Sobotní dopoledne pro obhájce vítězství

REV Group Grand Prix – 3. trénink
Loňský vítěz závodu na okruhu Road America a stávající lídr šampionátu Newgarden si v sobotu dopoledne v posledním tréninku na legendárním okruhu připsal nejrychlejší čas. Ten měl hodnotu 1:42.8825, což je zatím nejlepší výkon celého víkendu.
„Myslím, že naše auto je celkem dobré. Podle mě to tedy není tak, že jsme výrazně rychlejší než ostatní. Po většinu tréninku jsme byli čtvrtí nebo pátí. Pak jsme na konci udělali dobré změny a skočili do čela. Ale bylo to těsné. Pokud uděláte malou chybu, jednu chybu na nových pneumatikách, tihle chlapi se přes vás přeženou,“ řekl po tréninku Newgarden.
Některým jeho soupeřům sebral šanci na dobré kolo Rahal, který dostal hodiny a způsobil dlouhé přerušení tréninku. „Bylo to moje první rychlé kolo, to se snažíte pořádně tlačit, tady to bohužel bylo trochu moc,“ uvedl Rahal. Jeho vůz byl lehce poškozen a pro tým by neměl být problém jej opravit do kvalifikace.
„Jsem samozřejmě zklamaný. Myslím, že tu teď nemáme dobrou rychlost. Včera jsme byli šestí sekundu za nejrychlejším, dneska jsme ztráceli devět desetin, ale byli jsme šestnáctí. Máme před sebou hodně práce, aby byl náš vůz konkurenceschopný,“ dodal Rahal.
Trénink potvrdil, jak silný ročník nováčků letošní IndyCar má. Druhá příčka patřila Hertovi, který se už v Austinu radoval, coby vůbec nejmladší jezdec v historii, z vítězství v závodě. „Včera jsme byli trochu mimo, přestože jsme nakonec byli čtvrtí. Myslím, že jsme ztráceli šest desetin. Teď to vypadá velmi dobře,“ řekl Herta.
V první desítce najdeme další tři piloty, kteří mají u jména zkratku Rko, značící, že jsou nováčky. Sedmý skončil Rosenqvist, který už má v IndyCar na kontě pole position. Ferrucci, který je díky tomu, že se mu z nováčků nejlépe povedla Indy500, na prvním místě mezi debutanty, zajel osmý čas a první desítku uzavíral O´Ward.
Po Rahalově nehodě povolila IndyCar v závěru pilotům jedno rychlé kolo. Toho využil Power a dostal se na třetí příčku před dvojici pilotů týmu Andretti Autosport, vítěze dvou pátečních tréninků Hunter-Reaye a Rossiho, který byl nejrychlejší ve třetím z pátečních měření sil.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:42,8825 | 11 | |
2. | ![]() |
Harding Steinbrenner Racing | Honda | 01:43,1697 | + 0.287 | 12 |
3. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:43,1838 | + 0.301 | 15 |
4. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:43,2023 | + 0.319 | 12 |
5. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:43,3341 | + 0.451 | 10 |
6. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:43,4158 | + 0.533 | 16 |
7. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:43,5405 | + 0.658 | 15 |
8. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:43,6716 | + 0.789 | 16 |
9. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:43,7367 | + 0.854 | 12 |
10. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 01:43,7567 | + 0.874 | 13 |
11. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 01:43,7580 | + 0.875 | 15 |
12. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:43,7962 | + 0.913 | 14 |
13. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:43,8598 | + 0.977 | 15 |
14. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:43,8618 | + 0.979 | 14 |
15. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 01:43,9225 | + 1.040 | 14 |
16. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:43,9420 | + 1.059 | 11 |
17. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:43,9487 | + 1.066 | 15 |
18. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:44,0237 | + 1.141 | 14 |
19. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:44,0992 | + 1.216 | 14 |
20. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 01:44,1131 | + 1.230 | 14 |
21. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 01:44,2225 | + 1.340 | 14 |
22. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:44,6487 | + 1.766 | 13 |
23. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:44,7119 | + 1.829 | 13 |