Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Göthe hospodařil s pneumatikami lépe než Fornaroli

Göthe hospodařil s pneumatikami lépe než Fornaroli

FIA F3 na Silverstone – hlavní závod

Göthe si při hlavním závodě dojel pro své první vítězství ve FIA F3. Němec sice strávil většinu závodu na druhém místě, pak ale předjel svého parťáka Fornaroliho, kterému začaly odcházet pneumatiky. Ital se tak musel spokojit se druhou příčkou. Martí dojel třetí a snížil tak náskok celkového lídra Bortoleta, který tentokrát obsadil šesté místo. V závěru začalo pršet a Smithe málem dostal risk s mokrými pneumatikami na body.

Do hlavního závodu už se startovalo podle výsledků kvalifikace. První vyrazil Fornaroli před týmovým kolegou Göthem. Třetí byl na roštu Martí. Za ním stáli Mansell, Bortoleto, Aron, Mini, Browning, Colapinto, Barnard, Edgar, Montoya, Saucy, Barter, O´Sullivan, Boya, Collet, Frederick, Bedrin, Cresswell, Villagómez, Smith, Tsolov, Esterson, Gray, Cohen, García, Flörschová, Faria a Beganovic.

Fornaroli se po startu udržel na prvním místě. Göthe zůstal po úvodních zatáčkách druhý, útočil na něj ale Martí. Při chuti byl rovněž Bortoleto, který si vyšlápl na Mansella. V šesté zatáčce jsme mohli vidět několik vozů bok po boku. Martí se sice dostal na okamžik dopředu, ještě před koncem prvního kola se ale před něj Göthe vrátil.

V závěru prvního kola došlo k několika incidentům, kvůli kterým nakonec vyjel na trať zpomalovací vůz. Na cílové rovince měl Browning kontakt s Barterem. Australan vyhnal juniora Williamsu ven z trati. Tímto výletem si Browning zničil na svém voze zavěšení a závod pro něj skončil. Ještě předtím  se roztočil Collet, kterému se nestačil vyhnout Edgar.

Odstoupením nakonec zaplatil za incident s Colletem i Edgar, jehož vůz se v boxech nepodařilo opravit. Collet také zamířil do boxů, na trať se ale vrátil. Samozřejmě mu ale patřilo poslední 28. místo.

Za zpomalovacím vozem kroužil jako první Fornaroli. Druhý byl Göthe, třetí Martí, čtvrtý Aron, pátý Mansell, šestý Bortoleto, sedmý Colapinto, osmý Mini, devátý Montoya, desátý Barnard, jedenáctý Barter, dvanáctý Saucy, třináctý Bedrin, čtrnáctý Tsolov, patnáctý Frederick, šestnáctý O´Sullivan, sedmnáctý Cresswell, osmnáctý Villagómez, devatenáctý Smith, dvacátý Gray, dvacátý první Beganovic, dvacátý druhý Cohen, dvacátá třetí Flörschová, dvacátý čtvrtý Esterson, dvacátý pátý Boya, dvacátý šestý Faria, dvacátý sedmý García a dvacátý osmý Collet.

Martí si nebyl jistý, zdali si může třetí pozici nechat. Krátce před vyhlášením fáze zpomalovacího vozu ho totiž předjel Aron. Estonec se ale raději zařadil za Martího. Celou záležitostí se zabývalo ředitelství závodu a nakonec Aron dostal informaci, že má zůstat čtvrtý.

V sedmém kole byl závod restartován. Fornaroli si udržel první příčku. Za ním zůstávali Göthe a Martí.

Aron chtěl dokončit, co mu znemožnil výjezd zpomalovacího vozu. Estonec se tak držel v těsné blízkosti za Španělem.

Ještě předtím vyhasly naděje na dobrý výsledek u O´Sullivana. Brit se roztočil poté, co ho poslal do štěrku Frederick. Sice zvládl pokračovat, musel ale do boxů. Na trať se vrátil jako beznadějně poslední.

Faria byl vyšetřován za to, že stál na roštu špatným způsobem. Fornaroli zůstával na čele, Göthe se ale držel blízko. Jeho ztráta nepřekračovala jednu sekundu. Dopředu chtěl i šestý Bortoleto, který tlačil na Mansella.

Čím více kol měli piloti za sebou, tím více bylo samozřejmě znát opotřebení pneumatik. Tím trpěl zejména Fornaroli. Na Itala se tak dotáhli Göthe, Martí i Aron. Během 15. kola Göthe zaútočil a stal se novým lídrem závodu.

Nebojovalo se ale jenom o vedení. Aron si totiž v závěru 15. kole vyšlápl na Martího. Dvojice jela v zatáčce Stowe bok po boku a Estonec musel mimo trať. Zpět se sice vrátil před Martím, raději ale Španěla pustil před sebe.

Esterson zamířil do boxů a tam pro něj závod skončil. Frederick vycestoval při souboji s Beganovicem mimo trať a proletěl se štěrkem. V závodě ovšem zvládal pokračovat.

Šest kol před koncem začal vstupovat do hry „starý známý“ hráč ze včerejška. Tím byl déšť. Na okruhu se totiž začaly snášet kapky deště.

Pět kol před koncem ale bylo jasné, že vyjede na dráhu zpomalovací vůz. Faria byl totiž v sedmé zatáčce vytlačen z dráhy Smithem. Brazilec skončil v bariéře.

Existovala možnost, že závod už bude za zpomalovacím vozem dojet. Göthe tak byl ke svému prvnímu vítězství blíže než kdy dříve.

V době, kdy po trati kroužil zpomalovací vůz, sílil déšť. Nikdo z jezdců ale nechtěl riskovat a nemířil do boxů pro mokré obutí. Vzhledem k tomu, že do cíle zbývala tři kola a nebylo jisté, kdy dojde k restartu, mohlo být takové rozhodnutí hodně drahé.

Smith zamířil tři kola před koncem do boxů a nasadil mokré pneumatiky. Vzhledem k tomu, že se nacházel za bodovanými příčkami, mohl na tomto rozhodnutí jenom vydělat.

Na konci 20. kola byl závod restartován. Na závodníky čekala závěrečná dvě kola. Jezdci přistupovali k restartu s opatrností a pořadí se tak neměnilo.

Göthe se sice držel na první pozici, pozornost ale budil Smith. Jeho mokré pneumatiky totiž fungovaly. Pilot Van Amersfoortu byl nejrychlejším pilotem na dráze a stoupal pořadím. V nájezdu do posledního kola byl ale stále pouze osmnáctý.

Götheho už nikdo neohrozil a dojel si pro své první vítězství. Druhý skončil Fornaroli a třetí Martí, který se v závěru na Itala ještě dotahoval. Smith se na mokrých pneumatikách propracoval až na 11. místo. Bod mu ale těsně unikl.

Aktualizace: Po závodě padlo několik penalizací a výsledky se měnily.
¨
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Trident