McLaren vybudoval nový simulátor
Do Wokingu jdou velké investice
McLaren nejenže investoval do lidí ve vedení a v technické části týmu a staví aerodynamický tunel. Investoři uvolnili i peníze na simulátor nejnovější generace. Všechno je to součástí zbrojení před útokem na přední pozice, ze kterých se tým vytratil po sezoně 2013.
"Dostali jsme nový jezdecký simulátor," pochlubil se James Key, technický ředitel týmu. "Ve srovnání s tím, který jsme měli dosud, je to masivní zlepšení. Je zcela nový, pro nás je to velká věc. McLaren byl průkopníkem této technologie, ale to jsou už roky a uvědomili jsme si, že svět je někde jinde. Byl to velký projekt.
Starší simulátor byl dobrý, stále byl velmi užitečným nástrojem. Dlouho byl považován za velice efektivní, ale technologie se prostě pohnuly vpřed a většina týmů F1 si uvědomila omezení první a už i druhé generace těchto zařízení."
A v čem je vlastně nový simulátor lepší? Pokročilé technologie určené špičkovým inženýrům se těžko vysvětlují, ale Key se o to pokusil.
"Je dobré říci, že vůz je multidimenzionální. Předtím jsme měli jeden povrch, který měl nějaké tvary. Nyní máme vůz rozdělen na několik povrchů, které na sebe navzájem nějak reagují. Připočtěme k tomu pneumatiky a některé aspekty motoru (se zavěšením kol). Čím více výpočetní síly máte, tím snadněji můžete tyto efekty kombinovat a lépe napodobit chování na trati. Nelze napodobovat přetížení, proto potřebujete co nejlépe predikovat, co se bude dít ve skutečnosti. Starší simulátory byly velmi dobré v některých věcech, v jiných ne."