Novinky

  • 08.10.2024 Bad Michael Andretti již neřídí tým Andretti Global, zůstal jako poradce

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

Facebook Instagram

Hamiltonovi se ježily vlasy

Hamiltonovi se ježily vlasy

Proč zůstala kolize nepotrestána?

Ve Velké ceně Maďarska 2024 došlo k další kolizi mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. Přirozeně, každý viděl chybu na straně toho druhého. Jezdec Mercedesu tvrdil, že ho souboj pořádně vystrašil.

Neměli jsme rychlost jako McLaren nebo Red Bull,“ přiznal třetí v cíli. „Boj před koncem závodu byl náročný, tak trochu se mi z něj ježily vlasy. Ale takové je závodění. Viděl jsem, že se do mě pouští z velké vzdálenosti, že brzdí mnohem později než já. Pustil to dovnitř, já jsem čekal. Když vrazil svým kolem do mého, nadhodilo ho to. Mohu říct, že to byl běžný závodní incident, ale víte...

Nizozemec má svůj pohled na věc a kritiky jeho hodně emocionální a útočné komunikace s týmem rovnou poslal...

Ať jdou do prdele,“ vzkázal Verstappen kritikům krátce po závodě. „Mohli se po****, jak řečnili o tom, že jsem v Rakousku dělal manévry na brzdách a bla, bla, bla... Jenže já jsem si zvolil směr a pak už držel volant rovně. Dnes on otočil volantem doprava, do mě. Proto jsem zablokoval kola, snažil jsem se ještě uhnout, bez toho by k nárazu došlo dříve.

Verstappen byl na svůj tým ve vysílačce mimořádně tvrdý i na jeho poměry a ubrousky si nebral ani před novináři. Foto: Red Bull

Verstappenovi kritici vynesli na světlo světa i zajímavost, že se v den závodu, ve tři ráno, zúčastnil virtuálního závodu. Helmut Marko ho brání tím, že má jiný spánkový rytmus a v neděli spí i do desáté, a to tak tvrdě, že ho nevzbudí ani přelétávající vrtulníky. Ale zpět k incidentu, tentokrát z pohledu závodních komisařů, kteří se k němu písemně vyjádřili.

Před první zatáčkou vozy 44 (Lewis Hamilton) a 1 (Max Verstappen) předjely vůz 23 (Alexander Albon). Vůz 44 se ještě před brzděním vrátil do závodní stopy a připravil se na projetí první zatáčky. Vůz 1 vjel do zatáčky rychleji než v předchozích kolech (díky DRS) a brzdil ve stejném místě jako v předchozích kolech. Jezdec vozu 1 argumentoval, že vůz 44 změnil směr jízdy během brzdění. Jezdec vozu 44 uvedl, že se držel běžné závodní stopy (což potvrdily videozáznam a telemetrie). Je zřejmé, že vůz 1 zablokoval kola dříve, než došlo k jakémukoli kontaktu, neudržel se ve stopě běžné pro předjíždějící vozy.

Jezdec vozu 44 uvedl, že to byl běžný incident, zatímco jezdec vozu 1 uvedl, že se jednalo o případ změny směru jízdy při brzdění. Komisaři tento případ neshledali typickým případem “změny směru jízdy na brzdách“, přestože jsme přesvědčeni, že jezdec vozu 44 měl možnost udělat více pro zabránění kolizi. Z toho vyplývá naše přesvědčení, že ani jeden z jezdců nenese většinu viny, proto nebude udělen žádný trest.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes