Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lehkou rozcvičku nejlépe zvládl Bottas

Lehkou rozcvičku nejlépe zvládl Bottas

VC 70. výročí MS F1 – 1. trénink

Úvodní dějství se prakticky celé odehrálo na měkkých gumách, jejichž směs před týdnem nebyla v akci a stáje ji potřebovaly otestovat. I když měla být teoreticky rychlejší, nijak se to neprojevilo. Vyhrál mercedes, aniž by si ovšem sáhl na dno svých možností. Totéž víceméně platí i o ostatních. Jediným relevantnějším faktem je zlepšená forma Racing Pointu.

„Jubilejní“ velká cena začala za slunečného počasí, s teplotou vzduchu 26 stupňů a asfaltu 34 stupňů.

Oproti předchozímu víkendu tentokrát Pirelli připravilo o stupeň měkčí pneumatiky. Proto se předpokládá, že se nikomu nepodaří závod absolvovat s jedinou zastávkou.

Alfa Romeo znovu povolala svého rezervistu Kubicu. Volno tentokrát dostal Giovinazzi. Ani polský veterán však z malátného auta nic pořádného nedostal. 

Max Verstappen se pořádně svezl až v závěru. Foto: Red Bull

Po obvyklých instalačních kolech, zatím bez účasti Ferrari, se Verstappen okamžitě vydal polykat další kilometry. Red Bull nasadil několik nových dílů a bylo potřeba je důkladně vyzkoušet.

O rychlé kolo se jako první pokusil Räikkönen. Skončilo to však nedobrovolným výletem do okolí zatáčky Becketts. Napodruhé zajel nijak úchvatných 1:29,46. Ani 1:28,30 a 1:28,52 v podání Leclerka a Vettela nevzbudily valnou pozornost. Exmistr světa si předtím v rozhovoru pro RTL posteskl, že v Silverstone jeho autu zoufale chybí přilnavost.

V kuloárech se mezitím probíralo rozuzlení aféry Copygate. Experti se shodli na tom, že výše trestu pro Racing Point je směšná. Kroucení hlav způsobilo také rozhodnutí FIA, že tým Lawrencea Strolla se provinil proti sportovním, nikoliv technickým řádům, a tudíž může monopost dál nasazovat beze změny.

Leclerc postoupil na 1:27,54. Za ním se, při absenci Verstappena a mercedesů, usadil Vettel (+0,41) před Albonem, Norrisem a Strollem. 

Před týdnem to Racing Pointu v Silverstone moc nešlo, ale Hülkenberg teď naznačil zlepšení. Foto: Racing Point

 Hamilton okamžitě po výjezdu šel na rychlé kolo za 1:26,84, Bottasovi nadělil půlsekundu. Fin si ale v zašifrované podobě stěžoval na nějaké technické potíže. Verstappen sice absolvoval už deset kol, leč ani jedno mu nebylo změřeno.

V poločase si všech dvacet jezdců dalo kratičkou pauzu. Po ní Bottas na čerstvých měkkých gumách dal 1:26,16. Hamilton zaostal o 13 setin. Ostatním se vzdálili o parník, Leclerc řešil manko 1,37 sekundy!

Ztrátu poněkud redukoval nadržený Hülkenberg, jemuž na Bottase scházelo „jen“ 77 setin. Mezi Leclerka a Vettela se vklínil Albon, navzdory tomu, že opakovaně hlásil vzrůstající nedotáčivost. Nejlepší desítku kompletovali Stroll, Ocon, Gasly a Norris.

Verstappen konečně ukončil svůj podivný zkušební program a rázem se objevil na třetím místě (1:26,94). To byl poslední podstatný zásah do pořadí. Ve zbytku času se část týmů stáhla do boxů, zbytek se zaměřil na zdolávání delších úseků s cílem

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:26,166   21
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:26,304 + 0.138 23
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:26,893 + 0.727 24
4. Nico Hülkenberg Racing Point Mercedes 1:26,942 + 0.776 25
5. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:27,062 + 0.896 20
6. Alexander Albon Red Bull Honda 1:27,280 + 1.114 22
7. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:27,498 + 1.332 21
8. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:27,539 + 1.373 26
9. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:27,653 + 1.487 27
10. Esteban Ocon Renault Renault 1:27,701 + 1.535 23
11. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:27,707 + 1.541 23
12. Lando Norris McLaren Renault 1:27,846 + 1.680 26
13. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:27,908 + 1.742 26
14. Carlos Sainz McLaren Renault 1:28,138 + 1.972 28
15. George Russell Williams Mercedes 1:28,170 + 2.004 24
16. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:28,226 + 2.060 24
17. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:28,511 + 2.345 23
18. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:28,655 + 2.489 24
19. Robert Kubica Alfa Romeo Ferrari 1:28,960 + 2.794 22
20. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,319 + 3.153 17