Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pozdější výměna pneumatik se vyplatila

Pozdější výměna pneumatik se vyplatila

K triumfu stačila jediná zastávka

Cesta Valtteriho Bottase k vítězství vedla přes jednu zastávku v boxu ve 23. kole. Původní sadu použitých pneumatik z měkké směsí vyměnil za novou střední směs. Stejnou základní ideu použila první čtveřice v cíli, ale načasování zastávek bylo různé. Lewis Hamilton i Sebastian Vettel odbočili k mechanikům mnohem dřív než Max Verstappen.

Ze špičky první přezouval Vettel a Mercedes na jeho pokus o získání taktické výhody okamžitě reagoval přivoláním Hamiltona jen o kolo později. Bottas zůstal na trati déle a proti týmovému kolegovi tím asi získal rozhodující výhodu.

Naopak poslední z vedoucího kvarteta zastavil Verstappen. Bylo to ve 26. kole a tato varianta mu pomohla probojovat se na stupeň vítězů.

Všichni s výjimkou jezdců Williamsu zvolili strategii jediné zastávky. Pouze Russell měnil kola dvakrát a jeho kolega Kubica dokonce třikrát.

Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího výkonu Leclerc 1:26,926, na střední Bottas 1:25,580 a na měkké Gasly 1:27,229. A ještě jeden důležitý údaj. Nejdelší úseky ujeli na tvrdé směsi Pérez a Hülkenberg (44 kol), na střední Räikkönen (45) a na měkké Giovinazzi (30).

Více zajímavých informací se dozvíte z následující infografiky.