Lehkou rozcvičku nejlépe zvládl Bottas
VC 70. výročí MS F1 – 1. trénink
Úvodní dějství se prakticky celé odehrálo na měkkých gumách, jejichž směs před týdnem nebyla v akci a stáje ji potřebovaly otestovat. I když měla být teoreticky rychlejší, nijak se to neprojevilo. Vyhrál mercedes, aniž by si ovšem sáhl na dno svých možností. Totéž víceméně platí i o ostatních. Jediným relevantnějším faktem je zlepšená forma Racing Pointu.
„Jubilejní“ velká cena začala za slunečného počasí, s teplotou vzduchu 26 stupňů a asfaltu 34 stupňů.
Oproti předchozímu víkendu tentokrát Pirelli připravilo o stupeň měkčí pneumatiky. Proto se předpokládá, že se nikomu nepodaří závod absolvovat s jedinou zastávkou.
Alfa Romeo znovu povolala svého rezervistu Kubicu. Volno tentokrát dostal Giovinazzi. Ani polský veterán však z malátného auta nic pořádného nedostal.
Max Verstappen se pořádně svezl až v závěru. Foto: Red Bull
Po obvyklých instalačních kolech, zatím bez účasti Ferrari, se Verstappen okamžitě vydal polykat další kilometry. Red Bull nasadil několik nových dílů a bylo potřeba je důkladně vyzkoušet.
O rychlé kolo se jako první pokusil Räikkönen. Skončilo to však nedobrovolným výletem do okolí zatáčky Becketts. Napodruhé zajel nijak úchvatných 1:29,46. Ani 1:28,30 a 1:28,52 v podání Leclerka a Vettela nevzbudily valnou pozornost. Exmistr světa si předtím v rozhovoru pro RTL posteskl, že v Silverstone jeho autu zoufale chybí přilnavost.
V kuloárech se mezitím probíralo rozuzlení aféry Copygate. Experti se shodli na tom, že výše trestu pro Racing Point je směšná. Kroucení hlav způsobilo také rozhodnutí FIA, že tým Lawrencea Strolla se provinil proti sportovním, nikoliv technickým řádům, a tudíž může monopost dál nasazovat beze změny.
Leclerc postoupil na 1:27,54. Za ním se, při absenci Verstappena a mercedesů, usadil Vettel (+0,41) před Albonem, Norrisem a Strollem.
Před týdnem to Racing Pointu v Silverstone moc nešlo, ale Hülkenberg teď naznačil zlepšení. Foto: Racing Point
Hamilton okamžitě po výjezdu šel na rychlé kolo za 1:26,84, Bottasovi nadělil půlsekundu. Fin si ale v zašifrované podobě stěžoval na nějaké technické potíže. Verstappen sice absolvoval už deset kol, leč ani jedno mu nebylo změřeno.
V poločase si všech dvacet jezdců dalo kratičkou pauzu. Po ní Bottas na čerstvých měkkých gumách dal 1:26,16. Hamilton zaostal o 13 setin. Ostatním se vzdálili o parník, Leclerc řešil manko 1,37 sekundy!
Ztrátu poněkud redukoval nadržený Hülkenberg, jemuž na Bottase scházelo „jen“ 77 setin. Mezi Leclerka a Vettela se vklínil Albon, navzdory tomu, že opakovaně hlásil vzrůstající nedotáčivost. Nejlepší desítku kompletovali Stroll, Ocon, Gasly a Norris.
Verstappen konečně ukončil svůj podivný zkušební program a rázem se objevil na třetím místě (1:26,94). To byl poslední podstatný zásah do pořadí. Ve zbytku času se část týmů stáhla do boxů, zbytek se zaměřil na zdolávání delších úseků s cílem
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:26,166 | 21 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:26,304 | + 0.138 | 23 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:26,893 | + 0.727 | 24 |
4. | Nico Hülkenberg | Racing Point | Mercedes | 1:26,942 | + 0.776 | 25 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:27,062 | + 0.896 | 20 |
6. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:27,280 | + 1.114 | 22 |
7. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:27,498 | + 1.332 | 21 |
8. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:27,539 | + 1.373 | 26 |
9. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:27,653 | + 1.487 | 27 |
10. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:27,701 | + 1.535 | 23 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:27,707 | + 1.541 | 23 |
12. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:27,846 | + 1.680 | 26 |
13. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:27,908 | + 1.742 | 26 |
14. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:28,138 | + 1.972 | 28 |
15. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:28,170 | + 2.004 | 24 |
16. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:28,226 | + 2.060 | 24 |
17. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:28,511 | + 2.345 | 23 |
18. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,655 | + 2.489 | 24 |
19. | Robert Kubica | Alfa Romeo | Ferrari | 1:28,960 | + 2.794 | 22 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:29,319 | + 3.153 | 17 |