Vládne Wolff železnou rukou?
Hamiltonovi hrozil, že ho nepustí na start.
První velkou cenu sezony vyhrál opět Mercedes, jenže nejrychlejší vůz měl podle všeho Red Bull. Tým německé automobilky tak nejspíš čeká hodně těžká obhajoba titulů. Pod Totem Wolffem musí vše šlapat jako hodinky. Ale jakým šéfem je vlastně Toto Wolff ve vztahu k jezdcům a kdy ho dokázali vytočit?
"Nejvíce rozčileného jsem ho viděl po tom, co jsme do sebe s Nikem nabourali. Asi už nikdy nebyl tak strašně moc rozzlobený, jako byl v Barceloně. Rval si vlasy. Jistě si pak něčím mazal hlavu, aby mu znovu vyrostly!", směje se dnes Lewis Hamilton, když vzpomíná na rok 2016 a VC Španělska.
Odkdy Nika Rosberga nahradil Valtteri Bottas, je v týmu mnohem větší klid. Ale i finský jezdec už poznal rozzlobeného Wolffa.
"Rozhodně nebyl šťastný po VC Německa 2019. Havaroval jsem v první zatáčce okruhu. Mohl jsem získat alespoň nějaké body," vzpomíná Bottas na závod sponzorovaný Mercedesem při příležitosti kulatého jubilea automobilky v motorsportu, přičemž při té příležitosti se členové týmu oblékli v retro stylu a do garáže byly výjimečně vpuštěny kamery Netflixu.
"Všichni jsme na sobě měli tyto speciální outfity a pamatuji si jako by to bylo včera, že řekl, že to bylo naposledy, co jsme si ze závodního víkendu udělali karneval."
VC Španělska 2016 se do historie týmu Mercedes zapsala černými písmeny. Foto: Mercedes
Wolff sám na sebe prozradil, že se v roce 2014 jezdcům vyhrožoval, že jednoho z nich nepustí do závodu.
"Řekl jsem jasně, že pokud se z kolizí stane pravidlo a uvidím v tom vzorec, tak nebudu mít problém nechat někoho vynechat závody," řekl Wolff, který jezdeckou dvojici Hamilton/Rosberg zdědil po svém předchůdci. "Jezdci chtějí především soutěžit, ale šéf týmu jim musí dát jasně najevo, že soutěžit mohou, pokud chápou týmovou povahu tohoto sportu. Nebylo by to snadné, najít za jednoho z nich náhradu, ale skutečně jsem i teď připraven obětovat závod nebo dva v zájmu toho, aby všichni budoucí jezdci Mercedesu pochopili, že určité věci nesmí dělat."
Zdroj: f1i, High Performance Podcast, úvodní foto: Mercedes