Sargeant si připsal první triumf a převzal celkové vedení
F3 v Silverstone - 1. závod
Stejně jako před týdnem zvládl i tentokrát v Silverstone kvalifikaci nejlépe Sargeant. V první řadě s ním stál Lawson. Třetí místo patřilo Hughesovi, čtvrté Vestimu, páté Viscaalovi, šesté Pourchairemu, sedmé Doohanovi, osmé Beckmannovi, deváté Barnicoatovi a nejlepší desítku uzavíral Zendeli.
Ideální pátek nezažil vedoucí muž šampionátu Piastri. Pilota Premy sužovaly technické problémy jak ve volném tréninku, tak v kvalifikaci. Na startovním roštu úvodního závodu víkendu stál Australan až jako jedenáctý. České „želízko“ Staněk začínalo z 25. pozice.
Po startu si Sargeant pohlídal vedení. Na druhém místě ovšem došlo ke změně a posunul se na něj Hughes. Lawson se dlouho nechtěl s pádem na třetí příčku smířit a zkoušel se před pilota HWA vrátit. Později ale vycestoval z dráhy a místo útokům na druhou pozici se musel věnovat obraně třetí příčky před čtvrtým Vestim.
Jako pátý najížděl do druhého kola Pourchaire. Šestý byl Viscaal, sedmý Beckmann, osmý Barnicoat, devátý Doohan a bodovanou desítku uzavíral Zendeli. Z jedenáctého místa startující Piastri zaznamenal během prvního kola propad o jednu příčku a po trati kroužil na 12. pozici. Staněk byl dvacátý šestý.
Devátý Doohan měl sice zaděláno na nejlepší závod sezony, ve druhém kole se mu ale smůla znovu nalepila na paty. Po kontaktu s jiným vozem si poškodil přední přítlačné křídlo. Začal se propadat pořadím a musel zamířit ke svým mechanikům na výměnu této komponenty, což mu nařídili i komisaři prostřednictvím černooranžové vlajky.
Mezitím začal Lawson na třetím místě poodjíždět Vestimu. Dán se naopak musel bránit útokům pátého Pourchaireho. Francouzovu nátlaku ovšem odolal.
Brzy jsme byli svědky prvního odstoupení. Postaral se o něj Hauger. Nor zamířil do boxů a na dráhu se již nevrátil.
Nejpříjemnější chvíle nezažívali ani piloti Jenzeru Malvestiti a Williams. Ti totiž vzájemně kolidovali. Po tomto kontaktu šel Malvestiti do hodin. Oba aktéři incidentu se později přidali na seznam odstoupivších.
V čele kroužil Sargeant, jehož náskok na druhého Hughese činil zhruba dvě sekundy. Brit pak disponoval podobným náskokem před třetím Lawsonem. V jeho případě se ale to samé říci nedalo. Na něj se totiž dotáhli Vesti s Pourchairem a postupně se navíc k této skupině připojili také šestý Beckmann se sedmým Viscaalem.
V sedmém, respektive osmém kole se Vesti dvakrát pokusil Lawsona předjet. Oba pokusy ale pilot Hitechu zvládl odrazit. Vesti navíc musel v závěru osmého okruhu přesměrovat svou pozornost do zpětných zrcátek, protože si na něj brousil zuby pátý Pourchaire.
Vesti se ubránil a Pourchaire nejenže nezískal pozici, ale naopak jednu ztratil. Jeho souboje s Vestim totiž využil k posunu na páté místo Beckmann. Ze situace se pokoušel vytěžit i Viscaal a také on zkoušel Pourchaireho předjet. Ten již ale úspěšný nebyl.
Beckmann se po posunu na pátou příčku vydal stíhat čtvrtého Vestiho. Pilot Premy ale čtvrtou pozici držel. Jenže ve snaze zůstat na této příčce se dopustil stejného prohřešku jako Smoljar během minulého víkendu a na rovince Hangar Straight si vypomáhal kličkováním. Za toto počínaní brzy obdržel varování v podobě černobílé vlajky.
Po první polovině dvacetikolového závodu vedl Sargeant se zhruba dvousekundovým náskokem na Hughese. Třetí byl Lawson, čtvrtý Vesti, pátý Beckmann, šestý Pourchaire, sedmý Viscaal, osmý Piastri, devátý Zendeli a poslední bodovaná desátá příčka se nacházela v držení Novalaka. Staněk jel na 24. pozici.
Boj o druhé místo se začal ve druhé polovině závodu dramatizovat. Na Hughese se dotáhli Lawson s Vestim.
V 15. kole došlo ke změně na šesté pozici. Na tu se posunul Viscaal, který využil jezdecké chyby Pourchaireho. Francouz se navíc musel mít na pozoru rovněž před osmým Piastrim. Ten ale na něj nevyzrál.
V 18. kole Pourchaire předjel Viscaala a vrátil se na šestou pozici. Nizozemec navíc po neúspěšném pokusu dostat se před Pourchaireho zpět ztratil další pozici, tentokrát ve prospěch Piastriho.
