Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

I přes chaotický závěr tréninku nejrychlejší Herta

I přes chaotický závěr tréninku nejrychlejší Herta

Music City Grand Prix – 2. trénink

Colton Herta zůstává i po druhém tréninku nejrychlejším pilotem na novém městském okruhu v Nashvillu. Ten dal pilotům během 45minutového měření sil opět zabrat. Hned několik jezdců se dostalo během tréninku do problémů, a to především v jeho samém závěru, kdy několikrát zavlály červené vlajky.

Velmi záhy po začátku 45minutového tréninku museli piloti znovu do boxů, když ve 4. zatáčce dostal hodiny Dixon a zůstal stát na dráze. V tomto místě piloty trápil velký hrbol, který se přes noc pořadatelé snažili zbrousit.

Na čele tréninku se postupně vystřídali Ericsson, Rossi a Palou, ale 20 minut před koncem se Herta jako první v průběhu víkendu dostal pod hranici 1 minuty a 16 vteřin – 1:15.6874. Tento čas zajel na tvrdé sadě pneumatik.

Trénink předčasně skončil pro Rahala a to po lehkém kontaktu se zdí v 8. zatáčce. Svůj vůz ale dokázal dopravit do boxů. Tam mezitím Herta přezul na měkkou sadu pneumatik, z čehož brzy vyplynul nejrychlejší čas víkendu – 1:15.3529. Za něj se zařadil stájový kolega Rossi.

Scott Dixon se dostal dvakrát ve stejné zatáčce do problémů. Foto: IndyCar

McLaughlin byl dalším, kdo se dostal do problémů, když v 7. zatáčce dostal hodiny a zadní křídlo poškodil o bariéru. Což způsobilo 8 minut před koncem tréninku druhé přerušení červenými vlajkami.

Piloti dostali ještě závěrečných pět minut, aby zkusili vylepšit své časy, ale hlavně, aby si pořádně vyzkoušeli měkkou sadu pneumatik. Jenže o půldruhé minuty později v 10. zatáčce havaroval Rossi, Poškozený vůz ale dokázal dostat do boxů, byť měl pod čumákem zaražené odlomené křídlo.

IndyCar ještě závěr tréninku prodloužila, jenže v posledních vteřinách nastal chaos. Ve stejnou chvíli havarovali Dixon, opět ve 4. zatáčce, tentokrát to ale znamenalo větší poškození, kdy za sebou Novozélanďan doslova táhnul ulomený zadní spoiler.

Těsné závodění s Grosjeanem odnesl kolizí Chilton a ve stejné zatáčce skončil v únikové zóně ještě i Francouz Pagenaud. Hertu už tak v závěru nikdo nepřekonal. Stejně tak Rossi udržel druhou příčku. Za nimi i přes dvojitou porci problémů skončil Dixon, následovaný lídrem šampionátu Palouem a Bourdaisem, který dopadl nejlépe z pilotů s motory Chevrolet.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Colton Herta Andretti Autosport Honda 01:15,3529   20
2. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 01:15,8292 + 0.476 15
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:15,8837 + 0.531 17
4. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:15,9810 + 0.628 19
5. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:16,0137 + 0.661 17
6. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet 01:16,0239 + 0.671 17
7. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 01:16,1612 + 0.808 19
8. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 01:16,2796 + 0.927 16
9. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:16,3190 + 0.966 22
10. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 01:16,4877 + 1.135 17
11. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 01:16,5904 + 1.237 19
12. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 01:16,6709 + 1.318 20
13. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 01:16,6738 + 1.321 16
14. Will Power Team Penske Chevrolet 01:16,7023 + 1.349 22
15. Romain Grosjean Dale Coyne Racing Honda 01:16,8672 + 1.514 18
16. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 01:16,9921 + 1.639 12
17. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 01:17,0303 + 1.677 18
18. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:17,0482 + 1.695 17
19. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda 01:17,1091 + 1.756 19
20. Santino Ferrucci Rahal Letterman Lanigan Honda 01:17,1323 + 1.779 18
21. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 01:17,2103 + 1.857 17
22. Jimmy Johnson Chip Ganassi Racing Honda 01:17,2131 + 1.860 20
23. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 01:17,3438 + 1.991 17
24. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 01:17,8961 + 2.543 17
25. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 01:18,1531 + 2.800 20
26. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 01:18,5788 + 3.226 22
27. Cody Ware Dale Coyne Racing Honda 01:20,8367 + 5.484 20

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: IndyCar