Švarcmana nezastavily ani tři zpomalovací vozy
F2 v Silverstone – 1. sprint
Do úvodního víkendového sprintu startoval díky otočení nejlepší desítky z kvalifikace jako první Lundgaard. Ze druhého místa vyrážel Vips. Třetí byl na roštu Nissany, čtvrtý Švarcman, pátý Drugovich, šestý Pourchaire, sedmý Ticktum, osmý Verschoor, devátý vedoucí muž šampionátu Žou a desátý vítěz kvalifikace Piastri. Australanovi vyneslo kvalifikační vítězství čtyři bonusové body a v průběžném pořadí šampionátu se díky tomu přiblížil k prvnímu Žouovi na jediný bod.
Vstup do závodu zvládl nejlépe Švarcman. Rus se posunul ze čtvrtého místa až do čela. Daleko hůře ale začal závod pro Žoua a Nissanyho. Zatímco první jmenovaný se roztočil, Nissany skončil mimo trať po kontaktu s Lundgaardem. Pro oba závod skončil a do akce se vydal zpomalovací vůz.
Závodit se znovu začalo ve čtvrtém kole. Před restartem vedl Švarcman, druhý byl Vips. Lundgaard se po startu z prvního místa na třetí pozici. Čtvrté místo patřilo Drugovichovi, páté Pourchairemu, šesté Lawsonovi, sedmé Piastrimu a bodovanou osmičku uzavíral Ticktum.
Piastri se hned po restartu pokoušel dostat na šesté místo pro Lawsona. Novozélanďan ovšem odolával. Do bitvy se brzy zapojil i osmý Ticktum a Piastri se tak musel koukat i do zpětných zrcátek.
O pár okamžiků později už byl ale na trati znovu zpomalovací vůz. Deledda se totiž roztočil a nepodařilo se mu udržet motor v chodu. Jeho monopost zůstal stát na závodní dráze mezi zatáčkami jedna a dva. Potíže měl i Sato. Pilot Tridentu zamířil do boxů a tam se na jeho voze pracovalo.
Ani druhá fáze zpomalovacího vozu netrvala dlouho a v sedmém kole už se znovu závodilo. Švarcman udržel první místo. Nic se neměnilo ani na druhém místě, kde zůstával Vips, a ani na třetí příčce. Tu i nadále držel Lundgaard. Naopak Piastri šel nahoru. Australan si totiž konečně poradil s Lawsonem a dostal se na šestou příčku. Junior Red Bullu se mu sice pokoušel předjetí v dalších momentech vrátit, už ale neuspěl.
V devátém kole se po dlouhých opravách vrátil na trať Sato. Japonec už ale na vedoucího Švarcmana ztrácel čtyři kola. Ředitelství závodu oznámilo, že bude po skončení závodu vyšetřovat incident mezi Lundgaardem a Nissanym z úvodu. Na konec závodu bylo odloženo i vyšetřování incidentu mezi Boschungem a Satem, který se také odehrál na začátku závodu mimo pozornost kamer.
Ve třináctém kole jsme byli svědky již třetího výjezdu zpomalovacího vozu. V kačírku totiž skončil Samaia. Verschoor, Viscaal, Aitken a Nannini se rozhodli zariskovat a nazout pro závěr závodu čerstvé pneumatiky. Aitkenova zastávka se neobešla bez problému. Když totiž britský jezdec odjížděl od mechaniků, jeho pravé přední kolo zůstalo zablokované a Aitken málem naboural do nedaleko stojící čtyřkolky. Naštěstí ale pilot HWA zvládl včas zastavit. Navíc se podařilo vyřešit i jeho problém a mohl v závodě pokračovat.
K restartu došlo v 15. kole a na jezdce čekalo posledních šest kol. Švarcman udržel první příčku. Druhý zůstával Vips a třetí Lundgaard. Verschoor, který během třetího pobytu zpomalovacího vozu na závodní dráze přezouval, vydělal během úvodního kola po restartu jednu pozici. Posunul se na 13. místo před Boschunga.
O kolo později se Verschoor opět posunul výše. Tentokrát si smlsnul na Beckmannovi a byl dvanáctý. V čele závodu to vypadalo dobře pro Švarcmana. Rus už vedl o jednu a půl sekundy před druhým Vipsem. Nakročeno měl navíc i k zisku dvou bonusových bodů za nejrychlejší kolo.
Verschoor mezitím předjel Daruvalu a už byl jedenáctý. Netrvalo navíc dlouho a Nizozemec pokořil i svého týmového kolegu od stáje MP Motorsport Zendeliho. Tím se dostal na 10. pozici, která mu v ten moment zaručovala první místo pro start druhého sprintu. Toto umístění nakonec udržel až do cíle a skutečně tak odpoledne vyrazí do druhého sprintu z čelní příčky.
