Mini zvládl zareagovat na Bedrinův útok
FIA F3 na Hungaroringu – sprint
Vítězem sprintového závodu FIA F3 na Hungaroringu se stal Mini. Ital sice po startu ztratil první místo ve prospěch Bedrina, později mu ale předjetí vrátil a dojel si pro svůj druhý triumf v šampionátu. Bedrin nakonec v posledním kole spadl až na třetí příčku poté, co ho předjel Bortoleto. Brazilec tak opět navýšil svůj náskok před Martím, který kvůli kolizi s Tsolovem nebodoval.
Pro sprintový závod, na jehož roštu se otáčí nejrychlejší dvanáctka z kvalifikace, si vyjel nejlepší výchozí pozici Mini. Za Italem následovali Bedrin, Mansell, Bortoleto, Tsolov, Aron, Göthe, Edgar, Colapinto, Fornaroli, Beganovic, O´Sullivan, Martí, Saucy, Boya, Frederick, Barnard, Browning, Collet, Villagómez, Montoya, Barter, Cohen, Smith, Esterson, García, Šin, Flörschová, Faria a Gray.
Edgar by čistě podle výsledků kvalifikace startoval jako pátý. Pilot MP Motorsportu si ale do Maďarska přivezl penalizaci tří míst za to, že při hlavním závodě na Silverstone zavinil kolizi s Colletem. Grayovo kvalifikační účinkování na osychající dráze zase ukončila předčasně havárie.
Pro Šina šlo o vůbec první start ve FIA F3. Jihokorejec, který letos závodí v GB3, dostal šanci od stáje PHM Racing by Charouz. Zde bude ve zbytku sezony týmovým kolegou Farii a Flörschové.
Zatímco v kvalifikaci piloty FIA F3 trochu potrápilo počasí, na sobotu už se s deštěm nepočítalo. A tak tomu skutečně bylo. Závod totiž začínal na suché dráze.
Ještě před startem přišla z ředitelství závodu nepříliš pozitivní zpráva pro Miniho. Bylo totiž oznámeno, že Ital bude po skončení závodu vyšetřován za to, že se jeho vůz při výjezdu na trať nacházel v nebezpečném stavu. Nebylo jasné, o co přesně šlo.
Hned v úvodu se změnil lídr závodu. Mini sice po startu udržel první místo, Bedrin se ale na něj v nájezdu do první zatáčky pověšil a poté ho po vnějšku objel. Tím se pilot Jenzeru dostal na první místo. Na Mansella tlačil Bortoleto, Australan ovšem odolal.
Úvodní tlačenice se bohužel neobešla bez incidentů. Zdálo se, že nejvíce ji odnesl Montoya. Kolumbijec kroužil po dráze pomalým tempem. Vše nasvědčovalo tomu, že má poškozené zavěšení. Řada dalších vozů ale musela do boxů kvůli poškozením. Jedním z nich byl i Smith. Ten měl v prvním kole kontakt právě s Montoyou a na chvíli se dokonce vznesl do vzduchu. Při tomto incidentu přišel o přední přítlačné křídlo. Pro Cohena, který si rovněž v úvodu poškodil vůz, závod skončil.
Od třetího kola dostali jezdci možnost využívat systému DRS. První sice stále zůstával Bedrin, Mini byl ale těsně za ním a vše nasvědčovalo tomu, že bude v dalších kolech dělat vše pro to, aby se vrátil do čela. Mansell se zase držel před Bortoletem. Brazilec sice nefiguroval na stupních vítězů, přesto ale mohl být v klidu. Jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí Martí se totiž po nevydařené kvalifikaci trápil na 13. místě.
V nájezdu do pátého kola došlo ke změně na třetí příčce. Bortoleto se za pomocí systému DRS ponořil v první zatáčce pod Mansella a bronzovou pozici mu sebral. První stále zůstával Bedrin, Mini se ale stále držel v rozestupu menším než jedna vteřina.
Mansell se po ztrátě třetího místa musel brzy bránit znovu. V šestém kole na něj totiž v první zatáčce zaútočil Aron. Chybělo málo a mezi dvojicí došlo ke kontaktu. V nájezdu do druhé zatáčky se Aron na chvíli dostal dopředu, pak byl ale příliš široký a to Mansellovi umožnilo vrátit se zpátky.
Mini už hledal cestu, kudy by se mohl dostat před Bedrina. Na konci cílové rovinky byl ale stále příliš daleko, aby si mohl dovolit zaútočit.
V osmém kole už to ale bylo jinak. Minimu se podařil nájezd na cílovou rovinku, následně aktivoval systém DRS a v první zatáčce už byl opět lídrem závodu. Bedrin se sice v prvních okamžicích Itala zvládal držet, na reakci se ale nezmohl.
Martí věděl, že jeho situace není příznivá a hodně se proto snažil dostat dopředu. Podařilo se mu překonat Beganovice. Stále se ale nacházel na nebodované 12. pozici. V devátém kole se vypořádal i s Fornarolim a už byl jedenáctý.
V desátém z devatenácti kol se Bedrin stále držel Miniho na rozestup menší než jedna vteřina. Nic ale nenasvědčovalo tomu, že by brzy mělo dojít k repríze souboje o první místo.
Barter dostal desetisekundovou penalizaci. Sportovní komisaři totiž usoudili, že v úvodu zavinil incident. Australan se ale stejně nacházel mimo nejlepší dvacítku.
Tvrdě se bojovalo o osmou pozici mezi O´Sullivanem a Tsolovem. Britovi se v první zatáčce útok nepovedl. Nedobrzdil, škrtl si o Tsolova a poškodil si přední přítlačné křídlo. Bylo jasné, že bude muset do boxů.
U Martího začala situace vypadat lépe. Španěl už byl devátý a sahal tak alespoň po dvou bodech. To samé se ale nedalo říct o Montoyovi. Ten v nájezdu do 13. zatáčky odstavil svůj vůz. Nejprve byl aktivován virtuální zpomalovací vůz a zanedlouho vyjel i ten skutečný.
Bodovaná desítka měla v době neutralizace následující podobu. Vedl Mini před Bedrinem, Bortoletem, Mansellem, Aronem, Göthem, Colapintem, Tsolovem, Martím a Edgarem.
K restartu došlo v 17. kole, tedy dva okruhy před cílem. Mini si udržel první místo před Bedrinem a Bortoletem. O čtvrté místo se ale zuřivě bojovalo mezi Aronem a Mansellem. Po několika zatáčkách se nakonec dostal dopředu Aron. Mansella navíc přeskočil i Göthe.
Katastrofálně ovšem dopadl restart pro Martího. Pilot Camposu už sice byl na bodech, v první zatáčce ho ovšem sestřelil při vzájemném souboji Tsolov. Zatímco pro Bulhara závod skončil, Martí byl schopen pokračovat. Pochopitelně se ale propadl.
Mini sice na špici ujížděl, o složení stupňů vítězů ale ještě nebylo rozhodnuto ani zdaleka. Bortoleto měl totiž políčeno na Bedrina. Během posledního kola Brazilec několikrát naznačil útok, Bedrin ale dlouho odolával. V předposlední zatáčce ale nakonec Bortoleto na svého soupeře vyzrál a nakonec ukořistil druhé místo. Mini si dojel pro vítězství a Bedrin skončil třetí.
Martí nakonec obsadil až 21. místo a ze závodu si tak žádné body neodnesl. Kvůli tomu narostla jeho ztráta na Bortoleta už na 46 bodů.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Gabriele Mini | Hitech Pulse-Eight | Mecachrome | 33:38.243 | 19 | 10 |
2. | Gabriel Bortoleto | Trident | Mecachrome | +4.292 | 19 | 9+1 |
3. | Nikita Bedrin | Jenzer Motorsport | Mecachrome | +4.961 | 19 | 8 |
4. | Paul Aron | Prema Racing | Mecachrome | +5.105 | 19 | 7 |
5. | Oliver Göthe | Trident | Mecachrome | +8.239 | 19 | 6 |
6. | Christian Mansell | Campos Racing | Mecachrome | +8.862 | 19 | 5 |
7. | Franco Colapinto | MP Motorsport | Mecachrome | +9.942 | 19 | 4 |
8. | Jonny Edgar | MP Motorsport | Mecachrome | +10.194 | 19 | 3 |
9. | Grégoire Saucy | ART Grand Prix | Mecachrome | +10.367 | 19 | 2 |
10. | Dino Beganovic | Prema Racing | Mecachrome | +11.087 | 19 | 1 |
11. | Luke Browning | Hitech Pulse-Eight | Mecachrome | +12.051 | 19 | 0 |
12. | Taylor Barnard | Jenzer Motorsport | Mecachrome | +13.579 | 19 | 0 |
13. | Kaylen Frederick | ART Grand Prix | Mecachrome | +13.838 | 19 | 0 |
14. | Caio Collet | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +13.997 | 19 | 0 |
15. | Leonardo Fornaroli | Trident | Mecachrome | +16.142 | 19 | 0 |
16. | Oliver Gray | Rodin Carlin | Mecachrome | +16.844 | 19 | 0 |
17. | Sophia Flörschová | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +17.021 | 19 | 0 |
18. | Rafael Villagómez | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +17.626 | 19 | 0 |
19. | Max Esterson | Rodin Carlin | Mecachrome | +18.008 | 19 | 0 |
20. | Roberto Faria | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +18.525 | 19 | 0 |
21. | Pepe Martí | Campos Racing | Mecachrome | +18.891 | 19 | 0 |
22. | Zak O´Sullivan | Prema Racing | Mecachrome | +21.936 | 19 | 0 |
23. | Mari Boya | MP Motorsport | Mecachrome | +22.832 | 19 | 0 |
24. | Tommy Smith | Van Amersfoort Racing | Mecachrome | +49.820 | 19 | 0 |
25. | Hugh Barther | Campos Racing | Mecachrome | +1:00.361 | 19 | 0 |
26. | Michael Šin | PHM Racing by Charouz | Mecachrome | +1 kolo | 18 | 0 |
27. | Alex García | Jenzer Motorsport | Mecachrome | +1 kolo | 18 | 0 |
DNF | Nikola Tsolov | ART Grand Prix | Mecachrome | - | 16 | 0 |
DNF | Sebastián Montoya | Hitech Pulse-Eight | Mecachrome | - | 10 | 0 |
DNF | Ido Cohen | Rodin Carlin | Mecachrome | - | 1 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F3