Rozhodla nečekaná odolnost tvrdých pneumatik
VC Mexika – analýza Pirelli
Lewis Hamilton vyhrál VC Mexika a použil k tomu nečekaně strategii jediné zastávky s přezutím ze střední na tvrdou směs. Rozhodně to nebyla varianta, kterou by technici Pirelli považovali za nejvýhodnější.
Lewis Hamilton byl mezi prvními, kdo byl k výměně pneumatik povolán. Ve zbývajících 48 kolech se mu však podařilo tvrdou směs dokonale zvládnout a udržoval si konstantní rychlost až do cíle. Nebyl jediným, kdo si musel poradit s tak dlouhým úsekem.
Daniel Ricciardo v renaultu byl jediným jezdcem, který se rozhodl startovat na těchto pneumatikách. Absolvoval na nich dokonce 50 kol a po přechodu na střední směs skončil osmý. Ještě větší porci však zvládl Max Verstappen. Kvůli defektu způsobenému kolizí musel do boxů už v 5. kole. Zbývajících 66 kol jel na tvrdé směsi a z posledního místa se probojoval na šesté!
Podle prognóz měly být rychlejší dvě zastávky. Tuto variantu zvolil na pole position stojící Charles Leclerc, ale vynesla mu až čtvrté místo. Na vině mohlo být i zdržení v boxech, ale jeho taktika střední-střední-tvrdé pneumatiky by stejně nevedla k úspěchu.
Možnost dvojí výměny kol využilo celkem sedm jezdců, ale jen tři z nich dojeli v první desítce.
Teplota vzduchu i asfaltu byla sice o něco vyšší než v předchozích dnech, ale k překonání traťového rekordu to nevedlo. Max Verstappen v kvalifikaci výkonem 1:14,758 (207,261 km/h) o tisícinu vteřiny překonal dosud nejlepší čas dosažený loni na mexickém okruhu Kimim Räikkönenem. Držitelem traťového rekordu je však nadále Valtteri Bottas časem 1:18,741 (196,777 km/h) z roku 2018. Letos byl nejrychlejší Charles Leclerc časem 1:19,232 (195,557 km/h).
Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Leclerc výkonem 1:19,232. Na střední směsi byl nejrychlejší Gasly (1:19,530) a na měkké Gasly (1:23,121). Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Verstappen (66 kol), na střední Stroll, Grosjean a Vettel (37) a na měkké Sainz (15). Jedinkrát u mechaniků zastavili Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Pérez, Ricciardo, Hülkenberg, Stroll, Giovinazzi, Magnussen, Russell, Grosjean. Dvakrát pak Leclerc, Albon, Gasly, Kvjat, Sainz a Kubica. Räikkönen a Norris závod nedokončili.
Více se dozvíte z následující infografiky.