V předposledním kole došlo na konci rovinky Hangar Straight k incidentu mezi Nanninim a Fernándezem. Zatímco Nannini nakonec šachovnicovou vlajku nespatřil, Fernándezovi se podařilo závod dokončit na 24. pozici.
Sargeant si stylem start-cíl dojel pro své premiérové vítězství v šampionátu. Stal se tak šestým letošním vítězem. V cíli měl ale americký závodník ještě jeden důvod k úsměvu. Od Piastriho, který dojel sedmý, totiž převzal vedení v průběžném pořadí.
Spolu se Sargeantem vystoupili na pódium druhý Hughes se třetím Lawsonem, který kromě patnácti bodů za třetí příčku získal ještě dva bonusové za nejrychlejší kolo.
První pozici si pro start nedělního závodu původně zajistil desátým místem Zendeli. Později ale sportovní komisaři udělili pětisekundový trest Novalakovi, který na trati vybojoval deváté místo. Pilot Carlinu při posunu na deváté místo před Zendeliho vycestoval mimo trať, čímž získal trvající výhodu. Zmíněná penalizace ho srazila na 12. příčku. Z toho těžili mimo jiné i Zendeli (z 10. na 9.) a Barnicoat (z 11. na 10.), který tak získal premiérový bod v šampionátu a nakonec to bude on, kdo zítra začne z prvního místa.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto:FIA Formula 3
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Logan Sargeant | Prema Racing | Mecachrome | 36:14,262 | 20 | 25+4 |
2. | Jake Hughes | HWA Racelab | Mecachrome | 36:15,814 | 20 | 18 |
3. | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 36:16,287 | 20 | 15+2 |
4. | Frederik Vesti | Prema Racing | Mecachrome | 36:16,601 | 20 | 12 |
5. | David Beckmann | Trident | Mecachrome | 36:19,132 | 20 | 10 |
6. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 36:23,632 | 20 | 8 |
7. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | 36:24,349 | 20 | 6 |
8. | Bent Viscaal | MP Motorsport | Mecachrome | 36:24,967 | 20 | 4 |
9. | Lirim Zendeli | Trident | Mecachrome | 36:25,797 | 20 | 2 |
10. | Ben Barnicoat | Carlin | Mecachrome | 36:26,334 | 20 | 1 |
11. | Cameron Das | Carlin | Mecachrome | 36:28,546 | 20 | 0 |
12. | Clément Novalak | Carlin | Mecachrome | 36:30,344 | 20 | 0 |
13. | Alexander Smoljar | ART Grand Prix | Mecachrome | 36:31,477 | 20 | 0 |
14. | Alex Peroni | Campos | Mecachrome | 36:31,977 | 20 | 0 |
15. | David Schumacher | Charouz Racing System | Mecachrome | 36:34,737 | 20 | 0 |
16. | Max Fewtrell | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 36:35,630 | 20 | 0 |
17. | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | Mecachrome | 36:36,540 | 20 | 0 |
18. | Igor Fraga | Charouz Racing System | Mecachrome | 36:37,233 | 20 | 0 |
19. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | 36:37,703 | 20 | 0 |
20. | Sophia Flörschová | Carlin | Mecachrome | 36:38,340 | 20 | 0 |
21. | Olli Caldwell | Trident | Mecachrome | 36:38,631 | 20 | 0 |
22. | Roman Staněk | Charouz Racing System | Mecachrome | 36:39,276 | 20 | 0 |
23. | Lukas Dunner | MP Motorsport | Mecachrome | 36:45,516 | 20 | 0 |
24. | Sebastian Fernandez | ART Grand Prix | Mecachrome | 36:47,491 | 20 | 0 |
25. | Alessio Deledda | Campos | Mecachrome | 36:54,028 | 20 | 0 |
26. | Jack Doohan | HWA Racelab | Mecachrome | 37:46,800 | 20 | 0 |
27. | Matteo Nannini | Jenzer | Mecachrome | - | 18 | 0 |
Calan Williams | Jenzer | Mecachrome | - | 5 | 0 | |
Federico Malvestiti | Jenzer | Mecachrome | - | 5 | 0 | |
Dennis Hauger | Hitech Grand Prix | Mecachrome | - | 2 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Sargeant 106, 2. Piastri 100, 3. Beckmann 74.5, 4. Lawson 71, 5. Vesti 67.5, 6. Pourchaire 59, 7. Verschoor 47, 8. Peroni 42, 9. Novalak 33, 10. Hughes 31.5, 11. Zendeli 27, 12. Fernández 25, 13. Smoljar 20, 14. Viscaal 19, 15. Hauger 14, 16. Caldwell 10, 17. Fewtrell 5, 18. Fittipaldi 4.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 273.5, 2. Trident 111.5, 3. ART Grand Prix 104, 4. Hitech Grand Prix 90, 5. MP Motorsport 66, 6. Campos 42, 7. HWA Racelab 35.5, 8. Carlin 33.