DTM: Chystá se bitva v Ardénách
Německá série míří poprvé v historii do belgického Spa.
O nadcházejícím víkendu se prestižní závody DTM představí poprvé ve své historii na legendární belgické trati Spa-Francorschamps. Okruh, který je ozdobou každého šampionátu, bude hostit již třetí letošní podnik této německé série.
Nově zavedený systém váhových handicapů se v Belgii projeví ve své krajní podobě. Mercedes si coby vítěz dvou prvních klání veze do Spa stanovené maximum 20 kilo zátěže pro letošní vozy třídy C. Na druhou stranu Opelu, který zatím za soupeři zaostává, už nová pravidla více jak 20 kilo neuberou.
Zatímco na Lausitzringu se díky výkonům Paffetta a Häkkinena zdálo, že zátěž stříbrným šípům vůbec nevadí, na členité belgické trati už by mohlo být toto omezení znát. Mercedes však může tento svůj handicap kompenzovat nejsilnějším motorem v celé DTM, kterým ničil soupeře už v loňské sezóně.
Fakt, že nová céčka budou zase o něco těžší by mohl nahrát rok starým vozům stuttgartské automobilky. Fantastické výkony Mückeho a Spenglera z předchozích závodů jsou v tomto ohledu velkým příslibem.Úspěch na belgickém okruhu láká i Miku Häkkinena, který zde v kokpitu vozu formule 1 zažil několik skvělých závodů. Vzpomeňme jen na předjetí Michaela Schumachera v roce 2000.
Audi, které dnes začalo testy na francouzském okruhu Paul Ricard, čeká na možnost vrátit Mercedesům útok zpět. Obhájce titulu Ekström, který je zatím v průběžném pořadí třetí, však okruh nedaleko lázeňského městečka Spa příliš nezná. V rámci předsezónního testování, které si zde DTM na jaře připravila, se Švéd na trati představil pouze jediný den. Navíc za velmi deštivého počasí.
Zdá se, že jedině právě déšť by mohl přinést změnu v dosavadních neuspokojivých výsledcích Opelu. V rámci čtyřdenních testů zde byl na mokru suverénně nejrychlejší Heinz-Harald Frentzen. Ten však v sezóně zaostává i za svými týmovými kolegy a souboje s mladíčkem Margaritisem jedoucím v loňském Mercedesu určitě nejsou tím, co si na startu svého druhého roku v DTM představoval.