I za deštivého počasí prokázal Opel svoji formu
Frentzen opět nejrychlejší, Stippler těžce havaroval.
Ve středu si malebná trať Spa-Francorschamps přichystala pro testy DTM překvapení v podobě permanentního deště. Dosažené časy korespondovaly s tím, že jezdci nedostali během devíti testovacích hodin vůbec možnost projet se po suché vozovce.
To však vůbec nezastavilo svěřence Opelu. Ti i přes obtížné podmínky, které oproti včerejšku znamenaly zpomalení více jak o čtvrt minuty na kolo, ukázali, jak moc by se mohl mýlit ten, kdo by Opel při jeho poslední sezóně v DTM odepisoval. Nejrychlejší kolo 2:29.403 si opět připsal Heinz-Harald Frentzen, který využil doby, kdy silný déšť trochu polevil. "Nejlepší kolo jsem zajel, když odpoledne na malou chvíli pršelo o něco méně," přiznal Frentzen. Zároveň však dodal, jak těžké bylo včera kroužit po tak členité trati: "Spa je za deště pro jezdce výjimečnou výzvou. Především v pasážích, kde se sjíždí z kopce, teče voda přes trať ve velkých proudech. Nebezpečí aquaplaningu je díky tomu obzvláště velké."
Své zkušenosti s okruhem v Ardénách zúročil i Jean Alesi, když zaznamenal druhý nejrychlejší čas dne se ztrátou osmi desetin sekundy. Následovali jej jezdci Opelu Marcel Fässler a Laurent Aiello. Martin Tomczyk pokračoval v testovacím programu nového modelu Audi A4 DTM. I přes potřebu vyzkoušet novou specifikaci vozu, byly paradoxně speciály Audi vidět více v garážích než na trati. Rinaldo Capello se na trať podíval až v odpoledních hodinách, jelikož mechanici pilně pracovali na autě, které v úterý vážně poškodil Tom Kristensen.
Pouhá čtyři kola stihl absolvovat nováček Frank Stippler, než jej zastavila vážná nehoda. Devětadvacetiletý Němec se dostal vinou aquaplaningu mimo trať a o svodidla zničil své Audi A4. Díky vysokým bezpečnostním standartám DTM, ne nepodobným formuli 1, vyvázl z těžké havárie pouze s lehkými pohmožděninami a řeznou ránou na paži.
Dle předpovědi by se měla pro zbývající dva dny testů snížit pravděpodobnost deště o polovinu, počasí by však mělo zůstat i nadále proměnlivé.
p. |
Jezdec | Vůz |
Čas |
Kol |
1. |
H.H.Frentzen | Opel Vectra GTS V8 |
2:29.403 |
57 |
2. |
J.Alesi | AMG-Mercedes C-Klasse |
2:30.242 |
50 |
3. |
M.Fässler | Opel Vectra GTS V8 |
2:30.447 |
67 |
4. |
L.Aiello | Opel Vectra GTS V8 |
2:30.450 |
40 |
5. |
J.Green | AMG-Mercedes C-Klasse |
2:30.916 |
50 |
6. |
B.Schneider | AMG-Mercedes C-Klasse |
2:30.928 |
59 |
7. |
B.Spengler | AMG-Mercedes C-Klasse |
2:31.093 |
49 |
8. |
M.Reuter | Opel Vectra GTS V8 |
2:31.135 |
54 |
9. |
A.Margaritis | AMG-Mercedes C-Klasse |
2:31.470 |
62 |
10. |
C.Abt | Audi A4 DTM |
2:32.206 |
27 |
11. |
R.Capello | Audi A4 DTM |
2:32.919 |
22 |
12. |
P.Kaffer | Audi A4 DTM |
2:33.168 |
18 |
13. |
M.Tomczyk | Audi A4 DTM |
2:36.987 |
31 |
14. |
F.Stippler | Audi A4 DTM |
2:48.410 |
4 |
Všechny časy neoficiální