Jenson Button a M. Schumacher v první řadě!
Grand Prix Kanady - kvalifikace
Jenson Button a Michael Schumacher si vyjeli první řadu na startu Grand Prix Kanady! Ve druhé řadě budou stát renaulty Fernanda Alonsa a Giancarla Fisichelly, ve třetí pak Juan Pablo Montoya a Takuma Sato. Až ve čtvrté bude stát Kimi Räikkönen vedle miláčka domácího publika Jacquese Villeneuva. Desítku uzavírá dvojka Toyoty Jarno Trulli a Ralf Schumacher.
Christian Klien, který se vrátil poté, co jej zastupoval Vitantonio Liuzzi a teď přišla řada na něj, musel vyjet jako první. Zahájil časem 1:18,249. Po něm přišli na řadu jezdci, kteří odstoupili z Grand Prix Evropy, nejprve Mark Webber, který překvapivě nebyl rychlejší ve druhém sektoru, na celém kole to ale stačilo na náskok půl vteřiny.
Ralf Schumacher na toyotě vyjel jako třetí, překonal Marka Webbera o více jak 1,3 vteřiny časem 1:16,262. Po něm přišla na řadu oddychová chvíle v podobě čtveřice jezdců Minardi a Jordanu, kteří se prali spíše se svými vozy než s tratí samotnou. Christijan Albers dokázal se svým minardi zajet lepší čas než Christian Klien, byť o necelé tři setiny vteřiny.
Narain Karthikeyan, který se ocitl pod palbou managementu Jordanu, že v posledních dvou závodech nepodal dobré výkony, nedokázal překonat ani Kliena ani Alberse, přesto byl lepší než Tiago Monteiro. K heroickému výkonu se zvedl Jacques Villeneuve, který do té doby nejrychleji projel druhý a třetí sektor a vyhoupl se před Ralfa Schumachera poté, co se Felipe Massa zařadil za něj.
Že jsou vozy BAR v dobré kondici dokázal Takuma Sato, jež zajel o 0,387 lepší čas než Villeneuve. Kimi Räikkönen, který do kvalifikace startoval jako jedenctý v důsledku svého vypadnutí v posledním kole Grand Prix Evropy, nenechal nic náhodě, své kolo, na které mu na moment vykouklo sluníčko z mraků, zajel velmi agresívně, přesto to v cíli stačilo jen na čas téměř o dvě desetiny horší než co zajel Sato.
Zato Satův týmový kolega Jenson Button byl o více jak půlvteřinu rychlejší, Jarno Trulli pak překonal svého týmového kolegu Ralfa Schumachera o dvě desetiny, zařadil se za Villeneuva. Juan Pablo Montoya byl také o půl vteřiny horší než Takuma Sato, přičemž zajel kolo bez viditelných chyb, což by mohlo svědčit o rozdílné strategii vůči BARu.
Giancarlo Fisichella pak do té doby nejlepším třetím sektorem odsunul Montoyu na třetí místo, na Sata však ztrácel stále významných 0,320 vteřiny. Do pořadí pak promluvila poslední pětice jezdců M. Schumacher, Coulthard, Barrichello, Heidfeld a Alonso.
Skvělé kolo na hranici možností zajel Michael Schumacher, který se zařadil za Jensona Buttona a před Fisichellu na druhé místo časem 1:15,745. Coulthardův čas 1:16,890 stačil na momentální jedenáctou příčku, ale Rubens Barrichello dopadl hůře, když své měřené kolo ani nezahájil a vrátil se do boxů. Nejspíše mu odešel motor.
Nick Heidfeld se zařadil až před svého týmového kolegu Marka Webbera, ale Fernando Alonso zajel absolutně třetí nejrychlejší sektor a získal druhou řadu, kterou bude sdílet s Fisichellou.
Výsledky kvalifikace
p. |
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | |
1. |
J.Button | BAR |
M |
1:15.217 |
|
2. |
M.Schumacher | Ferrari |
B |
1:15.475 |
+ 0.258 |
3. |
F.Alonso | Renault |
M |
1:15.561 |
+ 0.344 |
4. |
G.Fisichella | Renault |
M |
1:15.577 |
+ 0.360 |
5. |
J.P.Montoya | McLaren |
M |
1:15.669 |
+ 0.452 |
6. |
T.Sato | BAR |
M |
1:15.729 |
+ 0.512 |
7. |
K.Räikkönen | McLaren |
M |
1:15.923 |
+ 0.706 |
8. |
J.Villeneuve | Sauber |
M |
1:16.116 |
+ 0.899 |
9. |
J.Trulli | Toyota |
M |
1:16.201 |
+ 0.984 |
10. |
R.Schumacher | Toyota |
M |
1:16.362 |
+ 1.145 |
11. |
F.Massa | Sauber |
M |
1:16.661 |
+ 1.444 |
12. |
D.Coulthard | Red Bull |
M |
1:16.890 |
+ 1.673 |
13. |
N.Heidfeld | Williams |
M |
1:17.081 |
+ 1.864 |
14. |
M.Webber | Williams |
M |
1:17.749 |
+ 2.532 |
15. |
C.Albers | Minardi |
B |
1:18.214 |
+ 2.997 |
16. |
C.Klien | Red Bull |
M |
1:18.249 |
+ 3.032 |
17. |
N.Karthikeyan | Jordan |
B |
1:18.664 |
+ 3.447 |
18. |
T.Monteiro | Jordan |
B |
1:19.034 |
+ 3.817 |
19. |
P.Friesacher | Minardi |
B |
1:19.574 |
+ 4.357 |
20. |
R.Barrichello | Ferrari |
B |
Žádný čas |