Alfa Romeo ukončuje vývoj
Soustředí se na začátek nové éry.
Jelikož pro příští sezonu bude nutné postavit od základu nový vůz, týmy ukončují práce na aktuálních vozech mnohem dříve, než je tomu zvykem. K Haasu a Williamsu se přidává Alfa Romeo. Přirozeně, týmy z chvostu pole mohou velkou revolucí v technických pravidlech nejméně ztratit a nejvíce získat, a také mají nejméně zdrojů k udržování dvou vývojových projektů současně. O důležitosti přechodu na novou generaci vozů nám více řekne technický ředitel Alfa Romeo, který je součástí týmu od roku 2018, takže přišel krátce po dosud poslední velké změně pravidel, v rámci které vozy dostaly podstatně větší přítlačná křídla.
"Stačí se podívat do historie Sauberu. V roce 2017 byla velká změna pravidel, a jelikož tým tehdy nebyl schopen řádně si udělat svou práci, byl vůz o čtyři a půl až pět sekund za ostatními," připomíná Jan Monchaux bolestivé období, na jehož konci Peter Sauber prodal svůj tým.
"Dosud jsme se z toho plně nevzpamatovali. Když začnete s takovým handicapem, konec! Nikdy to nedoběhnete, protože ostatní také pracují bez přestávky, nestráví zimu někde na dovolené v Karibiku. Projekt nového vozu má proto mimořádnou prioritu. Pokud bude dobrý, zbavíme se handicapu. Vše se tím změní. Místo toho, abychom se báli, že budeme poslední nebo předposlední, budeme moci bojovat o nejlepší místa ve středu pole.
Zatím jsme s aktuálním vozem spokojeni. Nejdůležitější je, že se naplnila očekávání, simulace byly správné. Všichni se bojí, že nemají přesná data, vůz bude mít závažné nedostatky, což by tento rok bylo obzvlášť velkým problémem. Není tajemstvím, že prioritou je již vůz pro sezonu 2022. Cokoliv, co by soustředění narušilo, by mělo dlouhodobé následky."
Ačkoliv vývoj vozu C41 skončil, vůz ještě v nejbližších týdnech a dokonce měsících může dostávat nové díly, které jsou aktuálně v procesu výroby.
Sezona 2017 byla pro tým z Hinwilu obzvlášť těžká a od té doby pouze dohání hlavní peloton. Foto: Sauber
Zdroj: Auto Motor und Sport, úvodní foto: Alfa Romeo