Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bez nás restart sezony nebude, upozorňuje Pirelli

Bez nás restart sezony nebude, upozorňuje Pirelli

Jezdci si nejspíš přestanou sami vybírat pneumatiky

Jak jsme vylíčili před dvěma dny, zvládnout logistiku cirkusu jménem formule 1 není žádná maličkost. Dnes nám své logistické i výrobní výzvy přiblíží Pirelli, které je za normálních okolností povinné dodat stovky pneumatik kamkoliv, kde se setkají týmy F1, přičemž jeho nároční závodníci budou spokojeni pouze se špičkovou kvalitou.

I kvůli tomu muselo po nečekaném odložení VC Austrálie 1800 pneumatik putovat do cementárny, kde posloužily jako palivo. Problém spočíval v tom, že týmy by už nepřijaly pneumatiky, které byly jednou nasazeny na ráfky a následně z nich staženy. Takto zpravidla končí 560 nepoužitých "mokrých" pneumatik po každém slunečním víkendu zaoceánské velké ceny. Pneumatiky odeslané na začátku tohoto roku do jiných zámořských destinací se povedlo zachránit.

"Pokud by se stalo, že si nebudeme na sto procent jisti, že na místo dokážeme včas dopravit pneumatiky, závod bude zrušen," řekl Mario Isola, šéf oddělení automobilového sportu Pirelli. Zároveň nevylučuje, že jezdci si letos ne vždy budou moci vybrat libovolnou kombinaci sad pneumatik různých tvrdostí, jako jsou zvyklí. Místo toho může Pirelli prostě vybrat pro všechny stejně.

"Snažíme se být co nejpřizpůsobivější, ale podle platných pravidel si týmy objednávají pneumatiky pro své jezdce osm týdnů předem, pokud se jedná o evropský závod, a čtrnáct v případě zámořské velké ceny. To v současné situaci nebude možné.

Kvůli tomu jsme stáhli všechny pneumatiky, které byly zaslány do Bahrajnu a Vietnamu. Zásilku do Číny se nám podařilo včas zastavit. Kromě toho už byly vyrobeny pneumatiky pro pár dalších závodů. Takže aktuálně máme pneumatik dost. Část je ve skladu v Anglii, zbytek v naší rumunské továrně. Jakmile budeme znát místo zahájení sezony, můžeme tam poslat pneumatiky i naše lidi. V Evropě je všechno jednodušší, protože k přepravě používáme kamiony, ne kontejnery.

Problém samozřejmě nastane později, až se sezona rozjede. Pokud bude po Evropě pokračovat v rychlém sledu napříč Asií a Amerikou, zaměstnance naší továrny čekají těžké časy. Vypadá to, že během pár měsíců bude třeba vyrobit 35 tisíc pneumatik. Ne za rok. Tlak na výrobu bude enormní, jak si asi dokážete představit," zdůraznil Isola.

Nejen týmy F1 čeká náročná druhá polovina roku 2020. Foto: Pirelli

Pirelli do místa konání velké ceny standardně posílá 45 lidí. Každá stáj má přiděleného jednoho technika Pirelli, který je v kontaktu se svými kolegy a jeho přítomnost je nutná i na týmových poradách. Dosud nikdo neví, jak se tohle skloubí s plánem udržet každý závodní tým F1 v jeho vlastní "sociální bublině", aby se onemocnění Covid-19 nemohlo šířit napříč padokem.

Zdroj: FORMULE.CZ