Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Přetahovanou nakonec vyhrál Hamilton

Přetahovanou nakonec vyhrál Hamilton

VC Austrálie – 3. trénink

Ferrari znatelně přitlačilo, ale stejně to nestačilo. Mercedes jeho útok s přehledem odrazil, byť jeho převaha už nebyla tak drtivá jako včera.

Počasí se oproti pátku vůbec nezměnilo. Bylo slunečno, s teplotou vzduchu 22 a asfaltu 43 stupňů.

Na trať jako první vyrazil Verstappen. Už s novým podvozkem, který do Melbourne doputoval až ve čtvrtek. Důvodem pro výměnu byl problém s palivovou nádrží, na níž se údajně objevila prasklina. Žádná penalizace za tuto transakci však jezdci nehrozí.

Základní čas ustanovil Russell. Výkon 1:30,3 si nicméně rozhodně za rámeček nedá a jen potvrdil, jak špatně na tom Williams momentálně je. Nic na tom nezměnil ani posun na 1.29,3, ani Kubicových 1:29,1.

Jasně to dokumentoval Gasly, který kontroval s 1:26,2. Verstappen byl ještě o sekundu rychlejší. Hamilton a Vettel se v úvodní čtvrthodince na dráze neukázali. 

Haasy mají z loňska v Melbourne otevřený účet

Když se druhý jmenovaný konečně na měkkých pneumatikách objevil na okruhu, zastavila se u něj časomíra na 1:23,7, což bylo nadějné. O desetinu porážel Bottase. Co na to Hamilton? Šel před svého rivala, ale jen o čtyři setiny. U Ferrari začali zvedat hlavy, zvláště, když se před Bottase dostal také Leclerc.

Po půl hodině v čele figuroval Hamilton (1:23,7), následovaný Vettelem (+0,0), Leclerkem (+0,1), Bottasem (+0,2), Grosjeanem (+0,9), Räikkönenem (+1,1), Kvjatem (+1,2), Hülkenbergem (+1,2), Albonem (+1,2) a Magnussenem (+1,2). Redbully v této společnosti chyběly, protože dosud nepoužily nejměkčí gumy. 

Max Verstappen vyjel do tréninku s novým podvozkem

Mercedes se ovšem s dosaženým nespokojil a Hamilton se zlepšil na 1:23,4, přičemž Bottas se držel v jeho těsném závěsu. Kubica se v nájezdu do boxové uličky otřel o zeď. Z auta odlétlo pár drobností, k mechanikům ale dojel vlastní silou.

Patnáct minut před koncem seance si Vettel nechat nasadit čerstvou sadu pneumatik. Na ní se mu povedlo parádní kolo za 1:22,6. To nemohlo zůstat bez odpovědi. Hamilton rovněž přezul a zaknihoval 1:22,3. Leclerc na něj ztratil půl sekundy, Bottas po chybě svůj pokus přerušil. Do nejlepší desítky se na chvíli trochu překvapivě prodral Sainz. Naopak zklamáním byl až devátý čas nervózně působícího Verstappena.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:22,292   12
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:22,556 + 0.264 12
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:22,749 + 0.457 12
4. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:23,112 + 0.820 17
5. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,334 + 1.042 15
6. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:23,367 + 1.075 17
7. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:23,422 + 1.130 17
8. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:23,442 + 1.150 16
9. Max Verstappen Red Bull Honda 1:23,481 + 1.189 19
10. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:23,695 + 1.403 14
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:23,737 + 1.445 15
12. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:23,831 + 1.539 16
13. Carlos Sainz McLaren Renault 1:24,049 + 1.757 21
14. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:24,082 + 1.790 18
15. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:24,328 + 2.036 15
16. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:24,345 + 2.053 16
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:24,402 + 2.110 18
18. Lando Norris McLaren Renault 1:24,568 + 2.276 16
19. George Russell Williams Mercedes 1:25,944 + 3.652 14
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:26,589 + 4.297 16