Vandoorne dvakrát zaútočil v pravou chvíli
ePrix v Římě – 2. závod
Vandoorne si spravil chuť po nepovedeném sobotním klání. Nedělní závod v rámci mistrovství světa formule E na Circuito Cittadino dell'EUR v Římě rozhodl ve svůj prospěch po suverénním výkonu, v němž hrály důležitou roli perfektně načasované momenty aktivace útočného módu.
Kvalifikaci citelně poznamenal déšť, který zhatil šance nejednoho favorita. Včerejší vítěz Vergne se tak musel spokojit s dvacátým stáním na roštu. Naopak zcela nečekaně se v první řadě ocitli dva letošní nováčci Cassidy a Nato.
Trať sice před začátkem závodu oschla, ale na cílové rovince zůstalo několik vlhkých skvrn. To vedlo vedení ePrix k poněkud úzkostlivému rozhodnutí začít opět za safety carem. Cassidy tak měl o hodně ulehčenou úlohu, jenže zapracovaly nervy. Prakticky vzápětí poté, co zavlály zelené praporky, nezvládl nájezd do zatáčky a roztočil se. Ještě se udržel v první desítce, jenže zanedlouho se o něj zezadu otřel Rowland a poslal ho do bariéry. Že hříšník obdržel za svůj zavrženíhodný skutek desetisekundovou penalizaci, bylo Novozélanďanovi jen chabou útěchou.
Typický obrázek ze římského víkendu - v čele startu stojí elektrické Mini, sloužící jako safety car. Foto: FIA Formula E.
Trestů bylo ostatně rozdáno vícero. V pouhého statistu se změnil Lotterer poté, co očím sportovních komisařů neušla výměna dílů na jeho voze mimo k tomu vyhrazený čas (deset sekund stop and go). Frijns zase při jízdě za zpomalovacím vozem nedodržel předepsaný rozestup (pět sekund).
V čele se usadil Nato, ale brzy podlehl náporu Wehrleina a Vandoornea. Tlaku dalších soupeřů nicméně odolal a umožnil vedoucí dvojici poodskočit. Vandoorne bravurně zvládl manévr při aktivaci útočného módu a zůstal druhý. Wehrlein naopak při něm propadl za pilota Mercedesu i za Simse, který předjel Nata.
Pohromu Audi spustil Di Grassi... Foto: FIA Formula E
To vše hrálo Vandoorneovi do karet. Pronásledovatelé zápolili mezi sebou a on už měl na ně k dobru pět sekund. Bez potíží tak uplatnil i další útočný mód. Druhý dech, ovšem za cenu velké spotřeby energie, chytil Nato a prosmýkl se před Wehrleina.
Víkend k pořádnému naštvání absolvovalo Audi. Zhruba ve třetině třičtvrtěhodinového časového limitu dostal Di Grassi herdu do zad od Buemiho a skončil. Osm minut před koncem si pak bez cizího zavinění potykal se zdí Rast, čímž způsobil další neutralizaci. V jejím závěru se Vandoorneovi podařilo zbrzdit pole tak, že naplno se jelo už jen jedno kolo.
...a završil Rast. Foto: FIA Formula E.
V něm svou pozici hladce uhlídal, zatímco Nato s prázdnou baterií se zuby nehty udržel před Wehrleinem. Nebylo mu to ovšem nakonec nic platné, protože povolené množství energie spotřeboval ještě před cílem a dojel na provozní rezervu, což se samozřejmě nesmí. Diskvalifikace ho proto neminula. Rowland, Bird a De Vries se na poslední chvíli vzájemně vyřadili při hromadné kolizi.
Pořadí MS formule E po čtyřech závodech: 1. Bird 43, 2. Evans 39, 3. Frijns 34, 4. Vandoorne 33, 5. De Vries 32, 6.Wehrlein 32, 7. Mortara 30, 8. Vergne 25, 9. Sims 24, 10. Da Costa 21, 11. Rast 21, 12. Rowland 15, 13. Buemi 14, 14. Sette Camara 12, 15. Günther 12, 16. Müller 11, 17. Turvey 9, 18. Di Grassi 6, 19. Lynn 4, 20. Blomqvist 3, 21. Cassidy 3, 22. Nato 1.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | 46:52,603 | 23 | 26 |
2. | Alexander Sims | Mahindra Racing | +0,666 | 23 | 18 |
3. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +2,346 | 23 | 15 |
4. | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing+ | +5,018 | 23 | 12 |
5. | Maximilian Günther | BMWi Andretti Motorsport | +5,305 | 23 | 10 |
6. | Mitch Evans | Jaguar Racing | +5,671 | 23 | 8 |
7. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah Formula E Team | +6,133 | 23 | 6 |
8. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +9,795 | 23 | 4 |
9. | Tom Blomqvist | NIO 333 | +12,032 | 23 | 2 |
10. | Nico Müller | Dragon/Penske Autosport | +12,872 | 23 | 1 |
11. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +15,676 | 23 | 0 |
12. | Sérgio Sette Camara | Dragon/Penske Autosport | +16,009 | 23 | 0 |
13. | Jake Dennis | BMWi Andretti Motorsport | +16,352 | 23 | 0 |
14. | Oliver Turvey | NIO 333 | +17,134 | 23 | 0 |
15. | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | +17,838 | 23 | 0 |
16. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +21,140 | 23 | 0 |
17. | Alex Lynn | Mahindra Racing | +37,697 | 23 | 0 |
18. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +43,103 | 23 | 0 |
DSQ | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | 23 | 1 | |
Sam Bird | Jaguar Racing | DNF | 22 | 0 | |
Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | DNF | 22 | 0 | |
Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | DNF | 21 | 3 | |
Rene Rast | Audi Sport Abt Schaeffler | DNF | 19 | 0 | |
Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | DNF | 7 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, foto: FIA Formula E