Ferrari chystá do Francie nové přední křídlo
Aerodynamici dostali padáka, možná se vrátí Resta
V Maranellu bijí na poplach. Dosavadní výsledky Scuderie jsou zahanbující. Souboje s Mercedesem zatím vždy skončily jasným vítězstvím úhlavního soka.
Šéf týmu Mattia Binotto proto ohlásil změny. Dotknou se jak technické, tak personální sféry.
Na přespříští velkou cenu v Le Castelletu dorazí monopost SF90 už s novým předním křídlem. Má vyřešit největší bolest auta, výraznou nekonkurenceschopnost v pomalých pasážích okruhů. Proslýchá se, že Ferrari je odhodláno obětovat i něco ze své dosavadní převahy v absolutní rychlosti kvůli zisku většího přítlaku vpředu.
Jednotlivé elementy křídla tedy budou buď větší, nebo strmější. Takzvaný Outwash efekt, kdy vzduch je směřován kolem předních kol, by ale měl zůstat zachován.
Mattia Binotto musel začít jednat
K dalším krokům, například k úpravám zavěšení kol, se zatím nepřistoupilo. „Víme, že momentálně nejsme dost dobří. Nechceme ale přijít s něčím, o čem nebudeme stoprocentně přesvědčeni, že pomůže odstranit naše problémy,“ uvedl Binotto.
Předchozí nezdary odskákali aerodynamici. Pracovní poměr byl ukončen s Giacomem Tortorou a Alessandrem Cinellim, kteří měli na starosti předsezonní simulace a patrně někde udělali chybu. Nahradili je Peter Mlinaric a Marco Adurno. Z divize sportovních automobilů přišel Enrico Cardile, jenž se stal projektovým manažerem SF90.
Spekuluje se i o tom, že by Ferrari stáhlo zpět od Alfy Romeo Simoneho Restu, nikoliv však na post šéfkonstruktéra, který zastával předtím.