Průjezd přes vrakoviště prý nebyl nebezpečný
Ředitel velké ceny obhajuje svůj postup
Podle názoru některých expertů měly být po nedělní nehodě Antonia Giovinazziho a Georgea Russella okamžitě vyvěšeny červené praporky. Průjezd přes trosky, které pokrývaly dráhu v inkriminovaném místě, se i za safety carem jevil na první pohled značně nebezpečným.
Tento názor ovšem nesdílí ředitel velkých cen F1 Michael Masi. „Nebylo to zapotřebí. Zastavení závodu je jen jedním z mnoha nástrojů, které máme k dispozici. Dalšími jsou safety car nebo jeho virtuální podoba,“ prohlásil.
Michael Masi je přesvědčen, že postupoval správně. Foto: F1
Lewis Hamilton i další piloti přitom hlásili, že trať je prakticky nesjízdná. Hrozilo nebezpečí proříznutí pneumatik se závažnými následky. „Stačilo málo a vyboural ses,“ konstatoval šéf Haasu Günther Steiner. Pro Masiho postup nicméně našel pochopení: „Myslím si, že bylo správné pokračovat. Nakonec se nikomu nic nestalo. Štěstí nebo dobré rozhodnutí? Nejspíše od každého kousek.“
„Maršálové odvedli skvělou práci, když bleskově uklidili ideální stopu,“ zdůraznil Masi. „Když tudy poprvé projížděl safety car, měl již pod sebou čisto. Tak proč vytahovat červené praporky.“
K tomu dvě poznámky. V největším nebezpečí se ovšem ocitli borci, kteří úsekem projížděli bezprostředně po incidentu. Ti opravdu měli kliku. A za druhé - až na Gaslyho a Péreze všichni vzápětí zajeli do boxů na výměnu pneumatik. Tím traťovým komisařům dopřáli tolik potřebný čas.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: F1