Ferrari už ví, jak využije žetony
Potřebuje lepší zadek.
Ferrari utratí oba své vývojové žetony za možnost upravit zadní část vozu SF1000. Vývoj mezi sezonami 2020 a 2021 je, s výjimkou aerodynamiky, zmrazený kvůli pandemii, nahuštěnému kalendáři velkých cen a potřebě šetřit. Každý tým však dostal dva imaginární vývojové žetony, aby mohl mezi sezonami vylepšit nejslabší místa svého vozu. Buď může každý žeton vynaložit na "odmrazení" jednoho dílu nebo může oba investovat do jedné větší oblasti. Maranello si vybralo tu druhou možnost.
"Změníme zadní část vozu," prozradil Simone Resta, šéf šasi Ferrari, v rozhovoru pro Autosprint. "Dospěli jsme k závěru, že takto budeme mít na voze pro rok 2021 nejvíce prostoru k vývoji šasi a aerodynamiky. Kromě toho, zadní část vozu bude ovlivněna zásahy FIA, které se dělají s cílem snížit sílu aerodynamiky a s ní i zátěž, které jsou vystavovány pneumatiky.
Výsledkem těchto změn bude, že všechny týmy přijdou o pár čísel z hodnoty přítlaku a bude důležité získat co největší část zpět. To vše nás přivádí k závěru, že nejdůležitější oblastí vývoje bude zadní část vozu."
Ferrari zajisté pracuje i na nové pohonné jednotce, jelikož výkon letošní je velkým zklamáním. To však Resta nezmínil jako další důvod, proč si rozvazuje ruce zrovna v zadní části šasi, kde je pohonná jednotka uložena. Ohledně předpovědí, že Ferrari se příští rok vrátí mezi špičku F1, je zdrženlivý.
"Nemáme zas tak volné ruce. Můžeme volně vyvíjet motor, ale ten se na začátku roku 2021 opět zmrazí a pak s ním už nebudeme moci nic dělat. Vývoj aerodynamiky je teoreticky volný, ale ve skutečnosti je omezen tím, co je pod povrchem.
Představte si aerodynamiku jako šaty. Šaty se nosí na těle, proto z určitého úhlu pohledu tvar těla určuje, jaké budou šaty. Když tedy kupříkladu musíme ponechat struktury nosu nezměněny, tak sice můžeme navrhnout nové přední křídlo, ale jsme omezeni kombinací s nosem letošního monopostu. Kvůli všem těm omezením si myslíme, že bude velmi obtížné uzavřít mezeru mezi námi a špičkou během jediné zimy."
Ferrari upraví zadní část šasi, aby na ni dalo lepší aerodynamiku (a dovnitř lepší motor). Foto: Ferrari
Zdroj: Autosprint, úvodní foto: Ferrari