Beckmannovi spadl do klína premiérový triumf
F3 na Hungaroringu – 2. závod
Po otočení nejlepší desítky ze sobotního klání připadlo pro start nedělního závodu první místo Beckmannovi. Jako druhý vyrážel Novalak. Třetí místo patřilo Haugerovi, čtvrté Peronimu, páté Sargeantovi, který včera po pětisekundové penalizaci přišel o třetí místo, šesté Fernándezovi, sedmé Verschoorovi, osmé Viscaalovi, deváté Piastrimu a z desáté příčky zahajoval závod včerejší vítěz Pourchaire. Staněk začínal z 23. pozice.
Včerejší závod jezdci zvládli odjet na suchých pneumatikách. V neděli se ale závodilo na mokru. V úvodních metrech se udržel na prvním místě Beckmann. Start se podařil také Haugerovi, který se posunul na druhé místo před Novalaka. Ten se propadl na třetí příčku. Jak Hauger, tak Novalak se ovšem drželi během prvního kola těsně za Beckmannem. Hauger dokonce několikrát naznačil útok, avšak bez úspěchu.
Ne všichni ovšem zvládli první kolo bez úhony. Nepodařilo se to Dunnerovi s Dasem. Ti kolidovali a Dunner odstoupil ze závodu.
Ve druhém kole se měnil lídr závodu. Haugerovi se podařilo předjet Beckmanna a ihned mu začal ujíždět.
Problémy potkaly během druhého okruhu Fragu. Brazilcovi se úvodní kola podařila a posunul se až na desátou příčku. Při pokusu dostat se před devátého Viscaala ovšem došlo mezi oběma ke kontaktu a šel do hodin. Následně zamířil do boxů a tam odstoupil.
Zprvu se v čele dařilo Haugerovi ujíždět, Beckmann ale brzy chytl druhý dech. V sedmém kole již činila jeho ztráta na vedoucího Nora jen zhruba půlsekundu.
V osmém kole se na seznamu odstoupivších objevilo třetí jméno. Svůj vůz odstavil Lawson, kterému tak tento víkend nebylo souzeno vidět šachovnicovou vlajku ani v jednom ze závodů. Aby mohl být Novozélanďanův vůz odklizen, vyslalo ředitelství závodu na trať Bernda Mayländera se zpomalovacím vozem.
Restart nastal na konci devátého kola. Hauger si zvládl pohlídat první místo před druhým Beckmannem a třetím Novalakem. Majitel čtvrté pozice se ovšem měnil. Sargeanta sesadil na pátou příčku Viscaal.
Nizozemcovi ale bramborová medaile nestačila a zanedlouho pokořil i Novalaka. Jeho naděje na zisk stupňů vítězů ovšem utrpěly vzápětí vážnou ránu. Viscaal byl totiž uznán vinným za incident s Fragou z úvodu a obdržel pětisekundovou penalizaci. Pokud se tedy chtěl udržet na pódiu, musel si před soupeři vyjet náskok. A tak zajel nejrychlejší kolo.
Ve 12. kole pokračoval pád Novalaka. Před něj se nejprve dostali jezdci Premy Sargeant a Piastri. Netrvalo navíc dlouho a na pilotovi Carlinu si smlsli rovněž Verschoor a Pourchaire.
Viscaal mezitím pokračoval ve svém tažení a předjel druhého Beckmanna. Vzápětí se vydal stíhat i vedoucího Haugera.
Zatímco Viscaalovi se dařilo, totéž nemohl říci Nannini. Ital se totiž dostal do hodin. V potížích se ale brzy ocitl rovněž Vesti. Dán odstavil svůj vůz a závod pro něj skončil.
Nedlouho poté se Viscaalovi podařilo předjet Haugera a stal se novým vedoucím mužem závodu. Vzápětí začal ujíždět. Přesto ale měl důvod k obavám. Znovu se totiž ocitl v hledáčku sportovních komisařů, které tentokrát zajímal jeho předjížděcí manévr na Sargeanta krátce po restartu. Viscaal se během něj ocitl mimo trati.
Rychlost ho ale neopouštěla a v 16. kole již vedl téměř o pět sekund. Souboj o druhé místo se naopak začal dramatizovat. Těsně za Haugerem jel Beckmann. Na dvojici se navíc dotáhl také čtvrtý Piastri.
V první zatáčce 17. kola se Beckmann pokusil zaútočit na Haugera. Při souboji došlo mezi oběma ke kontaktu. Hauger zvládl svůj vůz zkrotit, Beckmannovi ale vzápětí podlehl a ihned musel čelit Piastrimu. A i on se v nájezdu do 18. kola před Haugera dostal.
Bojů za svými zády využil Viscaal k navýšení náskoku, který v 18. kole již činil více než šest sekund. To znamenalo, že penalizace za kolizi s Fragou by ho o vítězství nepřipravila. Ve vzduchu ovšem stále visela hrozba druhého trestu za neregulérní předjetí Sargeanta.
