Verstappen popírá podíl týmu na havárií
Neobviňujte Pirelli, vzkazuje Hamilton.
Pirelli včera jasně naznačilo, že za havárie Maxe Verstappena a Lance Strolla v Baku nesou odpovědnost jejich týmy Red Bull a Aston Martin, které je nechaly závodit s nedostatečně nahuštěnými pneumatikami. FIA to potvrdila sérií nařízení zahrnutých do nové technické vyhlášky, včetně kontroly tlaku v pneumatikách po skončení závodu. Verstappen okamžitě popřel, že by jeho tým mohl nést byť jen část viny.
"Samozřejmě nemají (Pirelli) nástroje na kontrolování pneumatik během závodu, ale poslali jsme jim data o tlacích v pneumatikách a ty byly v mezích, které si oni stanovili," tvrdí Nizozemec. "Pokud limity nejsou stanoveny správně, my s tím nemáme jak bojovat, my se pouze držíme toho, co nám umožňují pravidla.
Pokud je třeba zvýšit tlak v pneumatikách, tak tedy všichni zvýšíme tlak v pneumatikách. Ale po závodě jsme jim dali data, takže není důvod stěžovat si, že nevědí, co se s pneumatikami děje během závodu. Nemohou vinit nás, měli by se podívat do zrcadla. Z pátku na sobotu v Baku ještě zvýšili minimální požadovaný tlak, takže tam evidentně měli nějaký problém."
Verstappenův rival v boji o mistrovský titul to přirozeně vidí jinak.
"Když pneumatika nevydrží, je hodně pravděpodobné, že tým nedodržel pravidlo o minimálním tlaku v ní," nechal se slyšet Lewis Hamilton. “My jsme žádný problém neměli. Řekl bych, že Pirelli letos odvedlo dobrou práci. Letošní pneumatiky jsou robustnější a já osobně nevěřím, že v Baku selhalo Pirelli.“
Aspirant na titul sledoval konec VC Ázerbájdžánu v garáži. Zvítězil jeho týmový kolega. Foto: Red Bull
"Nemohu říct, že pneumatikám věřím na stoprocentně, ani že jim stoprocentně nevěřím," řekl Sebastian Vettel závodící za podezřívaný tým Aston Martin. "Nikdo nepochybuje, že pneumatiky vzdorují ohromně velkým silám, ale je to produkt, který by měl být v první řadě bezpečný."
"Jsme rádi za nové kontroly," řekl ředitel konkurenčního týmu Alpine, Marcin Budkowski. "Když jednou Pirelli stanoví minimální hodnoty, tak pro to má dobrý důvod. Pokud to někdo nerespektuje, může to vést k nehodám."
Zdroj: Motorsport, MotorsportWeek, úvodní foto: Mercedes