonio Felix da Costa BMWi Andretti Motorsport   DNF 25 0
  Gary Paffett HWA Racelab   DNF 3 0
  Pascal Wehrlein Mahindra Racing   DNF 1 0
  Stoffel Vandoorne HWA Racelab   DNF 1 0