Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sató a Rahal si rozdělili první řadu

Sató a Rahal si rozdělili první řadu

Honda Indy Grand Prix of Alabama – kvalifikace

Stájoví kolegové Sató a Rahal odstartují v neděli do třetího závodu letošní sezony IndyCar Series z první řady. Pro japonského pilota jde o osmé kvalifikační vítězství v zámořské kariéře. Naposledy startoval z pole position před rokem a půl v Poconu.

Pro tým Bobbyho Rahala je to první kompletní první řada dokonce od roku 2005. Naposledy se piloti týmu Rahal Letterman Lanigan Racing tak kvalifikovali na Chicagoland Speedway v roce 2005, konkrétně Danica Patricková a Buddy Rice.

Za nimi odstartují Dixon a Hinchcliffe, ve finálové šestce byli také Bourdais a nejlepší z pilotů s Chevroletem Pigot.

Poprvé od závodu v Long Beach v roce 2014 chyběl v rozstřelu o pole position alespoň jeden z pilotů týmu Penske! Pagenaud a Newgarden byli prvními piloty nepostupujícími z 2. kvalifikační skupiny. Na roštu to ale znamená 14. a 16. místo.

Výsledky posledního tréninku totiž poslali do stejné skupiny Dixona, Rahala, Powera, Hunter-Reaye, Satóa, HInchcliffea, Pagenauda, Newgardena, O´Warda, Ericssona, Chiltona a Hanleyho. Z nabité skupiny tak překvapivě nepostoupili dva piloti týmu Penske. I když už tréninky napověděly, že se stáji letos v Alabamě tolik nedaří.

V semifinále pak skončila cesta pro Powera. Ten v prvním kole na červených pneumatikách udělal drobnou chybu, pokus odpískal a při tom druhém už nebyl dost rychlý. Postup mu utekl o necelé čtyři setiny. V semifinále chyběl také vítěz 1. tréninku Rosenqvist, který nedokázal postoupit z úvodní části. V jeho skupině šli dál Pigot, Herta, Ferrucci, Bourdais, Rossi a Harvey. Naopak konečná to byla pro Andrettiho, Leista, Rosenqvista, Kanaana, Jonese a Veache.

Kromě Powera skončili v semifinále také oba piloti Andretti Autosport i Herta reprezentující sesterskou stáj Harding Steinbrenner Racing, která má s Andrettiho týmem technickou alianci.

Výsledný čas Satóa 1:08,5934 je o více než vteřinu pomalejší, než ten, za nějž vloni získal pole position Newgarden. Na rekord okruhu, který od roku 2016 drží Bourdais, ztrácí dokonce přes dvě a půl vteřiny.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 01:08,5934  
2. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:08,6971 + 0.104
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:08,8081 + 0.215
4. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda 01:08,8476 + 0.255
5. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing Honda 01:09,0189 + 0.426
6. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:09,6074 + 1.014
7. Will Power Team Penske Chevrolet 01:08,8248 Top 12
8. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 01:08,8866 Top 12
9. Colton Herta Harding Steinbrenner Racing Honda 01:08,9130 Top 12
10. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 01:09,0213 Top 12
11. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 01:09,0764 Top 12
12. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 01:09,2967 Top 12
13. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 01:08,8950 1. skupina
14. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 01:08,7943 2. skupina
15. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:08,9477 1. skupina
16. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:08,8700 2. skupina
17. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 01:08,9630 1. skupina
18. Patricio O´Ward Carlin Chevrolet 01:08,9011 2. skupina
19. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:09,0327 1. skupina
20. Marcus Ericsson Schmidt Peterson Motorsports Honda 01:08,9226 2. skupina
21. Ed Jones Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:09,0441 1. skupina
22. Max Chilton Carlin Chevrolet 01:09,0566 2. skupina
23. Zach Veach Andretti Autosport Honda 01:09,4478 1. skupina
24. Ben Hanley DragonSpeed Chevrolet 01:10,4165 2. skupina