Hamilton Red Bull nepodezříval z podvádění
Mít nižší tlak v pneumatikách neznamená podvádět
Během druhého závodu na Silverstone jsme si mohli poslechnout, jak Lewis Hamilton za jízdy podezřívat Red Bull, že získal výhodu snížením tlaku v pneumatikách. O tlaku v pneumatikách přitom rozhoduje Pirelli a minulý víkend byly neobvykle vysoký, aby měkké směsi vydržely závodění na rychlém okruhu.
"Musí mít v pneumatikách nižší tlak, nebo co," slyšeli jsme Hamiltona říct do vysílačky o Maxovi Verstappenovi, vítězi závodu.
Žádná kauza se ale nekoná. Pirelli předepisuje minimální tlak v pneumatikách. Ten pak během jízdy roste spolu se stoupající teplotou pneumatiky. A Hamilton popírá, že by soupeře podezříval z podvádění.
"Když se chystáme odstartovat do závodu, musíme mít v pneumatikách minimální předepsaný tlak. Poté, během závodu, tlak v pneumatikách stoupne," vysvětluje britský závodník.
"Prostě jsem předpokládal, že nám tlak stoupl výše než Maxovi. Nejspíš se jim nějak povedlo udržet teplotu pneumatik níže, díky tomu měly i menší tlak. Nemluvil jsem o tom, že podvádějí. Řekl jsem, že udrží tlak níže než my. Díky tomu se jim na pneumatikách neudělaly puchýře a nám ano. Minimální tlak je pro všechny stejný, ale když někomu v závodě stoupne méně než ostatním, tak mu pneumatiky mohou vydržet déle. Myslím, že to se stalo."
Pirelli určuje minimální tlak v pneumatikách. Ten pak roste v závislosti na teplotě. Foto: Red Bull
Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Mercedes