I přes chaotický závěr tréninku nejrychlejší Herta
Music City Grand Prix – 2. trénink
Colton Herta zůstává i po druhém tréninku nejrychlejším pilotem na novém městském okruhu v Nashvillu. Ten dal pilotům během 45minutového měření sil opět zabrat. Hned několik jezdců se dostalo během tréninku do problémů, a to především v jeho samém závěru, kdy několikrát zavlály červené vlajky.
Velmi záhy po začátku 45minutového tréninku museli piloti znovu do boxů, když ve 4. zatáčce dostal hodiny Dixon a zůstal stát na dráze. V tomto místě piloty trápil velký hrbol, který se přes noc pořadatelé snažili zbrousit.
Na čele tréninku se postupně vystřídali Ericsson, Rossi a Palou, ale 20 minut před koncem se Herta jako první v průběhu víkendu dostal pod hranici 1 minuty a 16 vteřin – 1:15.6874. Tento čas zajel na tvrdé sadě pneumatik.
Trénink předčasně skončil pro Rahala a to po lehkém kontaktu se zdí v 8. zatáčce. Svůj vůz ale dokázal dopravit do boxů. Tam mezitím Herta přezul na měkkou sadu pneumatik, z čehož brzy vyplynul nejrychlejší čas víkendu – 1:15.3529. Za něj se zařadil stájový kolega Rossi.
Scott Dixon se dostal dvakrát ve stejné zatáčce do problémů. Foto: IndyCar
McLaughlin byl dalším, kdo se dostal do problémů, když v 7. zatáčce dostal hodiny a zadní křídlo poškodil o bariéru. Což způsobilo 8 minut před koncem tréninku druhé přerušení červenými vlajkami.
Piloti dostali ještě závěrečných pět minut, aby zkusili vylepšit své časy, ale hlavně, aby si pořádně vyzkoušeli měkkou sadu pneumatik. Jenže o půldruhé minuty později v 10. zatáčce havaroval Rossi, Poškozený vůz ale dokázal dostat do boxů, byť měl pod čumákem zaražené odlomené křídlo.
IndyCar ještě závěr tréninku prodloužila, jenže v posledních vteřinách nastal chaos. Ve stejnou chvíli havarovali Dixon, opět ve 4. zatáčce, tentokrát to ale znamenalo větší poškození, kdy za sebou Novozélanďan doslova táhnul ulomený zadní spoiler.
Těsné závodění s Grosjeanem odnesl kolizí Chilton a ve stejné zatáčce skončil v únikové zóně ještě i Francouz Pagenaud. Hertu už tak v závěru nikdo nepřekonal. Stejně tak Rossi udržel druhou příčku. Za nimi i přes dvojitou porci problémů skončil Dixon, následovaný lídrem šampionátu Palouem a Bourdaisem, který dopadl nejlépe z pilotů s motory Chevrolet.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | 01:15,3529 | 20 | |
2. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 01:15,8292 | + 0.476 | 15 |
3. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:15,8837 | + 0.531 | 17 |
4. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:15,9810 | + 0.628 | 19 |
5. | Sébastien Bourdais | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:16,0137 | + 0.661 | 17 |
6. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:16,0239 | + 0.671 | 17 |
7. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:16,1612 | + 0.808 | 19 |
8. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | 01:16,2796 | + 0.927 | 16 |
9. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:16,3190 | + 0.966 | 22 |
10. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | 01:16,4877 | + 1.135 | 17 |
11. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 01:16,5904 | + 1.237 | 19 |
12. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | 01:16,6709 | + 1.318 | 20 |
13. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | Honda | 01:16,6738 | + 1.321 | 16 |
14. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 01:16,7023 | + 1.349 | 22 |
15. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | Honda | 01:16,8672 | + 1.514 | 18 |
16. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:16,9921 | + 1.639 | 12 |
17. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | Honda | 01:17,0303 | + 1.677 | 18 |
18. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:17,0482 | + 1.695 | 17 |
19. | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner | Honda | 01:17,1091 | + 1.756 | 19 |
20. | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:17,1323 | + 1.779 | 18 |
21. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 01:17,2103 | + 1.857 | 17 |
22. | Jimmy Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | 01:17,2131 | + 1.860 | 20 |
23. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:17,3438 | + 1.991 | 17 |
24. | Max Chilton | Carlin Racing | Chevrolet | 01:17,8961 | + 2.543 | 17 |
25. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:18,1531 | + 2.800 | 20 |
26. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:18,5788 | + 3.226 | 22 |
27. | Cody Ware | Dale Coyne Racing | Honda | 01:20,8367 | + 5.484 | 20 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: IndyCar