Po takovém kole pole position nečekal
Naneštěstí, v Baku se dá předjíždět.
Finálová část kvalifikace byla předčasně ukončena červenou vlajkou a stejně jako v Monaku, i v Ázerbájdžánu to vyneslo pole position Charlesi Leclerkovi. První kolo ve Q3 bývá pro jezdce pojistkou a poslední setiny sekundy ze svých vozů ždímají až v samém závěru kvalifikace. Jezdec Ferrari tak těží z toho, že se pojistil nejlépe, ačkoli ani jeho kolo nebylo dokonalé.
"Vlastně to bylo dost na h***o kolo," nedával si Leclerc pozor na pusu po kvalifikačním vítězství. "Ve dvou nebo třech zatáčkách jsem udělal chyby, ale samozřejmě mi pomohlo, že jsem se na konci kola svezl v Lewisově aerodynamickém stínu. Ale podle mě bychom byli v boji o pole position, i kdyby nikdo nikomu na rovinkách nepomohl. Opět mi pomohla červená vlajka. Přál bych si, abychom byli takto silní i za normálních podmínek, ale konec konců, pole position je prostě pole position."
Na rozdíl od Monte Carla, kde také Ferrari vyčnívalo v rychlosti na jedno kolo, se ale v Baku dá předjíždět a Leclerc moc nevěří konkurenceschopnosti svého vozu na delší vzdálenost.
"Vůz je dobrý, ale jsem přesvědčen, že Mercedes a Red Bull jsou lépe připraveni na závod. Ve druhém tréninku to ukázaly. A tohle není Monako, tady se dá předjíždět. Ale prostě udělám, co bude v mých silách."
Existuje šance na vítězství? Leclerc udělá, co bude moct. Foto: Ferrari
Červené vlajky byly vyvěšeny po haváriích Júkiho Conody a Leclerkova týmového kolegy, Carlose Sainze. Vinu však nese pouze jezdec týmu AlphaTauri.
"Brzdil jsem příliš pozdě a skončil ve zdi," komentoval Japonec svou nehodu.
Sainz měl tu smůlu, že jel za ním.
"V rychlosti 330 kilometrů v hodině jsem zpozoroval kouř a nemohl jsem vědět, zda projel zatáčkou nebo havaroval. Tak jsem prostě skočil na brzdu a doufal, že zatáčkou nějak projedu, ale pak bylo vidět, že havaroval a musel jsem reagovat," řekl španělský závodník, kterému se povedlo vjet do únikové zóny za cenu menšího poškození svého vozu.
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Ferrari