Leclerka podle Ferrari převodovka nezradila
Závada prý neměla s havárií nic společného
„Ne, ne, tohle ne! Převodovka, lidi!“ Zoufalé volání z kokpitu ferrari předznamenalo drama, které včera v Monte Carlu nastalo ještě před startem velké ceny. Během nájezdu na rošt zjistil Charles Leclerc, že je všechno v pytli.
Sled událostí se zdál být jasný. Monačan si vyjel v sobotu pole position, současně však v samotném závěru kvalifikace havaroval. Tým opravil v rámci možností poničený vůz. Možná měl určité pochybnosti o funkčnosti převodovky, ale její výměna by znamenala penalizaci. Tak to riskl. A špatně to dopadlo. Nebo to bylo jinak?
Charles Leclerc sice před začátkem velké ceny z garáže vyjel, ale rychle se do ní zase vrátil. Foto: Ferrari
Scuderia totiž po závodě vydala zprávu, že příčinou odstoupení je defektní hnací hřídel! „K poškození došlo na jeho levém konci. Ještě musíme důkladně prozkoumat, co se přesně přihodilo, ale o problém s převodovkou se nejednalo. Každopádně se to odehrálo na opačné straně, než která byla zasažena nárazem v kvalifikaci. Závada vznikla zcela nezávisle na něm. Co jí způsobilo, dosud nevíme,“ uvedl šéf stáje Mattia Binotto. Současně dodal, že tuto část vozu technici z časových důvodů neprohlíželi. Ti se vrhli hlavně na převodovku, kterou shledali „v naprostém pořádku“.
Otázkou je, zda se tentokrát skutečně dozvídáme úplnou pravdu. Ferrari musí počítat s tím, že zejména italský tisk se do něj pustí hlava nehlava. Vždyť týmu mezi prsty unikla obrovská šance vyhrát po téměř dvou letech konečně velkou cenu (naposledy uspěl Sebastian Vettel v Singapuru 2019). Že by si jeho vedení takovýmto způsobem předem zajišťovalo alibi?
Zdroj: Ferrari, úvodní foto: Ferrari