Největší závody se letos v Mostě pojedou
Truckům zůstane původní termín
Autodrom Most uspořádal online tiskovou konferenci k aktuální situaci na okruhu a k perspektivě na něm plánovaných závodů. Vystoupili předseda představenstva Autodromu Most Josef Zajíček, obchodní a marketingová ředitelka Jana Svobodová a na dálku ze Švýcarska Veronika Jaksch (Cichá). Avizovaní závodníci Filip Salaquarda a Martin Doubek bohužel nebyli k dispozici.
Josef Zajíček upozornil, že Autodrom Most s ročním rozpočtem ve výši 130 až 140 milionů korun utrpěl jen za březen zhruba patnáctimilionovou ztrátu. Vznikla výpadkem pronájmů trati i zastavením provozu na polygonu. Ten je od tohoto týdne opět otevřen a na závodní dráze již mohou testovat tuzemští jezdci. Využil toho například roudnický Buggyra Racing.
Klíčovými faktory se však jeví především otevření hranic a podmínky, za nichž je zahraniční zákazníci, představující hlavní zdroj příjmů, budou moci překračovat.
Závodní program na mosteckém okruhu by měl být v maximální míře zachován. Foto: Autodrom Most
Zajíček také připustil, že se hledá strategický partner, nutný pro další rozvoj areálu. Zaregistroval snahu představitelů města Most o obnovu jednání, nic konkrétního se však v tomto směru zatím nerýsuje.
Jana Svobodová uvedla, že všechny tři klíčové sportovní podniky se s největší pravděpodobností letos uskuteční. „Začneme Czech Truck Prix, které by měl zůstat původní termín na sklonku srpna. Pro ADAC GT Masters a Nascar Whelen Euro Series hledáme nové v září a říjnu. Ve hře je i alternativa, že se pojedou společně. Jako krajní řešení přichází v úvahu začátek listopadu, ovšem musíme brát v úvahu klimatické podmínky,“ prohlásila.
Veronika Jaksch se právě vrátila z pobytu v USA, který se kvůli koronaviru nečekaně protáhl na sedm týdnů. Dobu využila především ke kondiční přípravě. V Mostě se má představit v rámci doprovodného programu Czech Truck Prix v kláních Maxx Formule, v níž nastupují starší monoposty formule 1. Dá se předpokládat účast deseti až patnácti aut.
Zdroj: FORMULE.cz