Co se stalo s McLarenem?
Slabá příprava, nevhodná trať.
Loni McLaren většinu sezony sváděl vyrovnané boje s Ferrari. V první kvalifikaci nového roku bylo Ferrari nejrychlejší a McLaren se ani nezúčastnil finálové části. Daniel Ricciardo dokonce nepostoupil do Q2. Fanoušci přitom po optimistickém vykročení do zimních testů, zajetí nejrychlejšího času v jejich první den, očekávali přinejmenším přiblížení se špičce.
„V Barceloně všechno vypadalo velmi dobře. Myslím, že je to trať, která zvýraznila silné stránky našeho nového vozu,“ řekl James Key, technický ředitel McLarenu. „Musím přiznat, že tady jsme byli i my sami šokováni. Vypadá to na velmi těžký víkend. Vlastně jsme už začínali zahnáni do rohu, na tomto okruhu jsme (na rozdíl od soupeřů) pořádně netestovali, protože jsme narazili na technický problém.
Věděli jsme, že budeme muset sledovat teplotu předních brzd, ale tady najednou vyletěla až do nebe. Problém této velikosti jsme nepředpokládali. Náprava nás stála spoustu času a energie. Strašně moc času jsme strávili v garáži, čekali na vychladnutí vozu. Na nějakou optimalizaci nastavení pro tento víkend vůbec nezbyl čas. Absolvovali jsme pár kol, ověřovali spolehlivost, ale ani jeden jezdec neměl možnost zvyknout si na rychlejší jízdu ve voze se spoustou nových dílů. Takže jsme byli zahnáni do rohu.
Nebudu tvrdit, že všechno je fantastické, když očividně není. Faktem ale je, že tato trať odhalila slabá místa našeho vozu. Máme dobrou platformu. Mechanická stránka je v pořádku. Aerodynamika funguje v souladu s očekáváním. Jezdci nenatrefili na podivnosti při nastavování vozu, se kterými byl problém v posledních letech. Potřebujeme více přilnavosti, mechanické i aerodynamické. V Barceloně to nebylo tak vidět, protože ten typ okruhu našemu vozu přirozeně sedl.“
Google bohužel nemá funkci vyhledávání rychlosti. Foto: McLaren
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren