Nováček Camara si v dešti počínal jako ostřílený mazák

FIA F3 v Melbourne – hlavní závod
Camara naplno odčinil sobotní smůlu. Suverénního Brazilce nezastavily na cestě za vítězstvím déšť, dva výjezdy zpomalovacího vozu ani předčasný konec. S náročnými podmínkami se vypořádali bravurně také Stromsted a Nael, kteří si bez obtíží pohlídali své startovní pozice a projeli cílem na druhém, respektive třetím místě. Vítěze sprintu Ramose přišel draho výlet mimo trať.
Už před startem bylo jasné, že se diváci na tribunách nebudou nudit. Proč? Potvrdila se očekávání a v Melbourne v neděli ráno skutečně panovaly zcela jiné podmínky než v předchozích dvou dnech. Nebesa se otevřela a i když pár minut před startem už jenom zlehka mrholilo, o obutí mokrých pneumatik neměl nikdo ze závodníků pochyb. Ředitelství závodu zvolilo opatrný přístup a vyhlásilo, že kromě standardního zaváděcího kola se odjedou za zpomalovacím vozem ještě další tři okruhy. To zkrátilo původní vzdálenost 23 kol na 20.
Jakmile se zamávalo zelenými vlajkami, neměl vítěz kvalifikace Camara konkurenci. V sobotu možná brazilského juniora Ferrari vyřadila nezaviněná kolize, v neděli už ale byl tím stejným suverénem jako v pátek. Kvůli dvěma výjezdům zpomalovacích vozů (nejprve kolize mezi Voisinem a Tsolovem v 9. zatáčce prvního kola, následně tvrdá havárie Hoa ze 13. kola na výjezdu ze 6. zatáčky) sice Camara nejednou přišel o svůj pracně vybudovaný náskok, před sebe ale nikoho ze soupeřů nepustil. Cíl přišel o dvě kola dříve, než bylo v plánu. Druhý výjezd zpomalovacího vozu totiž zastavila v 18. z 20 kol červená vlajka.
Problémy se vyhýbaly také Stromstedovi s Naelem. Ti strávili celou délku závodu na druhém, respektive třetím místě a za bezchybnou jízdu byli odměněni stupni vítězů a šampaňským.
Hlavní hvězdy sprintu tentokrát potkal mírný ústup ze slávy, čemuž napomohly také nižší startovní pozice. Sobotní vítěz Ramos byl po prvním restartu vyhnán v první zatáčce z dráhy Dufkem. Po nájezdu na mokrou trávu se musel Mexičan potýkat se smýkajícím se vozem, což znamenalo ztrátu několika pozic. Nakonec dojel až šestnáctý.
Druhý nejlepší jezdec ze soboty Stenshorne zářil o něco více. Norského mladíka sice jednou přistihly kamery, jak „střihnul“ desátou zatáčku, později se ale dost možná nejhezčím předjížděcím manévrem závodu dostal ve třetí zatáčce před Ugochukwua na osmé místo. O několik kol později nedával vydechnout ani sedmému Inthraphuvasakovi, jeho snahy ale utnul výjezd zpomalovacího vozu.
Na začátku sice jen zlehka mrholilo, v posledních kolech ale déšť podstatně zesílil. Náročné podmínky nenachytaly jenom výše zmíněné závodníky, kteří způsobili výjezdy zpomalovacích vozů. Provinil se také Zagazeta. Jezdec z Peru nedokázal zabrzdit do předposlední zatáčky a nekompromisně poslal do hodin Giustiho. Za tento přešlap dostal od komisařů 10 trestných vteřin. Kromě tohoto incidentu jsme viděli i pár výletů mimo trať, ty se ale obešly bez vážnějších následků.
Kdo by ale mohl očekávat následky po skončení závodu, je Voisin. Po kolizi s Tsolovem si Brit neodpustil výlev do vysílačky a nazval svého soupeře idiotem. Vzhledem k tomu, že FIA letos hodlá používání sprostých slov pokutovat, možná si zadělal na problémy.
Výsledky hlavního závodu: 1. Rafael Camara (Brazílie, Trident), 2. Noah Stromsted (Dánsko, Trident) +0,517, 3. Théophile Naël (Francie, Van Amersfoort Racing) +1,152, 4. Nikita Bedrin (Itálie, AIX Racing) +1,732, 5. Tim Tramnitz (Německo, MP Motorsport) +2,298, 6. Charlie Wurz (Rakousko, Trident) +3,253, 7. Tasanapol Inthraphuvasak (Thajsko, Campos Racing) +3,734, 8. Martinius Stenshorne (Norsko, Hitech TGR) +4,923, 9. Roman Bilinski (Polsko, Rodin Motorsport) +5,651, 10. Ugo Ugochukwu (USA, Prema Racing) +7,193.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Camara 26, 2. Naël 19, 3. Stromsted 18, 4. Bedrin 17, 5. Stenshorne 14, 6. Inthraphuvasak 13, 7. Ramos 10, 8. Bilinski 10, 9. Tramnitz 10, 10. Wurz 8, 11. Zagazeta 6, 12. Tsolov 3, 13. Voisin 2, 14. Ugochukwu 1, 15. León 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Trident 54, 2. Van Amersfoort Racing 29, 3. AIX Racing 17, 4. Campos Racing 16, 5. Hitech 14, 6. Rodin Motorsport 12, 7. MP Motorsport 10, 8. DAMS Lucas Oil 6, 9. Prema Racing 2.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Trident