Ferrari nebylo rychlé pouze díky novým dílům
Singapur může být novým trendem, ale také výjimkou z pravidla
Ferrari mělo v Singapuru strašně pohořet. Po vítězstvích na dvou rychlých tratích se mělo vrátit tam, kde bylo v Maďarsku. Takže za Red Bull a daleko za Mercedes. Místo toho si Ferrari odváží double. Znamená to, že Ferrari díky novému aerodynamickému vylepšení nasazenému v Singapuru vývojově přesprintovalo soupeře? Nemusí to být pravda.
"Nová aerodynamika je krokem vpřed, ale nedokážeme jí zcela vysvětlit, co se stalo," přiznává šéf týmu Mattia Binotto. "Singapur je velmi specifický okruh a hodně záleží na sebejistotě jezdce v jeho voze. Také jsme pokročili v oblasti vyvážení. Kromě toho musíme vzít v potaz pneumatiky. Jezdilo se s jinou kombinací směsí, než je běžné. Nám se je povedlo dobře využít.
Když se ohlédneme za první polovinou sezony, byly tam závody, které jsme mohli vyhrát, měli jsme na to rychlost. Takže není důvod, proč bychom nemohli pokračovat ve vítězném tažení. Vůz je stále lepší, takže bychom měli mít šanci na více okruzích. Jsem si však jist, že na některých okruzích bude konkurence velmi silná."
Binotto také prozradil, že na rudé boxové zídce se během závodu mluvilo o týmové režii. Část týmu si myslí, že by bývalo správné vrátit Charlese Leclerka do vedení poté, co strategie týmu nečekaně dostala do čela Sebastiana Vettela.
"Undercut byl silnější, než jsme předpokládali. Bylo to 3.9 sekundy. Ve skutečnosti jsme vůbec nepočítali s tím, že by se Charles mohl vrátit až za Sebastiana, když pojede do boxů pouze o kolo později. Jenže Sebastian zajel dobré kolo, získal 3.9 sekundy, a to rozhodlo.
Ano, uvažovali jsme o výměně pozicí, ale došli jsme k závěru, že by to nebylo dobré. Diskuse s jezdci pokračuje, mluvíme o tom, zda je správné dělat to takto," vysvětluje Binotto.