Aliance týmů se prý brzy rozpadnou
Abiteboul se na to velmi těší
Renault, McLaren a Williams již dlouho bojují proti rozdělení F1 na A a B-týmy. Jsou příliš hrdí na to, aby se smířily s místem v B-kategorii, ale aktuálně ne dost silní na to, aby si vydobyly místo po boku Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Nyní, když jsou akcie Williamsu a McLarenu na prodej, vidí šéf Renaultu Cyril Abiteboul světlo na konci tunelu. Díky nízkému rozpočtovému stropu od roku 2021 a nové generaci vozů, očekávané v roce 2022.
"V době bez rozpočtového stropu, ale i když měl být poměrně dost vysoký, jsme se obávali rozdělení F1 na dvě kategorie," cituje ho web Motorsport.
"Teď máme v pravidlech rozpočtový strop, který bude dostatečně nízký na to, aby byly i menší týmy konkurenceschopné. Teď jsem zvědav, co to udělá s aliancemi, které zde vznikly. Mercedesu teď kupříkladu vůbec nedělá problém nechat Racing Point okopírovat jeho vůz. Nechci zde rozebírat, co je v souladu s pravidly a co už ne, ale Mercedes s radostí pomáhá. Jak ale budou spolupracovat v roce 2022?
Každý tým bude představovat potenciální hrozbu. To kompletně změní pravidla hry, přičemž vítězi budou fanoušci. Současný dvoutřídní systém ochraňující tři velké týmy se musí zhroutit. Budoucnost vidím hodně optimisticky."
Co se stane, když malým týmům narostou zuby? Foto: Alfa Romeo
Zdroj: FORMULE.CZ