Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedesy to konečně řádně rozbalily

Mercedesy to konečně řádně rozbalily

VC Austrálie - 2. trénink

Všichni pochybovači o letošní formě Mercedesu prozatím zavírají ústa. Hamilton a Bottas dali ve druhém tréninku v Melbourne ostatním pěkně za vyučenou.

Povětrnostní podmínky se ještě zlepšily. Vzduch měl dvaadvacet stupňů (při vlhkosti čtyřiapadesát procent) a povrch dráhy dokonce pětačtyřicet.

Oproti předchozí seanci si tentokrát Grosjean pospíšil a z boxů vyjel jako první. Také zaknihoval, na střední směsi, vstupní relevantní čas 1:25,6. Dalším jezdcům se už tolik do práce nechtělo. Když se ale konečně dostavili, šel Grosjean bleskově pořadím dolů.

Do čela se vyhoupl Magnussen (1:24,4) o tři desetiny před Gaslym a o osm před pozvolna se rozjíždějícím Vettelem. Mercedesy ještě chvíli stály ztichlé v garáži. Räikkönen dvakrát po sobě na stejném místě minul brzdný bod, ale chybu vždy zvládl napravit. Ricciardo řešil s techniky patrně problém se svojí sedačkou.

Räikkönen bezesporu potěšil šéfy týmu Alfa Romeo

Po dvaceti minutách Hamilton stále na středních gumách vystřihl 1:23,6, Bottas 1:23,9. Mezi ně se ještě vetřel Verstappen. Další vývoj simulace kvalifikace nebyl nikterak bouřlivý. Hamilton se propracoval až na metu 1:23,1, Gasly setřásl počáteční nervozitu a s 1:23,4 byl třetí za Bottasem, ale před kolegou Verstappenem. Dokonce si připsal i Vettelův skalp (1:23,5).

Všeobecně se jezdilo podle očekávání rychleji než dopoledne – bylo tepleji a také trať se jevila mnohem čistší.

V polovině tréninku si upevnil prvenství Hamilton – 1:22,6. Následovali Bottas (+0,0), Gasly (+0,8), Vettel (+0,9), Räikkönen (+1,0), Hülkenberg (+1,0), Ricciardo (+1,0), Verstappen (+1,1), Leclerc (+1,2) a Grosjean (+1,2). Pozoruhodné bylo, že Hamilton (a také Verstappen) vůbec nenasadil nejměkčí variantu obutí!

Vypadalo to, že favorita pro boj o pole position je třeba hledat ve stříbrných monopostech. Po rozpačitém začátku se pěkně rozjely renaulty, alfu táhl vzhůru Räikkönen. Ke dnu zůstávaly přikovány McLaren a Williams. 

Tady je zle - williamsy vůbec nefungují

O jediný vážnější incident se postaral znovu Albon. Roztočené auto nicméně zkrotil. Těžkosti ve zjevně kritické předposlední zatáčce postihly rovněž Kvjata a Giovinazziho. Leclerc hlásil, že s předním kolem není něco v pořádku. Měl zřejmě pravdu, protože zanedlouho se ocitl v hodinách.

I dlouhé úseky naznačily převahu Mercedesu, byť nebylo pochopitelně známo, kolik paliva vezou na palubě konkurenční ferrari. Až zarážející byl rozdíl mezi Verstappenem a patrně jiný program plnícím Gaslym.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:22,600   33
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:22,648 + 0.048 33
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:23,400 + 0.800 33
4. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:23,442 + 0.842 31
5. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:23,473 + 0.873 35
6. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:23,572 + 0.972 40
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:23,574 + 0.974 37
8. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:23,644 + 1.044 31
9. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:23,754 + 1.154 35
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:23,814 + 1.214 37
11. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:23,933 + 1.333 36
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,988 + 1.388 27
13. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:24,011 + 1.411 38
14. Carlos Sainz McLaren Renault 1:24,133 + 1.533 26
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:24,293 + 1.693 37
16. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:24,401 + 1.801 34
17. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:24,675 + 2.075 40
18. Lando Norris McLaren Renault 1:24,733 + 2.133 26
19. George Russell Williams Mercedes 1:26,453 + 3.853 32
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:26,655 + 4.055 33