Honda zareagovala na Verstappenovy problémy
Vývoj motoru už ale skončil
Honda upravila svou pohonnou jednotku a zklamání, jaké zažil Max Verstappen na startu Velké ceny Toskánska, by se již nemělo opakovat. Nizozemec v zahřívacím kole z neznámých příčin přišel o velkou část výkonu. Po startu se okamžitě propadl z třetího místa hluboko do středu pole a následně se zapletl do hromadné kolize, což jeho závod ukončilo. Chyba prý nebyla ani v motoru, ani v rekuperačních systémech. Vysvětlení se našlo v elektronice a softwaru.
"Zjistili jsme, že chybu způsobila kombinace několika faktorů. Už jsme aplikovali protiopatření a ujistili jsme se, že stejný problém se již nebude opakovat," řekl před Velkou cenou Ruska Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.
Kromě podobných malých oprav a vylepšení ale už vývoj letošní pohonné jednotky skončil. Do konce roku výrobci nesmějí navyšovat výkon a Japonci nenašli ani žádné větší mezery ve spolehlivosti, na kterých by se ještě vyplatilo pracovat.
"Nasazování nových dílů teď není tak jednoduché, jako bylo loni. S výdrží letošních motorů jsme spokojeni, takže jsme se rozhodli, že až do konce roku budeme pokračovat se současnou specifikací," prozradil Masaši Jamamoto, generální ředitel motorsportu Hondy.
"Domnívám se, že z pohledu výkonu je nejlepší Mercedes, pak Honda. Renault je třetí nejsilnější a Ferrari je teď na chvostu. Nemohu se podělit o přesná čísla, ale rozdíl mezi Hondou a Mercedesem není velký. Ale stále jsou před námi."
Po VC Toskánska nebyl Verstappen Hondou takto nadšený. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, As-web, úvodní foto: Honda