Newgarden šel proti proudu a má další pole position
REV Group Grand Prix – Kvalifikace
Josef Newgarden odstartuje do druhého závodu v řadě z pole position. Na Road Americe o tom rozhodl i díky mistrně zvolené strategii. Podobně jako před týdnem v Detroitu i zde je vidět velmi rychlá degradace především měkké sady pneumatik. Byť tedy jezdci prozradili, že ani ta tvrdá sada nebude na 6,5 km dlouhém okruhu zrovna „držákem“. Nicméně Newgardenův tým si výborně spočítal, že v závěrečném rozstřelu o pole position má jejich jezdec větší šance na nové tvrdé sadě než na použité měkké, Newgarden byl jediným, kdo zvolil tuto taktiku a s přehledem měření sil ovládl.
Kdo rozhodně nemá ve Wisconsinu zatím důvod ke spokojenosti, je Scott Dixon. Obhájce titulu přišel o velkou část druhého tréninku kvůli tomu, že najel na neznámý předmět, který poškodil spodek vozu. V závěru tréninku měl jen dvě minuty na seznámení se s měkkou sadou pneumatik a to se v kvalifikaci ukázalo jako klíčové.
Dixon totiž skončil hned v úvodní části. V první skupině se nejprve ujal vedení Colton Herta s časem 1:46.0084. Když jezdci po úvodních pokusech na tvrdé sadě přezuli na měkkou, dostal se na první místo Palou. Za ním se seřadili Daly, Herta a Bourdais. Herta svým posledním pokusem Paloua opět překonal. Na 4. místo poskočil Pagenaud, Grosjean byl pátý a posledním pokusem vystrčil z postupové šestky Dixona Hunter-Reay. Dál se nedostali ani Daly, McLaughlin, Magnussen a Johnson.
V druhé skupině zajel nejlepší čas na tvrdé sadě pneumatik Harvey – 1:46.1294. Ten byl dostatečně rychlý, aby v první skupině stačil na postup. Harvey přesto nezariskoval a na trať se vrátil na měkké sadě. Jak se ukázalo, bez toho by jeho cesta kvalifikací skončila.
Na první příčku poskočil Newgarden. Jones, který přišel kvůli poruše o páteční trénink, dokázal být druhý. V poslední minutě převzal vedení Rossi. Tým si ale nebyl vůbec jistý tím, zda to bude stačit na postup. Newgarden totiž záhy posunul nejlepší čas o 25 setin na hodnotu 1:45.6078.
Rossi dalším pokusem upevnil svoji pozici a postupoval z druhé příčky. Dál šli i Power, O´Ward, Jones a Harvey. Naopak cesta skončila pro Rahala i jeho stájového kolegu Satóa, Askewa, Ericssona, Chiltona, Kelletta a Warea.
Tentokrát na rozdíl od Detroitu měla kvalifikace tři části. V té prostřední na tvrdé sadě udával tempo Power. Většina týmů přezula až v samém závěru. Jak před kvalifikací prozradil Bourdais, trvá zhruba dvě kola dostat červené pneumatiky do provozní teploty, zároveň ale rychle odcházejí, takže pilot na nich má třeba jen dvě rychlá kola.
Palou na nich skončil na první místo. Na tom se ale během následujících dvou minut vystřídalo hned několik jezdců – Herta, Grosjean, Newgarden, znovu Herta a nakonce Harvey. Společně s ním postupovali Herta, Newgarden, Pagenaud, Palou a Power. Naopak cesta skončila pro Grosjeana, Hunter-Reaye, Rossiho, O´Warda, Bourdaise a Jonese.
V závěrečném dějství se pak o první místo přetahovali Herta a Palou. V závěrečné minutě se mezi ně dostal Harvey. Jenže mezitím Newgarden zahříval tvrdou sadu pneumatik. A necelou půl minutu před koncem na ní s časem 1:46.0186 poskočil na první místo. Navíc měl ještě šanci svůj čas vylepšit. To nakonec nebylo potřeba. Před Paloua se dostali Harvey a Power.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:46,0186 | ||
2. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 01:46,2616 | + 0.243 | |
3. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 01:46,7206 | + 0.702 | |
4. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:46,8237 | + 0.805 | |
5. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46,8633 | + 0.844 | |
6. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 01:47,1274 | + 1.108 | |
7. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | Honda | 01:45,9015 | Top 12 | |
8. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 01:45,9514 | Top 12 | |
9. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 01:46,1037 | Top 12 | |
10. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:46,1069 | Top 12 | |
11. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:46,2225 | Top 12 | |
12. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | Honda | 01:46,2270 | Top 12 | |
13. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46,3427 | 1. skupina | |
14. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:46,2779 | 2. skupina | |
15. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:46,3976 | 1. skupina | |
16. | Oliver Askew | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:46,2902 | 2. skupina | |
17. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 01:46,8624 | 1. skupina | |
18. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:46,4069 | 2. skupina | |
19. | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner | Honda | 01:47,0294 | 1. skupina | |
20. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:46,5130 | 2. skupina | |
21. | Kevin Magnussen | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:47,3776 | 1. skupina | |
22. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | 01:46,5551 | 2. skupina | |
23. | Jimmy Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:47,7886 | 1. skupina | |
24. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:46,9786 | 2. skupina | |
25. | Cody Ware | Dale Coyne Racing | Honda | 01:47,7324 | 2. skupina |
Zdroj: Původní zpráva redakce, úvodní foto: IndyCar