Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

BAR uvažoval o protestu proti dalším šesti vozům

BAR uvažoval o protestu proti dalším šesti vozům

Vzhledem k nedorozumění uvnitř FIA to však nestihl.

BAR je přesvědčen, že přístup, za který byl diskvalifikovaný z Grand Prix San Marina a ze dvou dalších závodů ve Španělsku a Monaku, není ojedinělý. Je tím tak přesvědčen, že uvažoval o protestu proti šesti dalším vozům při téže Grand Prix San Marina, aby to dokázal.

Na celé skutečnosti je zajímavý fakt, že systém palivové nádrže jako takový je legální, nelegální ovšem bylo počínání týmu BAR, který v jedné části palivové nádrže nechal palivo a uvedl sportovní komisaře v omyl tím, že na otázku, zda je vypumpováno, odpověděl kladně.

"Měl jsem připraveno šest protestů proti dalším vozům," píše se ve zprávě, kterou BAR zveřejnil na internetu. Cituje přitom manažera týmu BAR Rona Meadowse. "Byl jsem přesvědčen, že podobný systém jako je ten náš, používají další vozy, což potvrdil náš dodavatel ATL... a obsahoval by palivo poté, co by bylo auto zváženo," dodal důležitý detail.

Proč to nedotáhl do konce, to zdůvodňuje stajně jako rozhodnutí nebojovat u civilního soudu o účast ve velkých cenách ve Španělsku a Monaku - tedy, že by to neprospělo sportu.

"Navíc auta již byla vydána z parc fermé a komisaři oznámili, že je legální," řekl dále Ron Meadows. Proti rozhodnutí komisařů se odvolala FIA až v pondělí ráno. V té době bylo ale na jakýkoli protest ze strany týmů již pozdě.

Trest, tedy distanc na dva závody, je podle šéfa Hondy příliš přísný.

"Dodali jsme jim důkazy, že jsme nepodváděli, obvinit nás z podvádění bylo tvrdé," vzkázal skrz mluvčího Hondy s tím, že pravidla jsou velmi vágní.