Mercedesy to konečně řádně rozbalily
VC Austrálie - 2. trénink
Všichni pochybovači o letošní formě Mercedesu prozatím zavírají ústa. Hamilton a Bottas dali ve druhém tréninku v Melbourne ostatním pěkně za vyučenou.
Povětrnostní podmínky se ještě zlepšily. Vzduch měl dvaadvacet stupňů (při vlhkosti čtyřiapadesát procent) a povrch dráhy dokonce pětačtyřicet.
Oproti předchozí seanci si tentokrát Grosjean pospíšil a z boxů vyjel jako první. Také zaknihoval, na střední směsi, vstupní relevantní čas 1:25,6. Dalším jezdcům se už tolik do práce nechtělo. Když se ale konečně dostavili, šel Grosjean bleskově pořadím dolů.
Do čela se vyhoupl Magnussen (1:24,4) o tři desetiny před Gaslym a o osm před pozvolna se rozjíždějícím Vettelem. Mercedesy ještě chvíli stály ztichlé v garáži. Räikkönen dvakrát po sobě na stejném místě minul brzdný bod, ale chybu vždy zvládl napravit. Ricciardo řešil s techniky patrně problém se svojí sedačkou.
Räikkönen bezesporu potěšil šéfy týmu Alfa Romeo
Po dvaceti minutách Hamilton stále na středních gumách vystřihl 1:23,6, Bottas 1:23,9. Mezi ně se ještě vetřel Verstappen. Další vývoj simulace kvalifikace nebyl nikterak bouřlivý. Hamilton se propracoval až na metu 1:23,1, Gasly setřásl počáteční nervozitu a s 1:23,4 byl třetí za Bottasem, ale před kolegou Verstappenem. Dokonce si připsal i Vettelův skalp (1:23,5).
Všeobecně se jezdilo podle očekávání rychleji než dopoledne – bylo tepleji a také trať se jevila mnohem čistší.
V polovině tréninku si upevnil prvenství Hamilton – 1:22,6. Následovali Bottas (+0,0), Gasly (+0,8), Vettel (+0,9), Räikkönen (+1,0), Hülkenberg (+1,0), Ricciardo (+1,0), Verstappen (+1,1), Leclerc (+1,2) a Grosjean (+1,2). Pozoruhodné bylo, že Hamilton (a také Verstappen) vůbec nenasadil nejměkčí variantu obutí!
Vypadalo to, že favorita pro boj o pole position je třeba hledat ve stříbrných monopostech. Po rozpačitém začátku se pěkně rozjely renaulty, alfu táhl vzhůru Räikkönen. Ke dnu zůstávaly přikovány McLaren a Williams.
Tady je zle - williamsy vůbec nefungují
O jediný vážnější incident se postaral znovu Albon. Roztočené auto nicméně zkrotil. Těžkosti ve zjevně kritické předposlední zatáčce postihly rovněž Kvjata a Giovinazziho. Leclerc hlásil, že s předním kolem není něco v pořádku. Měl zřejmě pravdu, protože zanedlouho se ocitl v hodinách.
I dlouhé úseky naznačily převahu Mercedesu, byť nebylo pochopitelně známo, kolik paliva vezou na palubě konkurenční ferrari. Až zarážející byl rozdíl mezi Verstappenem a patrně jiný program plnícím Gaslym.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:22,600 | 33 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:22,648 | + 0.048 | 33 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:23,400 | + 0.800 | 33 |
4. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:23,442 | + 0.842 | 31 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:23,473 | + 0.873 | 35 |
6. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:23,572 | + 0.972 | 40 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:23,574 | + 0.974 | 37 |
8. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:23,644 | + 1.044 | 31 |
9. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:23,754 | + 1.154 | 35 |
10. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:23,814 | + 1.214 | 37 |
11. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:23,933 | + 1.333 | 36 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:23,988 | + 1.388 | 27 |
13. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:24,011 | + 1.411 | 38 |
14. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:24,133 | + 1.533 | 26 |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:24,293 | + 1.693 | 37 |
16. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:24,401 | + 1.801 | 34 |
17. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:24,675 | + 2.075 | 40 |
18. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:24,733 | + 2.133 | 26 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:26,453 | + 3.853 | 32 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:26,655 | + 4.055 | 33 |