Lehká noha pomohla Dennisovi k životnímu úspěchu
ePrix ve Valencii – 2. závod
Málokdo očekával, že kvalifikaci na nedělní závod MS formule E ve Valencii vyhraje právě Dennis. A ještě méně lidí by si vsadilo na to, že pole position přetaví ve vítězství.
Jezdec BMW se do čela startu dostal díky rozmarům počasí. Zatímco první skupina, složená z nejlepších borců v průběžné klasifikaci, vyjela na mokrou dráhu, další měly k dispozici stále sušší povrch. Nejvíce z toho profitovala poslední, do níž Dennis patřil.
Vedle něj měl správně stát na roštu Lotterer, včera si však za zavinění kolize s Buemim vysloužil odsunutí o tři pozice zpět. Jeho post zaujal Lynn. Druhou řadu vytvořili outsideři ze stáje NIO Blomqvist a Turvey.
Před startem účastníci uctili památku nedávno zesnulého závodníka a šéfa týmu Adriána Campose. Foto: FIA Formula E
Po dlouhé době jsme se dočkali klasického pevného startu. Kdo ale očekával pořádnou řežbu, musel být notně zklamán. Poučení skandálním průběhem sobotní jízdy se závodníci více než soupeřům věnovali ručičce elektroměru. Pole se drželo pohromadě, téměř se však nepředjíždělo. Výjimku představovali Blomqvist a Turvey, kteří se podle očekávání postupně propadali zpět. Jejich místa zaujali Nato, Vergne a Lotterer. Německý veterán se netajil touhou zbavit se nálepky jediného dosud nebodujícího účastníka. Vcelku razantně postupoval kupředu Rast, jenže plynový pedál mačkal s příliš velkou vervou.
Velikým rozčarováním se staly výkony favoritů z týmů Jaguar a Mercedes. Z výše zmíněného důvodu začínali hodně zezadu, ovšem na chvostu i uvízli. Pouze Vandoorne se probil na chvíli do elitní desítky. Když mu ale bránící se Buemi očesal auto, zamířil smutně do boxů.
Oliver Rowland po Natově penalizaci poskočil těsně pod stupně vítězů. Foto: FIA Formula E
Klíčový okamžik nastal na rozhraní druhé a třetí třetiny závodu. Lynn neustále stínoval lídra Dennise a zjevně vyčkával na vhodný okamžik k úderu. Místo toho bohužel inkasoval sám. Nato ho nesmyslně nabral zezadu a vytlačil z dráhy. Sám se tím dostal na druhou příčku, jenže brzy měl jistotu, že na pódium nevystoupí za žádných okolností. Sportovní komisaři totiž jeho manévr „ocenili“ pětisekundovou penalizací.
Rázem se tím otevřela cesta k mimořádnému úspěchu pro Rasta. Ovšem téměř prázdná baterie ho přiměla zpomalit a pustit před sebe Lotterera a Lynna, jenž to v žádném případě nezabalil.
V samotném závěru, kdy dobíhal časový limit, Dennis, který ani na sekundu nepřenechal vedení někomu jinému, chytře zvolnil. Ušetřil si tak absolvování jednoho kola navíc. Přišel tím sice o malý náskok, přesto se mu to vyplatilo. Pečlivé hospodaření s energií mu dovolilo finišovat naplno a nepřipustit si nikoho z konkurentů k tělu.
Průběžné pořadí po šesti závodech: 1. De Vries 57, 2. Vandoorne 48, 3. Bird 43, 4. Frijns 43, 5. Evans 39, 6. Rast 39, 7. Vergne 33, 8. Dennis 33, 9. Mortara 32, 10. Wehrlein 32, 11. Müller 30, 12. Rowland 27, 13. Sims 24, 14. Da Costa 24, 15. Lynn 21, 16. Lotterer 18, 17. Cassidy 15, 18. Turvey 13, 19. Di Grassi 13, 20. Sette Camara 12, 21. Günther 12, 22. Buemi 11, 23. Nato 11, 24. Blomqvist 5.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jake Dennis | BMWi Andretti Motorsport | 46:32,002 | 30 | 29 |
2. | Andre Lotterer | TAG Heuer Porsche | +1,483 | 30 | 18 |
3. | Alex Lynn | Mahindra Racing | +2,428 | 30 | 16 |
4. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +2,870 | 30 | 12 |
5. | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | +5,811 | 30 | 10 |
6. | Rene Rast | Audi Sport Abt Schaeffler | +8,122 | 30 | 8 |
7. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +8,782 | 30 | 6 |
8. | Oliver Turvey | NIO 333 | +11,292 | 30 | 4 |
9. | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | +12,014 | 30 | 2 |
10. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +12,405 | 30 | 1 |
11. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +13,295 | 30 | 0 |
12. | Maximilian Günther | BMWi Andretti Motorsport | +13,594 | 30 | 0 |
13. | Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | +14,329 | 30 | 0 |
14. | Sam Bird | Jaguar Racing | +15,151 | 30 | 0 |
15. | Mitch Evans | Jaguar Racing | +17,213 | 30 | 0 |
16. | Nyck de Vries | Mercedes-Benz EQ | +18,444 | 30 | 0 |
17. | Tom Blomqvist | NIO 333 | +18,885 | 30 | 0 |
18. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +19,274 | 30 | 0 |
19. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +19,756 | 30 | 0 |
20. | Nico Müller | Dragon/Penske Autosport | +21,069 | 30 | 0 |
21. | Sérgio Sette Camara | Dragon/Penske Autosport | +32,079 | 30 | 0 |
22. | Antonio Felix da Costa | DS Techeetah Formula E Team | +59,698 | 30 | 0 |
23. | Alexander Sims | Mahindra Racing | +1:04,277 | 30 | 0 |
Stoffel Vandoorne | Mercedes-Benz EQ | DNF | 20 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula E