Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Evidentně nás chtějí zpomalit, prohlásil Hamilton

Evidentně nás chtějí zpomalit, prohlásil Hamilton

Dobrá zpráva pro Ferrari, řekl Leclerc

Lewis Hamilton nemá nejmenších pochyb, že avizovaný zákaz měnění motorových režimů v průběhu závodního víkendu je snahou o zpomalení jeho týmu, který letos rázně vykročil za sedmým Pohárem konstruktérů v řadě, přičemž in sám bojuje o sedmý mistrovský titul.

"Evidentně nás chtějí zpomalit. Ale já si nemyslím, že dosáhnou očekávaného výsledku," nechal se Hamilton slyšet ve Španělsku, kde nejspíš tento víkend naposledy použije "párty mód" pohonné jednotky Mercedes. "Nepřekvapilo nás to, celou dobu se nás snaží zpomalovat. Nemělo by to mít zásadní vliv na konkurenceschopnost, takže žádný problém."

Pokud říká Hamilton pravdu, Charles Leclerc z konkurenčního Ferrari se těší zbytečně.

"Upřímně, nás se to téměř vůbec nedotkne, takže pro nás to může být změna pouze k lepšímu," řekl závodník Ferrari. "Uvidíme, jak moc nám to pomůže. My mezi kvalifikací a závodem nemáme žádný rozdíl, takže za nás mohu říct, že se nic nemění."

Valtteri Bottas mezitím upozornil na skutečnost, že nový zákaz se nedotkne pouze kvalifikací, ale i závodů.

"Ani nedokážu říct, zda je rozdíl mezi kvalifikačním a závodním výkonem motoru u nás větší než u soupeřů, zda opravdu ztratíme více než oni. Žádná panika. Pokud k takovému zákazu opravdu dojde, bude to stejné pro všechny," uvedl Fin.

"První co mě napadlo, když jsem se o tom dozvěděl, bylo.jak moc to ovlivní závody. Každý tým využívá různé režimy motoru. Někteří díky tomu mohou riskovat více než ostatní. My například můžeme motor více šetřit, když máme v závodě odstup od ostatních. V závodě se pak ztratí možnost přepnout si režim motoru, když chci zaútočit na soupeře nebo se před ním bránit. Výsledkem může být méně předjíždění, když všichni celou dobu pojedou se stejným nastavením."

George Russell se vyjádřil, že mu budou v kvalifikaci chybět koňské síly navíc, bude to menší zábava. To nám připomíná, že pokud Mercedes opravdu v kvalifikacích ztratí více než ostatní výrobci motorů, neovlivní to pouze jeho tovární tým, ale i výsledky Williamsu a Racing Pointu.

Jezdci Mercedesu letos zatím získali pět z pěti pole position. Blíží se vítězná šňůra ke konci? Foto: Pirelli

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Mercedes