Gumy 41 kol staré se neubránily 18 kol mladým
VC Maďarska – analýza Pirelli
Po skvělém souboji s Maxem Verstappenem vyhrál obhájce titulu Lewis Hamilton už 81. velkou cenu. Dokázal to díky druhé zastávce a obutí čerstvých pneumatik ze střední směsi. Čtyři kola před koncem závodu tato taktika přinesla úspěch.
Verstappen i Hamilton odstartovali na střední směsi. Zdálo se, že budou mít stejnou strategii měkká-tvrdá. Mercedes překvapil, když povolal Hamiltona k výměně kol o šest kol později, než se k tomu rozhodl Red Bull u Verstappena. Tato varianta však nevedla k zisku vedoucí pozice. Proto se Mercedes rozhodl pro druhou zastávku a zpočátku této riskantní variantě nevěřil ani Hamilton.
Čtyři kola před koncem se však naplno projevil rozdíl: 41 kol staré tvrdé pneumatiky Verstappena už nemohly vzdorovat 18 kol starým středním pneumatikám Hamiltona. Následně se Red Bull rovněž rozhodl pro druhou zastávku, ale jen proto, aby Verstappen získal na použité měkké směsi bonusový bod za nejrychlejší kolo.
Oba jezdci měli výrazně vyšší tempo než ostatní soupeři. První zastávky absolvovali bez ztráty pozice ve prospěch jezdců Ferrari. A pouze čtyři jezdci dojeli závod s plným počtem kol. Verstappenovo nejrychlejší kolo bylo o víc než tři vteřiny lepší než to loňské!
Třetí dojel Vettel s úplně odlišnou strategií. Nejprve jel dlouhých 39 kol na střední směsi, zbývajících 31 kol na nové měkké. Tato varianta se ukázala výhodnější než Leclerkova. Ten jel na střední směsi jen 27 kol a potom 43 kol na tvrdé.
Nejlepším z jezdců, kteří startovali na měkké směsi, byl Sainz z McLarenu. V závodě bylo vidět několik různých strategií. Tvrdá směs byla klíčovou při taktice jedné zastávky. Z první šestky ji nepoužil pouze Vettel. Střední směs naopak nevyužili jezdci McLarenu a Ricciardo. Měkké pneumatiky v úvodu vydržely dlouhých 29 kol a pro Vettela byly klíčové pro postup na pódium.
Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Hamilton výkonem 1:19,331. Na střední směsi byl nejrychlejší rovněž Hamilton (1:18,528) a na měkké Verstappen (1:17,103). Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Giovinazzi (53 kol), na střední Räikkönen (40) a na měkké Hülkenberg (33). Dvakrát u mechaniků zastavili Hamilton, Verstappen, Bottas a Stroll, všichni ostatní jeli s jednou výměnou kol.
Víc prozrazuje následující infografika.