Di Grassi vedl jen pár metrů, přesto vyhrál
e-prix v Mexico City
Neuvěřitelné drama přinesl závěr mexické e-prix. Doslova na posledních metrech se dokázal Di Grassi protáhnout před Wehrleina a uzmout mu vítězství. Poražený se pak v cíli dozvěděl, že by o něj přišel tak jako tak…
Pilotovi Mahindry přitom až do této chvíle všechno vycházelo na jedničku. Vyhrál s přehledem kvalifikaci (v níž kvůli technickým problémům naopak zcela propadl lídr průběžné klasifikace Bird) a vedení si před Rowlandem a Di Grassim udržel i po startu závodu.
Wehrlein vedl celý závod, ale nakonec skončil až šestý
Už ve druhém kole na okruhu bratří Rodríguezů zavlály červené praporky. Piquet se pokoušel v šikaně dostat před Vergneho, jenže mu najel na zadní pneumatiku a byl katapultován do bariéry. Do konfliktu se ještě přimotal Sims. Odklízení četných trosek zabralo dvacet minut, jezdcům se naštěstí nic nestalo.
Wehrlein mířil za triumfem i po restartu, ovšem postupně začínal být na štíru s energií. Zrychlující Di Grassi o tom byl pochopitelně informován a ve finiši zesílil svůj tlak.
Rozhodnuto bylo de facto ještě před šachovnicí, když Wehrlein odrazil Di Grassiho útok jen za cenu toho, že si zkrátil průjezd retardérem. To samozřejmě nemohlo zůstat bez trestu.
Drama na cílové čáře - Di Grassi se na poslední chvíli dostává před Wehrleina
V čele nicméně zůstal až do cílové rovinky, kdy mu „šťáva“ došla definitivně. Za předchozí prohřešek navíc obdržel pětisekundovou penalizaci, takže se propadl až na šestou příčku.
Podobné problémy jako expilot F1 měly i oba nissany. Rowland a Buemi dlouho kroužili na třetí a čtvrté pozici, jenže prázdné baterie je donutily zastavit. Na stupně vítězů tak místo nich vystoupili Da Costa a Mortara.
Mortara v tomto ročníku poprvé vystoupil na stupně vítězů
Zatím nejlepší výkon od svého příchodu do šampionátu podal Massa. Třetí místo ze superpole sice neudržel, ale alespoň poprvé bodoval. To se naopak znovu nepodařilo Vandoorneovi ani jeho týmovému druhovi Paffettovi. Stáj HWA má tak nadále na svém kontě jako jediná nulu.
Průběžné pořadí po čtyřech závodech:
1. D´Ambrosio 53, 2. Da Costa 46, 3. Bird 45, 4. Di Grassi 34, 5. Wehrlein 30, 6. Lotterer 29, 7. Frijns 28, 8. Vergne 28, 9. Evans 28, 10. Mortara 27, 11. Abt 22, 12. Sims 18, 13. Buemi 15, 14. Rowland 6, 15. Turvey 4, 16. Massa 4, 17. López 2, 18. Piquet 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | 1:13:15,422 | 45 | 25 | |
2. | Antonio Felix da Costa | BMWi Andretti Motorsport | +0,436 | 45 | 18 | |
3. | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | +0,745 | 45 | 15 | |
4. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | +1,159 | 45 | 12 | |
5. | Andre Lotterer | DS Techeetah Formula E Team | +1,785 | 45 | 10 | |
6. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +5,210 | 45 | 12 | |
7. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +5,800 | 45 | 6 | |
8. | Felipe Massa | Venturi Formula E Team | +8,084 | 45 | 4 | |
9. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | +8,356 | 45 | 2 | |
10. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +8,438 | 45 | 1 | |
11. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +9,044 | 45 | 0 | |
12. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | +11,252 | 45 | 0 | |
13. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +19,153 | 45 | 0 | |
14. | Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | +20,471 | 45 | 0 | |
15. | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | +20,871 | 45 | 0 | |
16. | Gary Paffett | HWA Racelab | +23,272 | 45 | 0 | |
17. | José María López | Geox Dragon | +41,542 | 45 | 0 | |
18. | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | +43,425 | 45 | 0 | |
19. | Felipe Nasr | Geox Dragon | 1:56,160 | 45 | 0 | |
Oliver Rowland | Nissan e.dams | DNF | 44 | 0 | ||
Sébastien Buemi | Nissan e.dams | DNF | 44 | 0 | ||
Nélson Piquet jr. | Panasonic Jaguar Racing | DNF | 2 | 0 |