Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Newgarden šel proti proudu a má další pole position

Newgarden šel proti proudu a má další pole position

REV Group Grand Prix – Kvalifikace

Josef Newgarden odstartuje do druhého závodu v řadě z pole position. Na Road Americe o tom rozhodl i díky mistrně zvolené strategii. Podobně jako před týdnem v Detroitu i zde je vidět velmi rychlá degradace především měkké sady pneumatik. Byť tedy jezdci prozradili, že ani ta tvrdá sada nebude na 6,5 km dlouhém okruhu zrovna „držákem“. Nicméně Newgardenův tým si výborně spočítal, že v závěrečném rozstřelu o pole position má jejich jezdec větší šance na nové tvrdé sadě než na použité měkké, Newgarden byl jediným, kdo zvolil tuto taktiku a s přehledem měření sil ovládl.

Kdo rozhodně nemá ve Wisconsinu zatím důvod ke spokojenosti, je Scott Dixon. Obhájce titulu přišel o velkou část druhého tréninku kvůli tomu, že najel na neznámý předmět, který poškodil spodek vozu. V závěru tréninku měl jen dvě minuty na seznámení se s měkkou sadou pneumatik a to se v kvalifikaci ukázalo jako klíčové.

Dixon totiž skončil hned v úvodní části. V první skupině se nejprve ujal vedení Colton Herta s časem 1:46.0084. Když jezdci po úvodních pokusech na tvrdé sadě přezuli na měkkou, dostal se na první místo Palou. Za ním se seřadili Daly, Herta a Bourdais. Herta svým posledním pokusem Paloua opět překonal. Na 4. místo poskočil Pagenaud, Grosjean byl pátý a posledním pokusem vystrčil z postupové šestky Dixona Hunter-Reay. Dál se nedostali ani Daly, McLaughlin, Magnussen a Johnson.

V druhé skupině zajel nejlepší čas na tvrdé sadě pneumatik Harvey – 1:46.1294. Ten byl dostatečně rychlý, aby v první skupině stačil na postup. Harvey přesto nezariskoval a na trať se vrátil na měkké sadě. Jak se ukázalo, bez toho by jeho cesta kvalifikací skončila.

Na první příčku poskočil Newgarden. Jones, který přišel kvůli poruše o páteční trénink, dokázal být druhý. V poslední minutě převzal vedení Rossi. Tým si ale nebyl vůbec jistý tím, zda to bude stačit na postup. Newgarden totiž záhy posunul nejlepší čas o 25 setin na hodnotu 1:45.6078.

Rossi dalším pokusem upevnil svoji pozici a postupoval z druhé příčky. Dál šli i Power, O´Ward, Jones a Harvey. Naopak cesta skončila pro Rahala i jeho stájového kolegu Satóa, Askewa, Ericssona, Chiltona, Kelletta a Warea.

Tentokrát na rozdíl od Detroitu měla kvalifikace tři části. V té prostřední na tvrdé sadě udával tempo Power. Většina týmů přezula až v samém závěru. Jak před kvalifikací prozradil Bourdais, trvá zhruba dvě kola dostat červené pneumatiky do provozní teploty, zároveň ale rychle odcházejí, takže pilot na nich má třeba jen dvě rychlá kola.

Palou na nich skončil na první místo. Na tom se ale během následujících dvou minut vystřídalo hned několik jezdců – Herta, Grosjean, Newgarden, znovu Herta a nakonce Harvey. Společně s ním postupovali Herta, Newgarden, Pagenaud, Palou a Power. Naopak cesta skončila pro Grosjeana, Hunter-Reaye, Rossiho, O´Warda, Bourdaise a Jonese.

V závěrečném dějství se pak o první místo přetahovali Herta a Palou. V závěrečné minutě se mezi ně dostal Harvey. Jenže mezitím Newgarden zahříval tvrdou sadu pneumatik. A necelou půl minutu před koncem na ní s časem 1:46.0186 poskočil na první místo. Navíc měl ještě šanci svůj čas vylepšit. To nakonec nebylo potřeba. Před Paloua se dostali Harvey a Power.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:46,0186    
2. Colton Herta Andretti Autosport Honda 01:46,2616 + 0.243  
3. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 01:46,7206 + 0.702  
4. Will Power Team Penske Chevrolet 01:46,8237 + 0.805  
5. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:46,8633 + 0.844  
6. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 01:47,1274 + 1.108  
7. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda 01:45,9015 Top 12  
8. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 01:45,9514 Top 12  
9. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 01:46,1037 Top 12  
10. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 01:46,1069 Top 12  
11. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:46,2225 Top 12  
12. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 01:46,2270 Top 12  
13. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:46,3427 1. skupina  
14. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:46,2779 2. skupina  
15. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:46,3976 1. skupina  
16. Oliver Askew Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:46,2902 2. skupina  
17. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:46,8624 1. skupina  
18. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 01:46,4069 2. skupina  
19. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda 01:47,0294 1. skupina  
20. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 01:46,5130 2. skupina  
21. Kevin Magnussen Arrow McLaren SP Chevrolet 01:47,3776 1. skupina  
22. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 01:46,5551 2. skupina  
23. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda 01:47,7886 1. skupina  
24. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:46,9786 2. skupina  
25. Cody Ware Dale Coyne Racing Honda 01:47,7324 2. skupina  

Zdroj: Původní zpráva redakce, úvodní foto: IndyCar