Jezdci Renaultu byli na pneumatiky příliš tvrdí
Příliš tlačili na pilu v úvodní fázi závodu.
Jezdci Renaultu a potažmo inženýři týmu s pneumatikami Michelin nezacházeli správně, v důsledku toho se v závěrečné fázi Grand Prix Monaka dostali do vážných problémů, kdy zajížděli o pět šest vteřin pomalejší kola.
Zadní pneumatiky měly vozy Renaultu zcela sjeté, Pat Symonds však popřel, že by změna strategie byla klíčovým faktorem. Během safety caru se Renault rozhodl povolat jezdce do boxů a natankoval plné nádrže paliva. Kromě toho bylo další příčinou to, že jak Fernando Alonso tak Giancarlo Fisichella takříkajíc tlačili na pilu v úvodné fázi závodu. Pneumatiky přitom musí letos vydržet celý závod.
"Když je na nápravě větší váha, jsou při akceleraci a brzdění pneumatiky více namáhány," řekl šéf dodavatele Michelinu Pierre Dupasquier magazínu Autosport. "Je potřeba s nimi dobře zacházet, a to oni neudělali.
V jiných závodech odvedli podstatně lepší práci, například v Imole. Ale i my jsme za to zodpovědní, byla to naše společná volba."
Podle Pierra Dupasquiera by nehrálo prakticky žádnout roli, kdyby se Renault rozhodl pro měkčí směs. Renault by dopadl stejně při stejném způsobu zacházení.
"Byla by volba měkčí pneumatiky, která se méně prosmýká, řešením? Ne," řekl rázně Pierre Dupasquier. "Na pneumatiky jde 900 koní, ale velikost prokluzu určuje kontrola trakce, když při stejném nastavení kontroly trakce nasadíte měkčí pneumatiky, přilnavost nezískáte, protože adheze už tam je.
Kdyby jezdili tak 1:16.800 až 1:17.200 v první fázi místo toho, aby tlačili na pilu, dojeli by do cíle bez problémů."
Renault je přesvědčen, že se problém na Nürburgringu opakovat nebude.
"Nürburgring je na míle vzdálen od Monte Carla, so se náročnosti na auto týče," řekl Pat Symonds. "Nevidím nejmenší důvod, proč bychom tu nebyli konkurenceschopní tak, jako na předcházejících okruzích. V Monaku jsme se hodně naučili."