Mercedes neměl rovnocenného soupeře
VC Francie – 1. trénink
Mercedes tentokrát neměl příliš mnoho práce s tím, aby vyhrál úvodní trénink na Velkou cenu Francie. Z interního duelu vyšel jako vítěz Hamilton. Zejména Ferrari však zřejmě zatím nejelo na plný plyn.
Už dopoledne bylo na jihu Francie docela teplo. Rtuť na teploměru vyšplhala na 25 stupňů. Asfalt se rozpálil na 41 stupňů.
Řada týmů přivezla do Le Castelletu inovované aerodynamické prvky. Renault, absolvující domácí závod, navíc nasadil vylepšený motor. Ovšem pouze v Ricciardově voze. Hülkenbergovi by v případě výměny hrozila penalizace, takže zatím zůstal u starší specifikace. Na roštu velké ceny se zcela určitě dozadu postěhuje Kvjat, do jehož toro rosso namontovali kompletní novou pohonnou jednotku.
Williams opět povolal svého rezervistu Latifiho, takže Russell dění pouze přihlížel.
Jako první se na trati objevil Gasly, úvodní čas 1:35,90 nicméně patřil Sainzovi. Překonal ho Leclerc s 1:35,82, ferrari se ale zjevně teprve dostávala do tempa. Jinak by na měkké směsi odlétla Španělovi na střední variantě mnohem více. Leclerc navíc už po sedmi kolech hlásil, že jeho pravá zadní guma je u konce s dechem. Kvjat se bez vážnějších následků roztočil.
Ferrari (na snímku Leclerc) se zatím drží zpátky
Po půl hodině mizivého provozu na dráhu konečně vyjely mercedesy a red bully. Bottas zaznamenal na měkkých pneumatikách 1:34,68. Další v pořadí výrazně ztráceli, měli však vesměs obuté „mediálky“ – Norris +0,92, Verstappen +0,94, Sainz +1,05 a Gasly +1,06. Norris se dostal do smyku, okruh Paula Ricarda naštěstí takové chyby obvykle odpouští.
Verstappen si stěžoval, že mu to strašně klouže. Bottas měl zase problém s řízením, které na rovinkách táhlo doprava. Přesto se zlepšil na 1:34,50, byť jeho kolo nebylo bezchybné. Hamilton se držel s odstupem 36 setin sekundy na třetí příčce. Oba stříbrné šípy odděloval devět setin za Bottasem se nacházející Verstappen, jenž stále kroužil na středních pneumatikách. Ferrari se nacházela až v závěru první desítky.
Během obligátní přestávky, během níž stáje vracely použitou sadu obutí technikům Pirelli, zjistili v boxu Haasu, že z Grosjeanova vozu uniká voda. Francouz tak jen přihlížel tomu, jak se Norris na svěžích měkkých gumách dostává na 1:34,11. Vzápětí ho o čtyři tisíciny trumfnul Hamilton. Potom už přišla v bleskovém tempu výměna úderů, ovšem pouze mezi piloty Mercedesu. Na jejím konci měl navrch s 1:32,73 Hamilton, který předstihl Bottase o šest setin.
Oba mclareny se dostaly do první desítky
Verstappen, konečně na nejměkčích pneumatikách, nabíral bezmála sekundové zpoždění. Kromě toho se přiřadil k těm, kteří diváky potěšili neplánovaným výkrutem. Ricciardo byl „z bezpečnostních důvodů“ stažen zpět do boxů.
Záhadu představovalo chování Ferrari, které zatím ponechávalo oba monoposty odpočívat v garáži. Teprve čtvrt hodiny před koncem projevil známky života Leclerc, jenže na mercedesy vykazoval manko bezmála čtyři desetiny sekundy. Ještě větším rozčarováním byl Vettelův pokus. Zařadil se až na dvanácté místo a exmistr světa oznámil, že „vepředu není všechno v pořádku“. Nakonec se alespoň posunul na pátou pozici.
Naopak radost z výkonů svých závodníků museli mít u McLarenu. Oba zdolali i Ricciarda s továrním agregátem. Australana nepotěšilo ani to, že zaplatí 400 eur pokuty za překročení rychlostního limitu v boxech. Kolegu Hülkenberga tento přestupek dokonce přijde na 900 eur.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:32,738 | 21 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:32,807 | + 0.069 | 20 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:33,111 | + 0.373 | 21 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:33,618 | + 0.880 | 20 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:33,790 | + 1.052 | 22 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:34,091 | + 1.353 | 20 |
7. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:34,110 | + 1.372 | 23 |
8. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:34,261 | + 1.523 | 26 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:34,540 | + 1.802 | 18 |
10. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:34,804 | + 2.066 | 25 |
11. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:34,809 | + 2.071 | 21 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:34,810 | + 2.072 | 25 |
13. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:35,063 | + 2.325 | 22 |
14. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:35,326 | + 2.588 | 24 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,410 | + 2.672 | 19 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,522 | + 2.784 | 22 |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:36,102 | + 3.364 | 22 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:37,147 | + 4.409 | 25 |
19. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:37,172 | + 4.434 | 27 |
20. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:37,620 | + 4.882 | 9 |