Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Di Grassi vedl jen pár metrů, přesto vyhrál

Di Grassi vedl jen pár metrů, přesto vyhrál

e-prix v Mexico City

Neuvěřitelné drama přinesl závěr mexické e-prix. Doslova na posledních metrech se dokázal Di Grassi protáhnout před Wehrleina a uzmout mu vítězství. Poražený se pak v cíli dozvěděl, že by o něj přišel tak jako tak…

Pilotovi Mahindry přitom až do této chvíle všechno vycházelo na jedničku. Vyhrál s přehledem kvalifikaci (v níž kvůli technickým problémům naopak zcela propadl lídr průběžné klasifikace Bird) a vedení si před Rowlandem a Di Grassim udržel i po startu závodu. 

Wehrlein vedl celý závod, ale nakonec skončil až šestý

Už ve druhém kole na okruhu bratří Rodríguezů zavlály červené praporky. Piquet se pokoušel v šikaně dostat před Vergneho, jenže mu najel na zadní pneumatiku a byl katapultován do bariéry. Do konfliktu se ještě přimotal Sims. Odklízení četných trosek zabralo dvacet minut, jezdcům se naštěstí nic nestalo.

Wehrlein mířil za triumfem i po restartu, ovšem postupně začínal být na štíru s energií. Zrychlující Di Grassi o tom byl pochopitelně informován a ve finiši zesílil svůj tlak.

Rozhodnuto bylo de facto ještě před šachovnicí, když Wehrlein odrazil Di Grassiho útok jen za cenu toho, že si zkrátil průjezd retardérem. To samozřejmě nemohlo zůstat bez trestu. 

Drama na cílové čáře - Di Grassi se na poslední chvíli dostává před Wehrleina

V čele nicméně zůstal až do cílové rovinky, kdy mu „šťáva“ došla definitivně. Za předchozí prohřešek navíc obdržel pětisekundovou penalizaci, takže se propadl až na šestou příčku.

Podobné problémy jako expilot F1 měly i oba nissany. Rowland a Buemi dlouho kroužili na třetí a čtvrté pozici, jenže prázdné baterie je donutily zastavit. Na stupně vítězů tak místo nich vystoupili Da Costa a Mortara. 

Mortara v tomto ročníku poprvé vystoupil na stupně vítězů

Zatím nejlepší výkon od svého příchodu do šampionátu podal Massa. Třetí místo ze superpole sice neudržel, ale alespoň poprvé bodoval. To se naopak znovu nepodařilo Vandoorneovi ani jeho týmovému druhovi Paffettovi. Stáj HWA má tak nadále na svém kontě jako jediná nulu.

Průběžné pořadí po čtyřech závodech:

1. D´Ambrosio 53, 2. Da Costa 46, 3. Bird 45, 4. Di Grassi 34, 5. Wehrlein 30, 6. Lotterer 29, 7. Frijns 28, 8. Vergne 28, 9. Evans 28, 10. Mortara 27, 11. Abt 22, 12. Sims 18, 13. Buemi 15, 14. Rowland 6, 15. Turvey 4, 16. Massa 4, 17. López 2, 18. Piquet 1.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler   1:13:15,422 45 25
2. Antonio Felix da Costa BMWi Andretti Motorsport   +0,436 45 18
3. Edoardo Mortara Venturi Formula E Team   +0,745 45 15
4. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing   +1,159 45 12
5. Andre Lotterer DS Techeetah Formula E Team   +1,785 45 10
6. Pascal Wehrlein Mahindra Racing   +5,210 45 12
7. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing   +5,800 45 6
8. Felipe Massa Venturi Formula E Team   +8,084 45 4
9. Sam Bird Envision Virgin Racing   +8,356 45 2
10. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler   +8,438 45 1
11. Robin Frijns Envision Virgin Racing   +9,044 45 0
12. Oliver Turvey NIO Formula E Team   +11,252 45 0
13. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team   +19,153 45 0
14. Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport   +20,471 45 0
15. Tom Dillmann NIO Formula E Team   +20,871 45 0
16. Gary Paffett HWA Racelab   +23,272 45 0
17. José María López Geox Dragon   +41,542 45 0
18. Stoffel Vandoorne HWA Racelab   +43,425 45 0
19. Felipe Nasr Geox Dragon   1:56,160 45 0
  Oliver Rowland Nissan e.dams   DNF 44 0
  Sébastien Buemi Nissan e.dams   DNF 44 0
  Nélson Piquet jr. Panasonic Jaguar Racing   DNF 2 0