A ten skutečně přišel. I za tento prohřešek udělili komisaři Viscaalovi pětisekundovou penalizaci a šestisekundový náskok rázem nebyl dostačující.
Vzápětí se navíc Viscaalova situace zkomplikovala ještě více. Havaroval totiž Malvestiti a na trať znovu vyrazil safety car. Startovní pole se tím pádem sjelo dohromady a nizozemský závodník se tak rázem v pořadí hluboko propadl. Potíže potkaly v závěru i Doohana, kterého postihl defekt pneumatiky.
Zpomalovací vůz na trati setrval až do konce. Jako první sice projel cílem Viscaal, z premiérového vítězství v šampionátu se ale radoval Beckmann. Díky druhému místu navýšil svůj náskok v čele šampionátu Piastri, který si navíc kromě 12 bodů za stříbrný úspěch připsal i dva navíc za nejrychlejší kolo. Třetí skončil Hauger, jenž získal první pódium v šampionátu.
Čtvrtou pozici obsadil Sargeant, pátou Verschoor, šestou včerejší vítěz Pourchaire, sedmou Smoljar, který se ke čtyřem bodům propracoval i přes start z 27. místa, osmou Fernández, devátou Fittipaldi a elitní desítku uzavřel Peroni. Viscaala srazilo deset trestných sekund až na 17. příčku. Staněk se umístil na 20. pozici.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | David Beckmann | Trident | Mecachrome | 43:54,224 | 22 | 15 |
2. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | 43:55,250 | 22 | 12+2 |
3. | Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 43:55,746 | 22 | 10 |
4. | Logan Sargeant | Prema Racing | Mecachrome | 43:56,199 | 22 | 8 |
5. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | 43:56,721 | 22 | 6 |
6. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 43:56,948 | 22 | 5 |
7. | Alexander Smoljar | ART Grand Prix | Mecachrome | 43:57,444 | 22 | 4 |
8. | Sebastian Fernandez | ART Grand Prix | Mecachrome | 43:57,818 | 22 | 3 |
9. | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | Mecachrome | 43:58,163 | 22 | 2 |
10. | Alex Peroni | Campos | Mecachrome | 43:58,889 | 22 | 1 |
11. | Max Fewtrell | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 43:59,782 | 22 | |
12. | Clément Novalak | Carlin | Mecachrome | 44:00,135 | 22 | |
13. | David Schumacher | Charouz Racing Systém | Mecachrome | 44:00,575 | 22 | |
14. | Sophia Flörschová | Campos | Mecachrome | 44:01,808 | 22 | |
15. | Calan Williams | Jenzer | Mecachrome | 44:02,382 | 22 | |
16. | Lirim Zendeli | Trident | Mecachrome | 44:03,477 | 22 | |
17. | Bent Viscaal | MP Motorsport | Mecachrome | 44:03,601 | 22 | |
18. | Olli Caldwell | Trident | Mecachrome | 44:04,247 | 22 | |
19. | Jake Hughes | HWA Racelab | Mecachrome | 44:05,609 | 22 | |
20. | Roman Staněk | Charouz Racing Systém | Mecachrome | 44:06,455 | 22 | |
21. | Enaam Ahmed | Carlin | Mecachrome | 44:18,878 | 22 | |
22. | Cameron Das | Carlin | Mecachrome | 44:44,194 | 22 | |
23. | Alessio Deledda | Campos | Mecachrome | 44:45,274 | 22 | |
24. | Jack Doohan | HWA Racelab | Mecachrome | 45:45,976 | 22 | |
25. | Matteo Nannini | Jenzer | Mecachrome | 44:42,778 | 21 | |
26. | Federico Malvestiti | Jenzer | Mecachrome | DNF | 19 | |
Frederik Vesti | Prema Racing | Mecachrome | DNF | |||
Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | DNF | |||
Igor Fraga | Charouz Racing Systém | Mecachrome | DNF | |||
Lukas Dunner | MP Motorsport | Mecachrome | DNF |
průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 76, 2. Sargeant 50, 3. Pourchaire 48, 4. Beckmann 47.5, 5. Verschoor 45, 6. Vesti 37.5, 7. Zendeli 26, 8. Lawson 25, 9. Peroni 24, 10. Fernández 19, 11. Viscaal 15, 12. Hauger 14, 13. Smoljar 14, 14. Novalak 13, 15. Caldwell 10, 16. Fewtrell 5, 17. Fittipaldi 4, 18. Hughes 0.5.
průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 163.5, 2. Trident 83.5, 3. ART Grand Prix 81, 4. MP Motorsport 60, 5. Hitech Grand Prix 44, 6. Campos Racing 24, 7. Carlin Buzz Racing 13, 8. HWA Racelab 4.5.
Zdroj: FORMULE.cz