Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda zareagovala na Verstappenovy problémy

Honda zareagovala na Verstappenovy problémy

Vývoj motoru už ale skončil

Honda upravila svou pohonnou jednotku a zklamání, jaké zažil Max Verstappen na startu Velké ceny Toskánska, by se již nemělo opakovat. Nizozemec v zahřívacím kole z neznámých příčin přišel o velkou část výkonu. Po startu se okamžitě propadl z třetího místa hluboko do středu pole a následně se zapletl do hromadné kolize, což jeho závod ukončilo. Chyba prý nebyla ani v motoru, ani v rekuperačních systémech. Vysvětlení se našlo v elektronice a softwaru.

"Zjistili jsme, že chybu způsobila kombinace několika faktorů. Už jsme aplikovali protiopatření a ujistili jsme se, že stejný problém se již nebude opakovat," řekl před Velkou cenou Ruska Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.

Kromě podobných malých oprav a vylepšení ale už vývoj letošní pohonné jednotky skončil. Do konce roku výrobci nesmějí navyšovat výkon a Japonci nenašli ani žádné větší mezery ve spolehlivosti, na kterých by se ještě vyplatilo pracovat.

"Nasazování nových dílů teď není tak jednoduché, jako bylo loni. S výdrží letošních motorů jsme spokojeni, takže jsme se rozhodli, že až do konce roku budeme pokračovat se současnou specifikací," prozradil Masaši Jamamoto, generální ředitel motorsportu Hondy.

"Domnívám se, že z pohledu výkonu je nejlepší Mercedes, pak Honda. Renault je třetí nejsilnější a Ferrari je teď na chvostu. Nemohu se podělit o přesná čísla, ale rozdíl mezi Hondou a Mercedesem není velký. Ale stále jsou před námi."

Po VC Toskánska nebyl Verstappen Hondou takto nadšený. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, As-web, úvodní foto: Honda