Räikkönen vyhrál před Alonsem, Schumacher nedojel!
Grand Prix Španělska - závod.
Kimi Räikkönen přesvědčivě vyhrál závod ve Španělsku před druhým Fernandem Alonsem z Renaultu a dvojicí jezdců Toyoty Jarnem Trullim a Ralfem Schumacherem. Michael Schumacher do cíle nedojel, pro problémy s pneumatikami musel ze závodu odstoupit. Na dalších bodovaných místech dojel také Australan Mark Webber coby šestý poté, co dvě kola před koncem podlehl dotírajícím Giancarlu Fisichellovi z Renaultu. Sedmý skončil Juan Pablo Montoya z McLarenu, který musel k jedné neplánované zastáce navíc. Poslední bod pro sebe uzmul David Coulthard pro Red Bull, načež přes veškerou snahu Rubense Barrichello na devátém místě odjíždí Ferrari ze Španělska bez bodu.
Ke startu závodu, do kterého již tak startovalo jen osmnáct vozů díky diskvalifikaci týmu BAR, nepomohl ani jeden monopost stáje Minardi, u kterých nejspíše selhala launch control a jak Friesacher tak Albers zůstali stát na startu. V důsledku toho vyjel na trať safety car, Mark Webber ale před tím spadl ze druhého místa na čtvrté a Montoya za M. Schumachera. Oba si pořadí prohodili hned po restartu, když Montoya v první zatáčce Schumachera předjel..
Do závodu se se dvěma koly ztráty oba vozy minardi vrátily, Räikkönen s mclarenem podobně jako v San Marinu Alonsovi na renaultu začal ujíždět, Ralf Schumacher na třetím místě musel sledovat za sebou jedoucího Webbera na williamsu, na dalších dvou místech dva Italové Trulli s druhou toyotou a Fisichella z Renaultu. Na sedmém místě jel Juan Pablo Montoya, který po sedmi kolech dostal hodiny, ale dokázal se udržet na dráze a také na sedmém místě.
David Coulthard s monopostem Red Bull na deváté příčce se začal přibližovat osmému Schumacherovi a ve stejné chvíli Coulthardův týmový kolega Vitantonio Liuzzi po smyku skončil v únikové zóně a musel ze závodu odstoupit. I přes žluté vlajky pokračoval Räikkönen v zajíždění jednoho nejrychlejšího kola za druhým, jezdci Jordanu Narain Karthikeyan a Tiego Monteiro se prali se svými vozy, občas na trávě, a pak mezi sebou - v důsledku jednoho takového incidentu se Monteiro dostal před Karthikeyana.
Friesacherův závod neměl dlouhého trvání, po patnácti kolech skončil v únikové zóně a po šestnácti kolech měl Räikkönen náskok již čtvrt minuty, přičemž dohnal oba jordany, které byly o kolo zpět. Jak se předpokládalo, jedním z prvních byl v boxech Mark Webber na williamsu, přičemž Ralf Schumacher se dostal za zadní křídlo Alonsova renaultu, zatímco Jarno Trulli nebyl o moc dále.
Právě oba jezdci toyoty si pořadí vyměnili po zastávce v boxech, navzdory tomu, že Trulli od svých mechaniků odstartoval ve stylu nešťastného Concordu před čtyřmi lety, ale naštěstí pro něj bez vážných následků. I když ne tak docela, oba jezdci Toyoty v boxech poměrně hodně ztratili, a když z nich vyjel Alonso, měl náskok více jak sedmi vteřin na Trulliho. Již před Alonsem byl v boxech Kimi Räikkönen, ale měl tak velký náskok, že si první místo ponechal.
Podobně jako v San Marinu začal zhruba ve stejné fázi závodu Michael Schumacher takříkajíc šlapat na plyn, zatímco Montoya se musel ke svým mechanikům po nepovedeném pitstopu vrátit ještě jednou. Schumacherovi strategie vyhrála čtyři místa, po své zastávce se vrátil na čtvrtém místě před Trullim. Mark Webber se snažil dohnat Ralfa Schumachera na šestém místě, když vyrobil hrubku před tím, než Rubens Barrichello zajel ke své jediné zastávce v boxech.
Po čtyřiceti kolech musel na druhém místě jedoucí Giancarlo Fisichella pro nový čumák, strávil u mechaniků 35 vteřin a vrátil se až jedenáctý s kolem ztráty na Räikkönena. K mechanikům musel neplánovaně i Michael Schumacher, který si nechal vyměnit polovypuštěnou levou zadní pneumatiku, aby jej jen o kolo později zradila levá přední, načež obhájce titulu musel pomalu odkroužit celé kolo, aby posléze ze závodu odstoupil. Jeho levá přední pneumatika byla zcela zničená...
Ve stejné době se ke svým mechanikům podruhé podívali jak Räikkönen tak Alonso, načež dvojice jezdců Toyoty spolu sváděla boj o třetí místo. Ralf Schumacher ale musel ke svým mechanikům do boxů, a když se od nich vrátil Trulli, měl před svým týmovým kolegou půldruhé vteřiny náskok.
Podobně zajímavá situace se odehrávala u Williamsu, nicméně oba jezdci měli odlišnou strategii, takže chvíli poté, co na začátku šestapadesátého kola Heidfeld Webbera předjel, zajel pak do boxů. Chvíli před tím ze závodu odstoupil Jacques Villeneuve. K mechanikům zajel potřetí také Montoya (z toho podruhé plánovaně).
Osm kol před cílem byla situace napínavá mezi pátým Webberem a za ním jedoucím Fisichellou, odstup mezi jezdci Toyoty na třetím a čtvrtém místě byl víceméně stejný. Dvě kola před cílem Fisichella dokázal Webbera zdolat a posunul se na páté místo a na důkaz toho, že Renault i Ital umí, zajel poslední kolo závodu jako nejrychlejší. Chvíli na to ze závodu odstoupil Felipe Massa, jehož pneumatiky nevydržely.
Další závod se jede za čtrnáct dní v ulicích Monte Carla.
Výsledky závodu
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Kolo | |
1.
|
K.Räikkönen | McLaren |
M
|
1h27:16.830
|
2.
|
F.Alonso | Renault |
M
|
+ 27.652
|
3.
|
J.Trulli | Toyota |
M
|
+ 45.947
|
4.
|
R.Schumacher | Toyota |
M
|
+ 46.719
|
5.
|
G.Fisichella | Renault |
M
|
+ 57.936
|
6.
|
M.Webber | Williams |
M
|
+ 1:08.542
|
7.
|
J.P.Montoya | McLaren |
M
|
+ 1 kolo
|
8.
|
D.Coulthard | Red Bull |
M
|
+ 1 kolo
|
9.
|
R.Barrichello | Ferrari |
B
|
+ 1 kolo
|
10.
|
N.Heidfeld | Williams |
M
|
+ 1 kolo
|
11.
|
F.Massa | Sauber |
M
|
+ 3 kola
|
12.
|
T.Monteiro | Jordan |
B
|
+ 3 kola
|
13.
|
N.Karthikeyan | Jordan |
B
|
+ 3 kola
|
NC
|
M.Schumacher | Ferrari |
B
|
53. kolo
|
NC
|
J.Villeneuve | Sauber |
M
|
47. kolo
|
NC
|
C.Albers | Minardi |
B
|
20. kolo
|
NC
|
P.Friesacher | Minardi |
B
|
12. kolo
|
NC
|
V.Liuzzi | Red Bull |
M
|
10. kolo
|
Průběžný stav hodnocení Mistrovství světa jezdců a konstruktérů naleznete v sekci VÝSLEDKY.