Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Horko už jde Mercedesu k duhu

Horko už jde Mercedesu k duhu

VC 70. výročí MS F1 – 2. trénink

Na počasí zjevně nezáleží. Zvěsti o tom, že horko nejde mercedesům k duhu, dnešek rezolutně vyvrátil. S konkurencí si zase jen tak pohrávaly. Bojovaly pouze mezi sebou, s úspěšnějším výsledkem pro Hamiltona.

Teplota se přitom přiblížila tropickým hodnotám. Sluníčko prohřálo vzduch na třicet stupňů a asfalt rozpálilo na stupňů třiačtyřicet. Pravděpodobnost deště dosahovala 40 procent.

Jako první se na okruhu v Silverstone objevil Magnussen. Také zaznamenal vstupní čas, jenže hodně nad 1:28. Vzápětí ho překonal Kvjat s 1:27,46 na středních gumách.

Do čela se posouvaly racing pointy, ovšem na nejměkčí směsi. Hülkenberg (1:27,13) byl zatím o čtyři setiny lepší Strolla. Mercedesy a red bully vyčkávaly, Leclerc a Vettel se s rudými monoposty zařadili jen do průměru. 

Ricciardo dosáhl stejného umístění, jaké má startovní číslo. Zítřek ukáže, zda to byla jen náhoda. Foto: Renault

Když konečně vyrazil z boxů Bottas, hned bylo jasné, kdo je tu pánem. Na středních gumách dosáhl výkonu 1:25,91. Stroll přeskočil Hülkenberga, tentokrát o pouhé tři setiny. Leclerc prohrával i s Oconem, jedoucím na tvrdých pneumatikách.

Zatímco Bottasovo vedení se jevilo prozatím neotřesitelným, na dalších příčkách panoval čilý ruch. Přetahovali se o ně Hülkenberg, Norris, Stroll a Sainz.

Hamilton zdolal Bottase o pouhých šest tisícin, což nebyla zase taková sláva, protože na rozdíl od svého kolegy měl k dispozici měkké obutí. Na „předplaceném“ třetím místě zakotvil Verstappen s více než půlsekundovou ztrátou na duo Mercedesu. Následovali Hülkenberg, Norris, Ricciardo, Stroll, Albon, Sainz a Ocon. Leclerc se nacházel na čtrnácté pozici, Vettel na osmnácté… Pět aut s motory Ferrari uvízlo na úplném chvostu a Leclerka s šestým od nich odděloval jen Latifi.

Také Bottas přešel na čerstvé měkké pneumatiky a briskně se to projevilo – 1:25,78. Bídu Ferrari částečně vylepšil Leclerc posunem na šesté místo. Vettel ale na brány elitní desítky tloukl marně.

Interní souboj černých šípů pokračoval. Zblízka ho sledovali Toto Wolff s technickým ředitelem Jamesem Allisonem, kteří se courali na skútrech po obslužné komunikaci. Určitě zaznamenali, že Hamilton se dostal na 1:25,60. Ricciardo nečekaně odsunul Verstappena z pomyslného pódia, v řežbě „růžových mercedesů“ měl nakonec navrch Stroll.

Simulace kvalifikace, která byla tentokrát nezvykle roztažená do celé první poloviny tréninku, pomalu končila. Týmy měnily konfigurace vozů do vytrvalostního režimu. 

Je to běs! Vettel znovu uvízl mezi posledními a navíc trénink ani nedokončil. Foto: Ferrari

Ferrari se v něm víceméně vyrovnalo Racing Pointu, což lze za současné situace, v níž se Scuderia nachází, považovat za velké plus. Většina pole v průměru absolvovala kolo zhruba za 1:32, ovšem mercedesy se tu a tam podívaly i pod 1:30. Šlo o propastný rozdíl kvality.

Postupně se zjevovaly různé trable. Hülkenberg projevoval nespokojenost s uvolněnou sedačkou, Leclerka trápily vibrace. Räikkönen se v zatáčce Becketts ocitl mimo dráhu, vlastní silou se nicméně vrátil zpět.

V samotném závěru dosáhla Vettelova frustrace vrcholu. Motor vypověděl službu, vytékala z něj spousta oleje a exmistr světa znechuceně vystoupil z kokpitu. Jeho výpadek zapříčinil krátkodobou aktivaci virtuálního safety caru.

Zbývaly pouhé dvě minuty, když odstavil svoji alfu Giovinazzi. Tentokrát přišly ke slovo hned červené praporky a restart se pochopitelně nekonal.

Zdroj: původní reportáž redakce, titulní foto: Mercedes

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:25,606   22
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:25,782 + 0.176 22
3. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:26,421 + 0.815 29
4. Max Verstappen Red Bull Honda 1:26,437 + 0.831 15
5. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:26,501 + 0.895 24
6. Nico Hülkenberg Racing Point Mercedes 1:26,746 + 1.140 26
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:26,812 + 1.206 32
8. Lando Norris McLaren Renault 1:26,867 + 1.261 26
9. Carlos Sainz McLaren Renault 1:26,918 + 1.312 24
10. Esteban Ocon Renault Renault 1:26,928 + 1.322 25
11. Alexander Albon Red Bull Honda 1:26,960 + 1.354 25
12. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:27,002 + 1.396 33
13. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:27,128 + 1.522 31
14. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:27,198 + 1.592 30
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:27,294 + 1.688 28
16. George Russell Williams Mercedes 1:27,320 + 1.714 31
17. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:27,535 + 1.929 30
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:27,582 + 1.976 28
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:27,683 + 2.077 32
20. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:27,955 + 2.349 26