Na čele už se nic nezměnilo. Švarcman projel pod šachovnicovou vlajkou jako první a připsal si druhý letošní triumf. Ten první zaznamenal při úvodním sprintu v Baku. Na stupních vítězů ho doplnili druhý Vips se třetím Lundgaardem. Bonusové dva body za nejrychlejší kolo si nakonec připsal Piastri, který dorazil do cíle jako šestý. Australan se díky tomu posunul do čela průběžného pořadí šampionátu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | - | 21 | 15 |
2. | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | Mecachrome | +0,900 | 21 | 12 |
3. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | +2,500 | 21 | 10 |
4. | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | Mecachrome | +5,000 | 21 | 8 |
5. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +5,500 | 21 | 6 |
6. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | +8,400 | 21 | 4+4+2 |
7. | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | +11,600 | 21 | 2 |
8. | Daniel Ticktum | Carlin | Mecachrome | +12,300 | 21 | 1 |
9. | Marcus Armstrong | DAMS | Mecachrome | +12,700 | 21 | 0 |
10. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | +13,600 | 21 | 0 |
11. | Lirim Zendeli | MP Motorsport | Mecachrome | +14,200 | 21 | 0 |
12. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | +16,600 | 21 | 0 |
13. | David Beckmann | Charouz Racing System | Mecachrome | +17,200 | 21 | 0 |
14. | Ralph Boschung | Campos Racing | Mecachrome | +19,300 | 21 | 0 |
15. | Matteo Nannini | Campos Racing | Mecachrome | +20,100 | 21 | 0 |
16. | Bent Viscaal | Trident | Mecachrome | +21,000 | 21 | 0 |
17. | Jack Aitken | HWA Racelab | Mecachrome | +22,600 | 21 | 0 |
DNF | Marino Sató | Trident | Mecachrome | +4 kola | 17 | 0 |
DNF | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | Mecachrome | DNF | 11 | 0 |
DNF | Alessio Deledda | HWA Racelab | Mecachrome | DNF | 3 | 0 |
DNF | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
DNF | Guanju Žou | UNI-Virtuosi | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2021
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Robert Švarcman | 81 | 8 | - | 8 | - | 2 | 12 | 15 | 6 | 15 | 15 | ||||||||||||||
2. | Oscar Piastri | 79 | 6 | 15 | - | 1 | 12 | 18 | - | 3 | 18 | 6 | ||||||||||||||
3. | Guanyu Žou | 78 | 2 | 10 | 29 | 15 | - | 12 | 10 | - | - | - | ||||||||||||||
4. | Jüri Vips | 75 | - | - | - | 8 | 10 | 4 | 1 | 15 | 25 | 12 | ||||||||||||||
5. | Daniel Ticktum | 61 | 1 | - | 18 | 4 | 15 | - | 12 | 4 | 6 | 1 | ||||||||||||||
6. | Théo Pourchaire | 61 | - | 4 | 4 | 2 | 8 | 29 | 8 | - | - | 6 | ||||||||||||||
7. | Jehan Daruvala | 53 | 12 | 8 | 8 | - | 1 | - | 8 | 10 | 6 | - | ||||||||||||||
8. | Liam Lawson | 52 | 15 | - | 15 | - | - | 6 | - | 2 | 12 | 2 | ||||||||||||||
9. | Felipe Drugovich | 49 | - | - | 2 | 12 | - | 15 | - | - | 12 | 8 | ||||||||||||||
10. | Ralph Boschung | 36 | - | - | - | 8 | 6 | 8 | 4 | - | 10 | - | ||||||||||||||
11. | Christian Lundgaard | 28 | 4 | 12 | - | - | - | - | - | - | 2 | 10 | ||||||||||||||
12. | David Beckmann | 24 | 10 | 2 | - | - | - | - | - | 12 | - | - | ||||||||||||||
13. | Richard Verschoor | 23 | - | 6 | 12 | - | 4 | 1 | - | - | - | - | ||||||||||||||
14. | Roy Nissany | 12 | - | - | - | 10 | - | 2 | - | - | - | - | ||||||||||||||
15. | Marcus Armstrong | 12 | - | - | 10 | - | - | - | 2 | - | - | - | ||||||||||||||
16. | Bent Viscaal | 8 | - | - | - | - | - | - | - | 8 | - | - | ||||||||||||||
17. | Lirim Zendelli | 5 | 2 | - | - | - | 2 | - | - | - | 1 | - | ||||||||||||||
18. | Marino Sató | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||
19. | Matteo Nannini | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | |||||||||||||||||
20. | Guilherme Samaia | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||
21. | Gianluca Petecof | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||
22. | Alessio Deledda | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||
23. | Jack Aitken | - | - | - | - | - | - | - | - |