Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pavlovec je s letošní sezonou ESET Cupu spokojen

Pavlovec je s letošní sezonou ESET Cupu spokojen

Ohledně příštího roku zůstává otevřený

Sergej Pavlovec patřil v letošní sezoně ESET Cupu k předním protagonistům třídy GT4. Ve vytrvalostním hodnocení zmíněné kategorie si pilot stáje RTR Projects připsal dva triumfy, kterých dosáhl spolu se svým týmovým kolegou a současně šéfem Tomášem Minibergerem v Brně a na Hungaroringu. Celkově skončil třetí. Ještě lépe se mu pak vedlo ve sprintových závodech GT4. Tam se po čtyřech vítězstvích stal šampionem.

Krom toho jsme ho ale mohli vidět rovněž s vozem Mercedes AMG GT3 stáje GT2 Motorsport. S ním se svezl ve vytrvalostním závodě úvodního podniku sezony v chorvatském Grobniku spolu s Liborem Milotou. Dvojici se podařilo vyhrát. I tento výsledek pomohl Pavlovcovi k celkovému třetímu místu ve vytrvalostní klasifikaci GT. V celkovém hodnocení sprintových závodů GT a ve vytrvalosti GT3 skončil čtvrtý.

„Určitě jsem spokojen se svým umístěním jak ve třidě GT4, tak i v celkovém pořadí vytrvalosti. V obou případech jsem musel bojovat do posledního závodu. KTM X-Bow GT4 fungovalo celou sezonu na jedničku a u týmu RTR Projects odvedli jako vždy skvělou práci, za což jim mockrát děkuji,“ uvedl v rozhovoru pro oficiální stránky ESET Cupu.

Ve sprintech GT4 byl Pavlovcovi vyrovnaným soupeřem Ferenc Ficza z týmu Trevor Racing. Ten se ještě před posledním podnikem sezony na Hungaroringu nacházel v čele průběžného pořadí.

„Jelikož aktuální BOP vyrovnává auta třídy GT4, naše souboje vždy byly vyrovnané a bojovalo se až do cílové čáry, občas i dost tvrdě. BMW M4 GT4 je rychlejší na rovinkách, proto se často stávalo, že Ferenc mě předjel na startu a já jsem musel celý závod hledat cestu, jak se vrátit před něj. Občas se to podařilo, občas ne. Ferenc se vzorně bránil a nenechával mně v podstatě žádnou možnost.

V boxech jsme si ale vždy podali ruce, přátelský pokecali, probrali nejvíce vzrušující okamžiky závodů a plány na další. On je velice otevřený a usměvavý chlap, takže z něj mám skvělý pocit. O to více mě mrzela jeho havárie v Maďarsku, kvůli které jsem sice získal titul, ale my s Ferencem přišli o skvělý a napínavý souboj, na který jsme se oba těšili,“ rozpovídal se Pavlovec o svém soupeři.

Ferenc Ficza (startovní číslo 40) dal Pavlovcovi zabrat. Foto: ESET Cup

Ohledně programu pro rok 2021 zatím Pavlovec jasno nemá. Ve hře je více možností: „RTR Projects jako jeden z prvních týmů dostane dlouho očekávánou novinku KTM X-Bow GTX, která by rychlostně měla být na úrovni současných aut třídy GT3. Já se stejně jako ostatní jezdci našeho týmu na toto auto strašně těším a rád bych ho vyzkoušel v jakékoli sérii, která poskytne dostatek konkurence. Ve hře ale jsou i ADAC GT4 Germany anebo GT Open s Liborem Milotou a jeho Mercedesem AMG GT3.“

Šampionát ADAC GT4 Germany by nebyl pro Pavlovce neznámým prostředím. Zazávodil si tam už v roce 2019 na Nürburgringu, kde u RTR Projects utvořil posádku spolu s Janem Krabcem. Brněnská ekipa účinkovala v německé sérii i letos. I v tomto případě hájil její barvy Jan Krabec, jehož parťákem byl německý jezdec Lennart Marioneck. Dvojice skončila na celkovém sedmnáctém místě.

Zdroj: ESET Cup, úvodní foto: ESET Cup