Mercedes udržel tempo i po setmění

VC Abú Zabí – 2. trénink
Generálka na kvalifikaci vyšla nejlépe trojcípé hvězdě, když úspěšnější byl opět Bottas. Z konkurentů se na dostřel přiblížil jen Leclerc.
Počasí se příliš nezměnilo. Nepatrně se oteplilo na 26, stupňů, asfalt naopak ochladl na 32 stupňů. V průběhu tréninku však nastal výraznější pokles teploty.
Připraveni byli i oba smolaři z předchozího klání. Ricciardovi vyměnili motor, ale protože šlo o již použitý agregát, obešlo se to bez trestu. Také Vettelovo auto bylo po kontaktu s bariérou zase v pořádku.
V čele se zpočátku usadil Magnussen a to dokonce před Leclerkem. Jenže měl střední gumy a Monačan tvrdé. Pilota Haasu překonal Pérez, ale ani jeho 1:38,87 nikomu dech nevzalo. Jak hluboká je propast mezi špičkou a středem pole, znovu dokázal Leclerc, který na nejpomalejším obutí zajel 1:37,99.
Na rozdíl od něj Verstappen a Bottas začali na střední směsi a projevilo se to – 1:37,14, respektive 1:37,54. S neobvyklým problémem se potýkal Magnussen. Cosi mu volně poletovalo v kokpitu. Tým ho raději stáhl do boxů.
Také Hamilton vsadil na tvrdé pneumatiky a v přímém porovnání byl o dvě setiny rychlejší než Leclerc. Teprve za nimi se usadili Vettel a Albon na prostřední variantě. Bottas se ocitl mimo trať, když mu předjížděný red bull nenechal moc místa.
Z pilotů Ferrari se více dařilo Leclerkovi
Jako první na měkké gumy přezul Leclerc, pokus mu ale vůbec nevyšel. Otřel se o svodidla a mohl být rád, že na autě nevznikla větší škoda. Jiným se vedlo podstatně lépe. Bottas se navzdory náběhu na smyk zlepšil na 1:36,25 a Hamiltonovi dával 37 setin. Na čtvrté příčce se na chvíli objevil Grosjean, což jen potvrzovalo, že Haas je v trénincích docela konkurenceschopný, jenže v závodě úplně marný.
Reputaci Ferrari nevylepšil ani Vettel. Manko na Bottase více než osm desetin sekundy nikoho v rudém táboře nepotěšilo. Zvláště když exmistr světa vcelku jasně prohrával i s Verstappenem. Leclerc se dostal přece jen blíže ke stříbrnému duu, od Hamiltona ho dělilo pouhých osm tisícin.
Pasáž u hotelu, která předtím nadělala těžkosti Leclerkovi a Bottasovi, si vybrala další oběť v podobě Giovinazziho. Příčinou je s největší pravděpodobností zde položená umělá tráva, která je značně kluzká.
Po padesáti minutách simulace kvalifikace končila a stáje přecházely pozvolna do režimu dlouhých úseků. Předtím stihl ještě Vettel vystrnadit Verstappena ze čtvrtého místa.
Haas ukázal nečekaně dobrou rychlost
Hamilton a Verstappen kroužili na srovnatelně opotřebených měkkých gumách. I zde měl Mercedes převahu, byť ne tak zřetelnou. Leclerc se pohyboval zhruba na Nizozemcově úrovni.
Bottas a Grosjean se neshodli v levé zatáčce a z vozů létaly kusy karoserie. Dráhu tak zaneřádily, že trénink musel být zastaven. Oba postižení se vlastní silou dostali k mechanikům, přičemž vinu házeli jeden na druhého. Úklid zabral devět minut.
Leclerc na závěr přešel na tvrdé gumy a sázel na nich kola kolem 1:42, což rozhodně nebylo špatné. Zvláště ve srovnání s Vettelem, který na měkkých, byť již postarších, od něj dostával v průměru sekundu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:36,256 | 28 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:36,566 | + 0.310 | 32 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:36,642 | + 0.386 | 29 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:36,691 | + 0.435 | 27 |
5. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:36,807 | + 0.551 | 29 |
6. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:37,288 | + 1.032 | 29 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:37,601 | + 1.345 | 17 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:37,637 | + 1.381 | 31 |
9. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:37,651 | + 1.395 | 33 |
10. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:37,770 | + 1.514 | 35 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:37,834 | + 1.578 | 31 |
12. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:37,918 | + 1.662 | 31 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:37,985 | + 1.729 | 31 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:38,080 | + 1.824 | 30 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:38,122 | + 1.866 | 28 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:38,400 | + 2.144 | 25 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:38,415 | + 2.159 | 29 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:38,464 | + 2.208 | 31 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:39,512 | + 3.256 | 31 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:40,455 | + 4.199 | 31 |